دانلود و خرید کتاب آشنایی با عرفان اسلامی مهدی زندیه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آشنایی با عرفان اسلامی اثر مهدی زندیه

کتاب آشنایی با عرفان اسلامی

معرفی کتاب آشنایی با عرفان اسلامی

کتاب آشنایی با عرفان اسلامی نوشته مهدی زندیه و حسین ردایی از کتاب‌های حوزه عرفان اسلامی نشر المصطفی برای دانشجویان و پژوهشگران این حوزه است.

این کتاب در صدد بیان زمینه‌های پیدایش این علم، تاریخچه، منازل و مقامات و برخی اصطلاحات رایج و در یک کلام، ویژگی‌های کلی و عمومی آن به شکل اجمالی است. 

مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر المصطفی(ص)، زیر نظر معاونت پژوهشی جامعه المصطفی(ص) العالمیه، با هدف ترویج و گسترش معارف اسلامی و نشر کتاب‌های مورد نیاز داخل و خارج از کشور در حوزه علوم اسلامی و انسانی از سال ۱۳۷۹ آغاز به کار نموده و مفتخر است تاکنون ۱۲۷۶ عنوان کتاب چاپ اول منتشر نموده که بعضی از آنها به چاپ دوازدهم نیز رسیده است. بیش از نیمی از کتاب‌های منتشر شده این مرکز آموزشی و نیمی از آن پژوهشی است.

فقه و اصول، کلام و عقاید، اخلاق و تربیت، ادیان و مذاب، معارف اسلامی، حدیث، ادعیه، تاریخ و علو سیاسی، علوم اجتماعی علوم قرآنی و تفسیر، اقتصاد اسلامی، ادبیات و بسیاری از حوزه های دیگر علوم انسانی و اسلامی در حوزه کاری مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر المصطفی(ص) قرار دارند.

 خواندن کتاب آشنایی با عرفان اسلامی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 دانشجویان و پزوهشگران حوزه ادیان و عرفان مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب آشنایی با عرفان اسلامی

گرایش به کمال، یک عامل فطری نیرومند در ژرفای روح انسان برای فعالیت‌های تدبیری اوست. از سوی دیگر، کمالات ویژه انسان که در واقع همان کمالات روحی اوست، در سایه اراده آگاهانه و در پرتو رهنمودهای عقل (عملی) به دست می‌آید. اما عقل هنگامی می‌تواند درباره رفتارهای اختیاری، قضاوت و ارزش‌گزاری کند که از کمالات انسان و درجات آن آگاه باشد و بداند که انسان چگونه موجودی است؛ از کجاست و محدوده زندگی او تا کجاست و به چه درجه‌ای از کمال می‌تواند برسد. بنابراین اگر انسان بخواهد نظام ارزشی صحیحی بر رفتارهای اختیاری‌اش حکومت کند، باید یک جهان‌بینی صحیح را برگزیند و پاسخ مناسبی به مسائل اساسی جهان‌بینی داشته باشد.

یکی از مسائل مهم جهان‌بینی، مسئله خدا و وجود آن است که اعتقاد و عدم اعتقاد به آن می‌تواند رفتارهای اختیاری انسان را شکل دهد. برای پاسخ به پرسش‌های يادشده، راه‌های متعددی وجود دارد. یکی از راه‌های شناخت مسائل اساسی جهان‌بینی، شناخت از راه کشف و شهود و اشراق است. عده‌ای از انديشمندان مسلمان معتقدند که برای درک حقایق هستی و یافتن پاسخ مسائل اساسی جهان‌بینی، به خصوص مسئله خدا، تنها یک راه وجود دارد و آن، تصفیه نفس بر اساس سلوک الی‌الله و تقرب به حق تا مرحله وصول به حقیقت است. جهان‌بينی حاصل از این روش عرفانی، جهان‌بینی عرفانی نام دارد. این‌که چگونه می‌توان به حقیقت رسید و سالک و عارف، در آن مرحله چه چیزهایی را مشاهده می‌کند، موجب پدید آمدن علم جدیدی در دامن فرهنگ اسلامی شد که کم کم رشد کرد و در ابعاد مختلف تکامل یافت...

تعریف عرفان

عرفان در لغت به معنای شناخت و شناسایی و در اصطلاح روش خاصی برای شناسایی و رسیدن به حقیقت هستی است. در آثار عرفا تعاریف گوناگونی از عرفان به چشم می‌خورد. ممکن است این تنوع به دليل تفاوت مخاطبان آنها بوده باشد یا خود آنها موقعیت معرفتی و سلوکی ویژه‌ای داشته‌اند و طبق همین موقعیت، تعریفی مناسب با آن به مخاطبانشان ارائه داد‌ه‌اند. علاوه بر این، تعریف عرفای دور‌ه‌های اولیه که با اصطلاحات رسمی و عناوین اساسی و فن و روش تعریف آشنایی چندانی نداشته‌اند، با تعریف عرفای قرن ششم هجری به بعد که دوران اوج انتظام و تعالیم عرفانی است تفاوت اساسی دارد.

نظرات کاربران

پیام
۱۴۰۰/۰۳/۱۳

اگر قیمتش منصفانه بود، می‌خریدم، هیچ توجیهی برای این قیمت‌های عجیب و غریب برای کتاب‌های الکترونیکی وجود ندارد. ما که خرید کتاب کاغذی را گذاشتیم کنار، کم‌کم باید از خرید کتاب الکترونیکی هم چشم بپوشیم! این ناشران چقدر طمع دارن؟

- بیشتر
کاربر ۱۸۷۹۵۱۷
۱۴۰۰/۰۴/۲۵

واقعا چرا همچین قیمتی زدید؟؟؟؟ اونوقت کتب ضاله و بیخود رو دارند رایگان عرضه می کنند بعد انتظار داریم مردم برن سراغ کتب اسلامی!!

معراج
۱۴۰۰/۰۳/۲۴

چه قیمت افتضاحی! برای ۲۰۰ صفحه کتاب با فرمت پی‌دی‌اف عین قیمت کاغذی رو می‌گیرید؟ همین گران‌فروشی‌ها رو می‌کنید که مردم نسخه غیر قانونی تهیه می‌کنند دیگه.

xmwhamed
۱۴۰۰/۰۹/۰۱

واقعاً با نهایت بی انصافی قیمت گذاشتید! خدا جوابتونو بده

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۴۷,۰۰۰
تومان