دانلود رایگان کتاب هر که ایمانش بیش، امیدش بیشتر موسسه فرهنگی هنری سبل‌السلام
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هر که ایمانش بیش، امیدش بیشتر اثر موسسه فرهنگی هنری سبل‌السلام

کتاب هر که ایمانش بیش، امیدش بیشتر

معرفی کتاب هر که ایمانش بیش، امیدش بیشتر

کتاب هر که ایمانش بیش، امیدش بیشتر که به همت موسسه فرهنگی هنری سبل‌السلام منتشر شده است یکی از کتاب‌های مجموعه پله پله تا ملاقات خدا از انتشارات سدید است که با هدف ترویج ارزش‌های اخلاقی اسلام منتشر می‌شود.

مجموعه پیش رو که با اقتباس از بیت مشهور مولوی «پله پله تا ملاقات خدا» نام گرفته، درباره اخلاق اسلامی است. این مجموعه سعی در جبران کمبود منابع معتبر و متقن برای تعالیم اسلام ناب به خصوص برای مخاطبان دانشجو و طلبه نموده است. به این طریق که با تکیه بر منابع اسلامی و با نگاه اسلام ناب محمدی، تعالیم و دستورات اخلاقی اسلام را در قالبی زیبا به مخاطب ارائه کرده است.

مجموعه مباحث «پله‌ پله تا ملاقات خدا» سال‌ها پیش به‌عنوان متن درس اخلاق دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه السلام تدوین شد. در آن سال‌ها مباحث این کتاب به‌صورت روزانه بر روی برگه‌هایی عرضه می‌شد و اکنون انتشارات سدید آن‌ها را در اختیار علاقه‌مندان به مباحث اخلاق اسلامی قرار داده است.

هدف این کتاب، به پیروی از آیات و روایات اخلاقی، آن اسـت کـه مخاطـب را ابتـدا بـه تأمـل در موضوعـات اخلاقی و همچنیـن تفکـر در ضعف‌هـا و لغزشهـای شـخصی خـود فـرا بخوانـد و در مرحلـه بعـد بـا پیشـنهادهای جزئـی، زمینـه را برای عمل به تعالیم اخلاقی مرتبط و شایسـته فراهم کند.

کتاب هر که ایمانش بیش، امیدش بیشتر نگاهی اخلاقی به یأس و امید است.

خواندن مجموعه پله پله تا ملاقات خدا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به کتب مذهبی و اخلاقی مخاطبان این مجموعه‌اند. 

بخشی از کتاب هر که ایمانش بیش، امیدش بیشتر

عیسی علیه السلام نشسته بود و پیرمردی با بیل زمین را شخم می‌زد. عیسی دعا کرد خدایا امید و آرزو را از او بگیر. پیرمرد همان لحظه بیل را کناری انداخت و دراز کشید.

مدتی گذشت و عیسی دعا کرد خدایا امید و آرزو را به او بازگردان. پیرمرد بلند شد و شروع کرد به کار کردن.

عیسی علیه السلام به سراغ او رفت و علت این رفتارش را پرسید. پیرمرد گفت وقتی داشتم کار می‌کردم، ناگهان با خود گفتم تو که این قدر پیر شده‌ای، تا کی می‌خواهی کار کنی؟ لذا بیل را انداختم و دراز کشیدم. سپس با خود گفتم به خدا تا وقتی که زنده هستی،‌ باید معیشتی داشته باشی، لذا بلند شدم و بیلم را برداشتم.

فَقَالَ بَیْنَمَا أَنَا أَعْمَلُ إِذْ قَالَتْ لِی نَفْسِی إِلَی مَتَی تَعْمَلُ وَ أَنْتَ شَیْخٌ کَبِیرٌ فَأَلْقَیْتُ الْمِسْحَاةَ وَ اضْطَجَعْتُ ثُمَّ قَالَتْ لِی نَفْسِی وَ اللَّهِ لَا بُدَّ لَکَ مِنْ عَیْشٍ مَا بَقِیتَ فَقُمْتُ إِلَی مِسْحَاتِی. (بحار الانوار، ج ۱۴، ص ۳۲۹) 

حقیقت مذکور در حدیث فوق منحصر به آن پیرمرد نمی‌شود و تمام انسان‌ها را شامل می‌شود. نویسندهٔ این مطالب به امیدی می‌نویسد و خوانندگان هم به امیدی می‌خوانند، و همین‌طور هر فردی که به کاری مشغول است یا قصد انجام کاری دارد. هیچ فکر کرده‌اید اگر به آینده امید نداشتیم، چه می‌شد؟

پاسخ روشن است مثل آن پیرمرد دراز می‌کشیدیم!

