دانلود و خرید کتاب یادگار عبید زاکانی مرتضی رشیدی آشجردی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب یادگار عبید زاکانی

کتاب یادگار عبید زاکانی اثری از مرتضی رشیدی آشجردی و علی اکبر احمدی رادانی است که در انتشارات میراثبان به چاپ رسیده است. این کتاب تلخیص و بازنویسی اخلاق الاشراف، رساله تعریفات، رساله دلگشا، صد پند و موش گربه اثر خواجه نظام الدین عبید زاکانی است. 

درباره کتاب یادگار عبید زاکانی

یادگار عبید زاکانی، برگرفته از اخلاق الاشراف، رسالۀ تعریفات، رسالۀ دلگشا، صد پند و موش گربه اثر خواجه نظام الدین عبید زاکانی (قرن هشتم هجری) است که در مجموعه کارنامه دانشوران ایران و اسلام منتشر شده است.

خواجه نظام الدین عبید زاکانی از شعرا و نویسندگان طنزپرداز فارسی در قرن هشتم هجری است. گرچه در میان اشعار و نثرهایش آثار جدی نیز دارد اما شهرتش برای اشعار طنزش است. او با زبان شعر و طنز از رنج مردم، نالایقی و جهالت حاکمان و تزویر و ریای زاهدان می‌گوید. از این رو، محبوب مردم و برخی حاکمان و زاهدان بود.

اشعار و حکایت‌های عبید به ظاهر خنده‌دار و ساده هستند اما در واقع انتقاد و اعتراضی جسورانه و به سخره گرفتن خرافات، ریا، نادانی و ستمی است که جامعۀ انسانی از دیرباز به آن دچار بوده است.

اخلاق الاشراف، رسالۀ تعریفات، رسالۀ دلگشا، ریش نامه، صد پند، اشعار هزلیه و تضمینات، مکتوب قلندران و موش و گربه از مهم‌ترین آثار معروف او هستند.

خواجه نظام الدین عبید زاکانی، (قرن هشتم ه.ق) پدر شعر طنز فارسی، با زبان طنز از رنج مردم و ظلم حاکمان بی پرده سخن می گوید. از آثار مهمش می‌توان اخلاق الاشراف، رسالۀ دلگشا، صد پند و موش و گربه را نام برد.

کتاب یادگار عبید زاکانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

تمام علاقه‌مندان و پژوهشگران زبان و ادبیات فارسی را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۵ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۵ صفحه

قیمت:
۹,۰۰۰
تومان