دانلود و خرید کتاب اصول مالیه بین الملل با رویکرد جدید محمد واعظ
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصول مالیه بین الملل با رویکرد جدید اثر محمد واعظ

کتاب اصول مالیه بین الملل با رویکرد جدید

نویسنده:محمد واعظ
دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اصول مالیه بین الملل با رویکرد جدید

کتاب اصول مالیه بین الملل با رویکرد جدید اثری از محمود واعظ است که در انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی منتشر شده است. این کتاب یکی از کتاب‌های مرجع برای دانشجویان رشته اقتصاد است. 

درباره کتاب اصول مالیه بین الملل با رویکرد جدید

موضوع مالیه بین‌الملل به عوامل مؤثر بر تعیین و تغییر نرخ ارز و آثار اقتصادی تغییر در نرخ ارز اشاره دارد. همچنین شناخت علل، اشکال و آثار جریان بین‌المللی سرمایه (سرمایه مالی) به مالیه بین‌الملل مربوط می‌شود. سیاست‌گذاری در عرصه مالیه بین‌الملل در واقع سیاست‌گذاری در عرصه اقتصاد کلان باز است. از این‌رو مباحث مالیه بین‌الملل ارتباط تنگاتنگی با مباحث متعارف اقتصاد کلان، اقتصاد مالی، بانکداری بین‌الملل، اقتصاد پولی و تجارت بین‌الملل دارد. در اصل تعامل این پنج حوزه ذکر شده، مالیه بین‌الملل را ایجاد می‌کند. 

محمود واعظ در کتاب اصول مالیه بین الملل با رویکرد جدید، سعی در توضیح این مباحث و حوزه‌های مختلف آن دارد و به این ترتیب به ما در آشنا شدن و درک این مفاهیم کمک می‌کند. در این کتاب با مفاهیم و موضوعاتی همچون بازار ارز خارجی، تراز پرداخت‌های خارجی، تعادل و ثبات تعادل در بازار ارز خارجی، نظام‌های ارزی، اقتصاد کلان باز، رهیافت پولی برای تراز پرداخت‌های خارجی، تعیین نرخ ارز، نظریه برابری قدرت خرید و الگوی پولی، برابری نرخ بهره پوشیده نشده و تحلیل نظام‌های ارزی بین‌المللی آشنا می‌شویم. 

کتاب اصول مالیه بین الملل با رویکرد جدید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب اصول مالیه بین الملل با رویکرد جدید را به تمام طرفداران مطالعات اقتصادی پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب همچنین برای دانشجویان و اساتید دوره کارشناسی اقتصاد نیز می‌توانند از این کتاب استفاده کنند.

بخشی از کتاب اصول مالیه بین الملل با رویکرد جدید

ساز و کار بازار آزاد

بسیار مشکل است که یک واردکننده ژاپنی که احتیاج به دلار دارد دنبال یک صادرکننده ژاپنی باشد که فروشنده دلاراست. مطمئناً صادرکنندگان و واردکنندگان تمام کشورها تمایل دارند که با پرداخت کارمزد کمی پول خود را مبادله کنند. نقش عمده ومهم بازار ارز آن است که تمام خریداران و فروشندگان را جمع می¬کند و تبدیل پول‌ها را به سرعت وبا کارایی انجام می¬دهد. بنابراین تمام عاملان درگیر در مبادلات خارجی تمایل دارند که در این ساز وکار، واحد پولی یا ارز مورد نیاز خود را با پرداخت کارمزد مختصری تبدیل کنند.

اتاق تسویه فرضی

بازار ارز مسئله تبدیل را از طریق «وظیفه تسویه» حل می‌کند. این وظیفه تسویه با یک اتاق تسویه یا تهاتر صورت می‌گیرد. این اتاق با یک موجودی شامل تمام پول‌ها شروع به کار می‌کند. برای سادگی فرض می‌کنیم که این اتاق فقط دو پول، ین و دلار، دارد و این اتاق اعلام می‌کند که مایل به معاوضه هر کدام از این پول‌ها با یک نرخ مشخص ـ مثلاً هر دلار با 110 ین ـ است و امیدار است که جریان ورودی هر پول، با جریان خروجی پول دیگر یکی باشد و موجودی اولیه اتاق در واقع نیز یک موجودی در گردش است. وظیفه تسویه یا تهاتر در شکل 1ـ2 رسم شده است، موجودی اولیه اتاق تسویه با سطح آب مخازن نشان داده شده و در وسط شکل مشخص است. در واقع این دو مخزن دو تالار مبادله و معاوضه است. سطح آب در تالار اول معرف موجودی اولیه دلارهایی است که در اتاق تسویه نگهداری می‌شود و سطح آب در تالار دوم معرف موجودی اولیه ین است که در این اتاق نگهداری می‌شود. پیکان‌های مشخص شده در شکل نشان‌دهنده عرضه و تقاضای ین ودلار است، بدین ترتیب که پیکان‌های a و c به‌ترتیب عرضه و تقاضای دلار و پیکان‌های b و d معرف عرضه و تقاضای ین است. در اطراف این شکل به‌طور نمونه عاملان درگیر در عرضه و تقاضای دلار و ین مشخص شده‌اند. نوع هاشور پیکان‌ها تأکیدی است بر تطابق بین آنها، مثلاً فلش‌های a و d معرف عرضه دلار و تقاضای ین است. این بدین معنی است که در ازای هر عرضه (تقاضا) یک ارز، یک تقاضا (عرضه) برای ارز دیگر وجود دارد که تناسب آنها نرخ تبدیل این دو ارز (‌پول‌) است. وقتی که جریان ورودی پولی (‌ارزی‌) به اتاق تسویه کاملاً با جریان خروجی آن تطبیق پیدا نکند، اختلاف در سطح موجودی آن پول در اتاق تسویه رخ می‌دهد، وقتی که جریان ورودی بر جریان خروجی فزونی داشته باشد، موجودی که اتاق تسویه نگهداری می‌کند افزایش می‌یابد و وقتی که ورودی کمتر از خروجی باشد، موجودی اتاق کاهش می‌یابد. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۰۱ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۰۱ صفحه

قیمت:
۸,۵۰۰
تومان