دانلود و خرید کتاب گلستان کاووس حسن‌لی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب گلستان

کتاب گلستان اثر کاووس حسن‌لی، تلخیص و بازنویسی گلستان سعدی است که در مجموعه کارنامه دانشوران ایران و اسلام انتشارات میراثبان منتشر شده است.

درباره کتاب گلستان

این کتاب برگرفته از گلستان سعدی  است که در سال ۶۵۶ ه. ق تألیف شده است.

سعدی (وفات ۶۹۱ ه.ق)، شاعر پر آوازۀ ایرانی در سال‌های نخستین سدۀ هفتم هجری در شیراز متولد شد. بوستان سعدی در سال ۶۵۵ به نظم در آمد و گلستان او به نثر در سال ۶۵۶ نگاشته شد.

گلستان سعدی مشتمل بر یک دیباچه و هشت باب است. باب اول در سیرت پادشاهان؛ باب دوم در اخلاق درویشان؛ باب سوم در فضیلت قناعت؛ باب چهارم در فواید خاموشی؛ باب پنجم در عشق و جوانی؛ باب ششم در ضعف و پیری باب هفتم در تأثیر تربیت؛ باب هشتم در آداب صحبت می‌باشد.

هوشیاری در گزینش موضوع هشت باب و چیره‌دستی در آرایش سخن از جمله عواملی است که موجب مقبولیت گلستان شده است. حضور همیشگی او در میان مردم تأثیر بسیاری در عمومی‌تر شدن سخن او گذاشته است.

بسیاری از سخنان سعدی چنان در فرهنگ و گفتار جاری مردم نفوذ کرده که گونۀ ضرب‌المثل یافته، مثل: دوست آن باشد که گیرد دست دوست در پریشان حالی و درماندگی یا آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است؟

اکثر نوشته‌های گلستان کوتاه است و شیوۀ داستان گونه دارد. حکایت‌هایش آمیخته با پند و اندرز ریشه در زندگی، فرهنگ و عادات همۀ مردمان آن روزگار دارد.

سعدی شاعر نامدار قرن هفتم گلستان را در سال ۶۵۶ به نثر در آورد. گلستان در قالب حکایت‌هایی شیرین، در هشت باب اوضاع اجتماعی و فرهنگی مردم عصر خود را باز می‌تاباند.

کتاب گلستان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این اثر را به تمام علاقه‌مندان به سعدی و پژوهشگران زبان و ادبیات فارسی پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

Siavakhsh
۱۴۰۰/۱۱/۱۳

کتاب های استاد حسنلی همه عالیست ...

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۱۵۸ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۱۵۸ صفحه

قیمت:
۱۱,۰۰۰
تومان