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود امید برای امت من رحمت است. زیرا اگر امید و آرزو نبود، هیچ مادری فرزند خود را شیر نمی‌داد و هیچ باغبانی درختی نمی‌کاشت. الامَلُ رَحمَةٌ لِاُمَّتی وَ لَولا الامَلُ ما اَرضَعَت والِدَةٌ وَلَدَها وَ لاغَرَسَ غارسٌ شَجراً. (بحارالانوار، ج ۷۴، ص ۱۷۵)

**

این شعر از نظامی است

در نومیدی بسی امید است

نظرات کاربران

°•. MaryaM .•°
۱۴۰۰/۰۴/۲۵

سلام. کتاب روایت ها و آیات خوبی درمورد امید داره و متن زیبایی داره. امیدوارم از خوندش لذت ببرید😊

کربلایی
۱۴۰۰/۰۵/۱۶

همه نیاز دارند اینو بخوانند چون همه ناامیدی رو تجربه میکنند.

مانا
۱۴۰۰/۰۵/۱۶

خدا را شاکرم که صبح شنبه رو با این‌کتاب امیدبخش شروع کردم.

مهدی
۱۴۰۰/۰۵/۱۶

باخوندنش عاشق ❤خدا❤میشید...

فرزند قاسم
۱۴۰۰/۰۶/۰۲

بسم الله *رحمان رحیم*. این کتاب واقعا خوب بود و آیات و ترجمه ها و روایات خیلی به جا استفاده شده بود. فقط یک نکته این بود که ای کاش به همون اندازه که میگه ناامید نشیم بیشتر تاکید کنه که افراط نکنیم

- بیشتر
فرشته
۱۴۰۰/۰۷/۱۳

عالی بود.الان تو وضع کرونا واقعا ی امید نیاز بود برای ادامه ی زندگی

مثل ماه آسمان
۱۴۰۱/۰۲/۰۳

واقعا متن روان زیبا جداب و دلنشینی داشت کتابی که جمله به جمله و بند به بندش باید هایلایت کرد....

نور
۱۴۰۰/۰۸/۱۶

من چندین ماه و شاید یک ساله دنباله همچین کتابی بودم که دقیقا به همه سوال ها و همه فکر هایی که در لحظه به ذهن ادم خطور میکن جواب داده ولی قابل توجه که ص34 گفتن ایه ۴۰ ملک درحالی که

- بیشتر
▪︎زینب بانو▪︎
۱۴۰۱/۱۱/۲۱

در عین روان بودن و لحن صمیمی ای که داشت، پر از نکته های خوب و به جا بود. نمیگم عالی، ولی خیلی خوب بود. مخصوصا اون مثال ها و داستان هایی که آورده بود و به فهم بهتر مطالب کمک میکرد. اما

