دانلود و خرید کتاب چگونه خلاقیت خود را پرورش دهید؟ ترجمه سیدمحمدصادق احمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چگونه خلاقیت خود را پرورش دهید؟ اثر موسسه HTeBooks

کتاب چگونه خلاقیت خود را پرورش دهید؟

معرفی کتاب چگونه خلاقیت خود را پرورش دهید؟

کتاب چگونه خلاقیت خود را پرورش دهید؟ یک ایده ناب در زمینه پرورش خلاقیت را با شما درمیان می‌گذارد. این کتاب از مجموعه کتاب‌های نیترو است. مجموعه کتاب‌های کوتاه و پرکاربردی که به تلاش انتشارات نوژین مهیا شده است. وجه تمایز این کتاب‌ها این است که فقط به اصل موضوع می‌پردازند، به حاشیه نمی‌روند و می‌شود آنها را در کمترین زمان خواند و استفاده کرد. همچنین، برخی از این کتاب‌ها جنبۀ خودآموزی و خودیاری دارند که این روزها بسیار می‌تواند یاری‌دهنده باشد.

 درباره کتاب چگونه خلاقیت خود را پرورش دهید؟

در اقتصاد خلاق و مدرن، یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که می‌توان داشت خلاقیت است. ویژگی‌های افراد خلاق عبارت است از تعهد آن‌ها به حرفه‌شان، صبر، متفاوت فکر کردن و تمایل به ریسک. این ویژگی‌ها خوشبختی و شادکامی در زندگی را به همراه خواهند داشت. فصل‌های این کتاب با جزئیات و مفصل به این مسئله می‌پردازند که چرا خلاقیت مهم است و چه کارهای می‌توانید انجام دهید تا به یک فرد خلاق تبدیل شوید. این کتاب درباره فهم ارزش خلاقیت، خصوصیات فرد خلاق، چالش‌هایی که مانع خلاقیت می‌شوند، خطرات کمال‌گرایی برای خلاقیت، نترسیدن از شکست ایده‌ها و مسائل مهم دیگری در رابطه باخلاقیت سخن می‌گوید.

 خواندن کتاب چگونه خلاقیت خود را پرورش دهید؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر فرد خلاقی هستید و یا قثد دارید که خلاق باشید این کتاب راهنمای خوبی برای شناخت و استفاده از خلاقیت است.

 بخشی از کتاب چگونه خلاقیت خود را پرورش دهید؟

ایجاد یک حس خودآگاهی

«اشتیاق نیروی عظیمی است که باعث آزادسازی خلاقیت می‌شود، چون اگر در مورد چیزی اشتیاق دارید، بیشتر به ریسک کردن تمایل خواهید داشت.»

«یویو ما»

خلاقیت به نوبهٔ خود کافی نیست. بسیار مهم‌تر است که بتوانید خلاقیت خود را صرف خلق چیزی ملموس و واقعی کنید. بدون فرایند خلق واقعی، مهارت‌های خلاق شما در ذهنتان باقی می‌مانند و به طور کامل استفاده نمی‌شوند.

به همین دلیل لازم است یک حس خودآگاهی داشته باشید تا بتوانید چیزهایی که در مورد آن‌ها اشتیاق دارید یا به شدت به آن‌ها علاقه‌مند هستید را شناسایی کنید. دانستن این که علائقتان چه چیزهایی هستند به شما اجازه می‌دهد از خلاقیت خود درست استفاده کنید، چون در آن صورت فعالیت‌های شما بر اساس اهداف روشن و مشخص انجام خواهد شد. از این طریق می‌توانید فعالیت‌های پراکنده‌ای که در دراز مدت در خدمت هیچ‌کدام از اهداف اصلی نیستند را حذف کنید.

به عنوان مثال، برای بعضی افراد عکاسی یکی از علائق اصلی به حساب می‌آید. بیشتر افرادی که دوربین عکاسی دارند فقط دوربین را نشانه گرفته و عکس می‌گیرند، بدون اینکه توجهی به مسائلی چون دیافراگم، سرعت شاتر یا قانون یک سوم داشته باشند.

آگاهانه، نه اتفاقی

خلاقیت به تلاش بیشتر نیاز دارد. اگر در مورد عکاسی جدی هستید، باید در هر عکسی که می‌گیرید خلاقیت بیشتری به خرج دهید. در این صورت عکس‌هایتان به خروجی‌های آگاهانهٔ خلاقیت شما تبدیل می‌شوند، با توجه کافی به جزئیات تخصصی که افراد دیگر معمولاً توجهی به آن‌ها نمی‌کنند. عکس‌های شما اتفاقی نیستند و این دقیقاً چیزی است که به آن‌ها عمق بیشتری می‌دهد.

این حس خودآگاهی نباید فقط به نقاط قوت شما اعمال شود. شما باید دید روشنی از نقاط ضعف احتمالی خود نیز داشته باشید. این به شما اجازه خواهد داد روی آن‌ها کار کنید تا شاید به نقاط قوت تبدیل شوند، یا حداقل می‌توانند محدودهٔ توانایی‌تان را به شما نشان دهند.

به همین ترتیب، چیزهایی که باعث حواس پرتی می‌شوند را از بین ببرید. شما باید بیش از هر کس دیگری بدانید که چه چیزهایی به طور بالقوه باعث حواس پرتی‌تان می‌شوند. آیا حواستان به آسانی با دیدن اعلام‌های پیامک و ایمیل پرت می‌شود؟ بهتر است هنگامی که کاری خلاقانه انجام می‌دهید آن را خاموش کنید یا در حالت سکوت قرار دهید. آیا شبکه‌های خبری حواستان را پرت می‌کنند؟ پس تلویزیون را خاموش کنید، یا از آن بهتر، آن را از اتاقتان خارج کنید.

در کل، هر چه بیشتر خودآگاه باشید، راحت‌تر می‌توانید خلاقیت خود را روی چیزهایی که برای انجامشان اشتیاق دارید متمرکز کنید.

ایجاد یک حس خودآگاهی برای به کار گیری مهارت‌های خلاقتان بسیار مهم است.

 

نظرات کاربران

milad
۱۴۰۰/۰۷/۰۴

عالی بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۰ صفحه

حجم

۲۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۰ صفحه

قیمت:
۱۳,۹۰۰
تومان