دانلود و خرید کتاب اعتیاد خاموش صبا کلاهی حامد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اعتیاد خاموش اثر صبا کلاهی حامد

کتاب اعتیاد خاموش

امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اعتیاد خاموش

کتاب اعتیاد خاموش اثر صبا کلاهی حامد است که در انتشارات مانیان منتشر شده است. این کتاب مروری بر راهبردهای تشخیصی و درمانی انواع مختلف اعتیاد به اینترنت دارد.

درباره کتاب اعتیاد خاموش

کاب اعتیاد خاموش، با نگاهی همه جانبه به معضل اعتیاد به اینترنت پرداخته است و به عنوان یک راهنما برای تشخیص، سبب شناسی و درمان انواع مختلف اعتیاد به اینترنت استفاده می‌شود.

در جامعه امروز که فضای مجازی اکثر جنبه‌های زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها را تحت تأثیر قرار داده، شناخت صحیح، مواجهه منطقی و آگاهی بخشی عمومی ضروری به نظر می‌رسد. آنچه اهمیت این موضوع را پررنگ‌تر می‌کند، در دسترس بودن و حضور بدون مرز و دائمی کاربران آن است که به تدریج رفتار، شخصیت و همه جوانب زندگی افراد را تحت الشعاع قرار داده و سبک زندگی، ارزش‌ها و حتی باورهای جامعه را با تغییرات زیادی روبرو کرده است. 

صبا کلاهی حامد در کتاب اعتیاد خاموش ابتدا به تاریخچه اینترنت می‌پردازد. در ادامه آسیب‌ها و تهدیدهای اینترنت و نیز فرصت‌ها و کارکردهای مثبت آن را بررسی می‌کند. انواع مختلف اعتیاد به اینترنت را بیان می‌کند و ملاک‌های تشخیصی و ارزیابی اعتیاد به اینترنت را در اختیار مخاطبانش قرار می‌دهد. عوامل خطر و سبب‌شناسی اعتیاد به اینترنت، دیدگاه‌های نظری مختلف درباره این موضوع و مهم‌ترین رویکردهای درمانی این حوزه از جمله موارد دیگری است که در این کتاب بررسی می‌شود. 

فصل آخر نیز به بیان توصیه‌ها و راهکارهای پیشگیری از اعتیاد به اینترنت اختصاص دارد. 

خواندن کتاب اعتیاد خاموش را به چه کسانی پیشنهاد می‌‌کنیم

کتاب اعتیاد خاموش با بهره‌گیری از اصول روانشناسی و مشاوره و استفاده از منابع علمی بروز تدوین شده است و سعی شده به تمام جوانب اعتیاد به اینترنت و انواع آن به صورت یکپارچه و جامع پرداخته شود. به همین دلیل این کتاب می‌تواند اثری عالی برای تمام افراد از جمله والدین، معلمان، نوجوانان، مشاوران، روانشناسان و درمانگران این حوزه باشد.

درباره‌ صبا کلاهی حامد

صبا کلاهی حامد کارشناس ارشد روانشناسی است. او، مؤلف و مترجم چند عنوان کتاب به فارسی و انگلیسی است. 

بخشی از کتاب اعتیاد خاموش 

اختلال اعتیاد به اینترنت، بیماری «همه گیر قرن بیست و یکم» است. بطور کلی« اختلال اعتیاد به اینترنت» یا «استفاده آسیب زا از اینترنت» به عنوان حالتی توصیف می‌شود که طی آن شخص قادر نیست استفاده از اینترنت را کنترل کند در نتیجه منجر به ناراحتی قابل توجه و اختلال در عملکرد فرد می‌گردد. تحقیقات بسیاری در مورد انواع اعتیادهای مربوط به اینترنت از جمله اختلال اعتیاد به بازی‌های اینترنتی (IGD) ، اعتیاد به قمار آنلاین، اعتیاد به رابطه جنسی آنلاین (سایبرسکس) ، اعتیاد به سایت‌های شبکه‌های اجتماعی (SNS) و اعتیاد به خرید آنلاین (OSA) انجام شده‌اند. مجموعه‌ای از عوامل خطر را که آسیبپذیری نسبت به استفاده مسأله‌ساز از اینترنت را افزایش می‌دهد و افراد را در معرض اعتیاد به اینترنت قرار می‌دهد می‌توان در سه طبقه ۱) فردی ۲) موقعیتی و ۳) ساختاری قرار داد.

از بین انواع درمان‌ها، درمان‌های مبتنی بر حمایت که با تمرکز بر اینجا و اکنون از بیماران حمایت عاطفی می‌کنند، از اهمیت بالایی برخوردارند. روش‌های مشاوره همراه با مداخلات خانوادگی به عنوان روشی برای ترمیم آسیب‌های ایجاد شده در روابط عاطفی نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. به منظور کمک به بیماران، برای گسترش راهبردهای مقابله‌ای مؤثر در درمان اعتیاد به اینترنت، ممکن است از روان‌درمانی فردی، برنامه‌های خودیاری و همچنین گروه درمانی در قالب گروه‌های پشتیبانی، یا گروه‌های راهنمایی خانواده استفاده شود. رویکردهای پیشگیری کنونی شامل ترکیبی از راهبردهای رفتاری و شناختی است که برای تغییر الگوهای استفاده از اینترنت و تقویت خود کنترلی طراحی شده است. برای پیشگیری وکاهش استفاده آسیب¬زا و اجباری افراد از اینترنت، غالباً از برنامه گروهی شناختی رفتاری استفاده می¬شود. نمونه آن آموزش خود مدیریتی (SMT) است.

فهرست 

  • مقدمه
  • فصل اول: تاریخچه و تعریف اعتیاد به اینترنت
  • فصل دوم: مزایا و معایب استفاده از اینترنت
  • فصل سوم: انواع اعتیاد به اینترنت و علایم آن
  • - اختلال اعتیاد به بازی‌های اینترنتی (IGD)
  • - قماربازی اینترنتی
  • - اعتیاد به سایبرسکس و روابط سایبری
  • - سایت¬های شبکه¬های اجتماعی
  • - اعتیاد به خرید آنلاین (اینترنتی)
  • فصل چهارم: ملاک‌های تشخیصی و ارزیابی اعتیاد به اینترنت
  • فصل پنجم: بررسی عوامل خطر و سبب شناسی اعتیاد به اینترنت
  • فصل ششم: دیدگاه¬های نظری در تبیین اعتیاد به اینترنت
  • فصل هفتم: اقدامات درمانی
  • فصل هشتم: پیشگیری از اعتیاد به اینترنت 
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان