دانلود و خرید کتاب رابینسون کروزوئه (خلاصه کتاب) دانیل دفو ترجمه عیسی مادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رابینسون کروزوئه (خلاصه کتاب) اثر دانیل دفو

کتاب رابینسون کروزوئه (خلاصه کتاب)

معرفی کتاب رابینسون کروزوئه (خلاصه کتاب)

رابینسون کروزوئه (خلاصه کتاب) نوشتهٔ دانیل دفو با ترجمهٔ عیسی مادی در انتشارات شکیب چاپ شده است. خلاصه کتاب رابینسون کروزوئه اثر مشهور دانیل دفو، سرگذشت مردی گمشده در جزیره‌ای دورافتاده را به تصویر می‌کشد که در پی کشف سرزمین‌های ناشناخته به این نقطه از دنیا رسیده است. مردی به نام رابینسون کروزوئه از زندگی خود در کشور انگلیس رضایت ندارد و آن را یکنواخت و کسل‌کننده می‌بیند، فردی بی‌تجربه که در پی آشنایی با دنیای بیرون از وطنش است؛ از این رو شروع به سفر و کشف سرزمین‌های دیگر می‌کند.

درباره کتاب رابینسون کروزوئه (خلاصه کتاب)

رابینسون جوان بدون اطلاع دادن به پدر و مادرش سفر را آغاز می‌کند. او دوران جوانی‌اش را در این رویا غرق می‌شود و در واقع شناخت فراوانی از دنیای پیرامون خود به دست می‌آورد.

در یکی از سفرهایش، کشتی این مرد ماجراجو، بر اثر یک طوفان می‌شکند، تمامی دوستانش می‌میرند و تنها او زنده می‌ماند و خود را به یک جزیره ناشناخته می‌رساند. دانیل دفو (Daniel Defoe) در کتاب رابینسون کروزوئه (Robinson Crusoe) از تجربه‌های شخصی‌اش بهره گرفته است. او بسیار به تجارت و سفر علاقه‌مند بود و همین مسئله موجب شد تا در سالیان پایانی عمر خود به نوشتن رمان‌های ماجراجویانه و خیال‌انگیز بپردازد.

رمان رابینسون کروزوئه معروف‌ترین اثر دانیل دفو محسوب می‌شود. این کتاب به نوعی یک زندگی‌نامه است که عنوان پدر و مادر رمان انگلیسی را برای نویسنده به همراه آورد. قهرمان داستان که نامش بر این رمان گذاشته شده، زندگی راحت و خوب خود را در انگلیس برای سفر در دریاها و اقیانوس‌ها ترک می‌کند و پس از زنده ماندن از یک طوفان وحشتناک، به مدت ۲۸ سال در یک جزیره به تنهایی روزگار را می‌گذراند تا اینکه زندگی یک مرد بومی آن جزیره را نجات داده و نام جمعه را بر او می‌گذارد. این دو مرد از جزیره به سمت انگلیس خارج می‌شوند.

کتاب رابینسون کروزوئه (خلاصه کتاب) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به کسانی که مایل هستند با این اثر برجسته آشنا شوند اما فرصت مطالعهٔ نسخهٔ کامل آن را ندارند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب رابینسون کروزوئه (خلاصه کتاب)

جربه تجارت در گینه آنقدر برای کروزوئه لذت بخش و پر سود بود که او شیفته ماجراجویی‌های بیشتر شد و تصمیم گرفت که دوباره به آنجا سفر کند. اما قبل از عزیمت، ناخدای کشتی بطور ناگهانی چشم از دنیا فرو بست و کروزوئه مجبور شد بدون او به این سفر پرمخاطره بپردازد. پیش از عزیمت، کروزوئه بخاط احترامی که برای دوستش قائل بود دو سوم از اموال خود را به بیوه ناخدا داد تا او در فقدان شوهرش از نظر مالی در مضیقه نباشد. برخلاف آنچه کروزوئه انتظار داشت، در این سفر، کشتی آنها توسط دزدان دریایی ترکان مورد حمله قرار گرفت و او اسیر و برده ناخدای موریتانیایی کشتی دزدان دریایی شد.

دوران بردگی به کندی و در نهایت مشقت سپری می‌شد. کروزوئه به همراه یکی دیگر از بردگان که ذوری نام داشت مجبور بود هر روز سوار بر قایق کوچکی برای ماهیگیری به دریا برود. سرانجام کروزوئه یک روز فرصت را مساعد دید و تصمیم گرفت با قایق ماهیگیری به کمک ذوری دست به فرار بزند. از شانس خوب آنها بعد از مدتی کم، آن‌ها در مسیر یک کشتی بزرگ اسپانیایی قرار گرفتند که به سمت برزیل می‌رفت و ناخدای کشتی اسپانیایی آن دو را همراه با قایق ماهیگیری‌شان سوار کشتی کرد.

در طول سفر، ناخدا و کروزوئه زود با هم الفت گرفتند و دوست شدند. پس از رسیدن به مقصد، ناخدا قایق کروزوئه و تمام چیزهایی که همراه کروزوئه بود از جمله دوست و همراهش، ذوری را از وی خریداری کرد. بعدها کروزوئه از اینکه دوست خوبش، که به او در فرار از دست ارباب سنگدل کمک کرده بود را فروخته بود، بسیار اظهار ندامت می‌کرد. کروزوئه در برزیل با صاحب یک مزرعه آشنا شد و پس از مدتی نه چندان طولانی با آداب و روش‌های مزرعه‌داری آشنا شد. کروزوئه خیلی سریع یک قطعه زمین کشاورزی خریداری کرد و مزرعه خود را بنا نهاد. آرام آرام، کروزوئه به یک تاجر مشهور در برزیل تبدیل شد و ثروت هنگفتی به دست آورد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰ صفحه

حجم

۴۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰ صفحه

قیمت:
۱۱,۹۰۰
تومان