دانلود و خرید کتاب هویت های شهر قاین نجیب الله رجبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هویت های شهر قاین اثر نجیب الله رجبی

کتاب هویت های شهر قاین

معرفی کتاب هویت های شهر قاین

کتاب هویت های شهر قاین نوشته نجیب الله رجبی است. این کتاب به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر قاین برای معرفی این شهر به علاقه‌مندان منتشر شده است.

درباره کتاب هویت های شهر قاین

سرزمین قاینات که سپیده دم تاریخ آن در سی هزارسال قبل درغارخونیک طلوع کرد، این دیار را به عنوان نخستین زیستگاه بشر در شرق ایران ماندگارنمود. شهر قاین که به دلایل ژئوپلتیکی به عنوان قلب تپنده ایالت پهناور و پرآوازه قهستان قرن‌ها افتخار پایتختی آن را داشته و در خط مقدم جبهه شرق ایران حوادث تاریخی بسیاری را پذیراشده و بارها کمرش شکسته و به همت شهروندانش دوباره به پاخاسته و سختی ها را ازسرگذرانده و نام خویش را برپیشانی تاریخ رقم زده، شایسته جاودانگی و تکریم است.

حفظ و حراست از هویت این شهر یکی از ارزشمندترین کارهایی بود که رسالت آن برعهده شهردار و اعضای شورای شهر احساس می‌شد تا منبع اطلاعات جامعی برای پژوهش‌های تاریخ، تمدن، فرهنگ و مردم شناسی تهیه گردد و پلی بین دیروز، امروز و فردا به‌وجود آید و فراموشی ازآن ظلمی بس عظیم درحق این دیار کهن و صد البته بزرگتر در حق فرزندانمان در آتی خواهد بود. متأسفانه در سایه غفلت ما هویت‌های پرافتخارمان به نفع دیگران ثبت می‌شود و تاکنون علیرغم نگارش کتبی محدود، در این راستا پژوهشی اصولی صورت نگرفته است، چنین ضرورتی ما را برآن داشت تا تصمیم به مستند سازی هویت‌های شهرقاین فراهم شود.

بی‌تردید این کتاب از هرنظر می‌تواند نمونه بسیاربرجسته و مرجع اطلاعات قاین باشد. شهرقاین که قرن‌ها جایگاه پر برکتش برگستره قهستان سایه افکنده و برتمدن ایران زمین تاثیر گذاربوده، باید در برابرش سرتعظیم فرودآورد. شهری که عطر زعفرانش مشام جهانیان را معطر میکند و مهد زرشک ایران است، شایسته تکریم و ماندگاری است. دیاری که نام آورانش در بلندای تاریخ خدمات ارزنده‌ای به تمدن بشری عرضه داشته و در آسمان علم و ادب ایران چون ستارگان درخشیده و شهرت آنان از مرز کشور فراتر رفته است

بخش اول هویت‌های طبیعت و اوضاع جغرافیایی قاین، بخش دوم به هویت‌های تاریخی همچون پیشینه کهن این شهر، منابع و اسناد، شخصیت ها و سفرنامه نویسانی که از آن دیدار داشته می‌پردازد. بخش سوم با عنوان هویت‌های فرهنگی، به قدمت حوزه علمیه، پیشگامی قاین درآموزش و پرورش، معرفی مراکزآموزش عالی، گویش قاینی و نام آوران آن پرداخته است. بخش چهارم به هویت‌های حکومتی قاین ازجمله، قاین به عنوان پایتخت ایالت پرآوازه قهستان، قلعه کوه آن به عنوان مرکز فرماندهان اسماعیلیان قهستان و این شهر به عنوان مرکز امیرنشینی امارت قاینات می‌پردازد. بخش پنجم در بیان هویت‌های اقتصادی به مواردی همچون، قاین شهری با تمدن کاریزی و موقعیت ارتباطی قاین در کریدور محور شرق ایران، صنایع دستی و مشاغل سنتی، توانمندی‌های در امورکشاورزی، دامداری، صنایع و معادن پرداخته می‌شود. بخش ششم به هویت های سیاسی این شهر همچون معرفی نمایندگان مجلس شورای ملی و مجلس شورای اسلامی و جایگاه قاین در تقسیمات کشوری می‌پردازد. بخش هفتم در معرفی هویت‌های کالبدی، چگونگی شکل‌گیری و عوامل مؤثر در رشد و توسعه قاین است. بخش هشتم به بیان هویت‌های گردشگری پرداخته و جاذبه‌های گردشگری آن معرفی می‌گردد. بخش نهم هویت‌های آیینی، به مراسم و آیین‌های قاین اختصاص یافته است. بخش دهم به معرفی هویت‌های شهری و موقعیت شهرداری در گذشته و حال می‌پردازد.

خواندن کتاب هویت های شهر قاینرا به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شناخت ایران پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۹۱ صفحه

حجم

۲۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۹۱ صفحه

قیمت:
۶۴,۵۰۰
تومان