- بیشتر
سجاد رحیمی مدیسه
۱۴۰۰/۰۷/۲۳

مفید و محتواهای دلچسب و امیدوارکننده داشت. توصیه می کنم مطالعه کنید.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۲۴)
گفتم الهی وَ رَبّی مَن لی غَیرُک. غیر از تو کسی را ندارم. گفت أَلَیْسَ اللَّهُ بِکَافٍ عَبْدَهُ (زمر ۳۶) آیا خدا برای بنده‌اش کافی نیست؟
ساکورا 桜 サクラ
«هر روز یک حدیث اخلاقی مطالعه کنید و سعی نمایید به آن عمل کنید. بعد از یک سال خواهید دید که حتماً عوض شده‌اید، مانند دارویی که انسان مصرف کند و بعد از مدتی احساس بهبودی می‌کند.»
°•. MaryaM .•°
سر تا پای هر یک از ما را که خلاصه کنند، می‌شویم یک مشت خاک که ممکن بود یک تکه آجر باشد توی دیوار یک خانه، یا قلوه سنگ روی شانه یک کوه، یا مشتی سنگ ریزه که ته اقیانوس؛ یا حتی خاک یک گلدان باشد، خاک همین گلدان پشت پنجره! یک کف دست خاک ممکن است هیچ وقت، هیچ اسمی نداشته باشد و تا همیشه خاک باقی بماند؛ فقط خاک... اما حالا یک کف دست خاک وجود دارد که خدا به او اجازه داده نفس بکشد، ببیند، بشنود، بفهمد، جان داشته باشد، انتخاب کند، تغییر کند، تکامل بیابد، و ... خداوند فرمود نگاه کن به آثار رحمت الهی که چگونه خاک مرده را زنده می‌کند. فَانظُرْ إِلَیٰ آثَارِ رَحْمَتِ اللَّهِ کَیْفَ یُحْیِی الارْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا (روم ۵۰)
🍃🌷🍃
ما هم خدایی داریم. امیدوار باشیم.
mohaddese
امید، آری؛ اما امید به خدا و نه هیچ کس دیگر! یوسف علیه السلام لب چاه خندید. گفتند چرا می‌خندی؟ گفت یک روز با خود گفتم ده یازده برادر قوی دارم و با این برادرها کسی به من نخواهد گفت بالای چشمت ابرو است. اما الان می‌بینم برادرانی که من به آن‌ها دل بسته بودم همین‌ها قصد جانم کرده‌اند!
مهدیس 🌙
گیاه، امیدوار است که به تکامل برسد و حیوانی آن را بخورد. اما اگر هیچ حیوانی گیاه موردنظر را نخورد چی؟! اگر فصل پاییز آمد و گیاه خشک شد، چی؟! آیا آخر خط است و دیگر امیدی به تکامل وجود ندارد؟ صدای خش‌خش برگ خشکیده این است که نه! آخر خط نیست. برگ می‌گوید هنوز امیدوارم. امیدوارم که دوباره جذب خاک شوم، باعث قوت خاک باشم، به ریشه برسم و دوباره گیاه زنده‌ای باشم و ...؛ خدا را چه دیدی؟! شاید این دفعه شکوفه‌ای شدم! شاید میوه‌ای شوم که انسانی مرا بخورد! ...
فاطمه
ظرف تمام ما نصفه است. هیچ یک از ما نمی‌تواند ادعا کند خداوند تمام نعمت‌های مادی و معنوی را به او داده و کسی هم نمی‌تواند بگوید خدا هیچ نعمتی به من نداده
مهدیس 🌙
بعد از شرک، بزرگ‌ترین گناه یأس از رحمت خداست
nedsalehani
سر تا پای هر یک از ما را که خلاصه کنند، می‌شویم یک مشت خاک که ممکن بود یک تکه آجر باشد توی دیوار یک خانه، یا قلوه سنگ روی شانه یک کوه، یا مشتی سنگ ریزه که ته اقیانوس؛ یا حتی خاک یک گلدان باشد، خاک همین گلدان پشت پنجره! یک کف دست خاک ممکن است هیچ وقت، هیچ اسمی نداشته باشد و تا همیشه خاک باقی بماند؛ فقط خاک... اما حالا یک کف دست خاک وجود دارد که خدا به او اجازه داده نفس بکشد، ببیند، بشنود، بفهمد، جان داشته باشد، انتخاب کند، تغییر کند، تکامل بیابد، و ... خداوند فرمود نگاه کن به آثار رحمت الهی که چگونه خاک مرده را زنده می‌کند. فَانظُرْ إِلَیٰ آثَارِ رَحْمَتِ اللَّهِ کَیْفَ یُحْیِی الارْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا (روم ۵۰) تمام موجودات خدا را می‌شناسند و به او امید دارند.
🌈خیال‌پرواز🍊
ما هم خدایی داریم. امیدوار باشیم. حتی اگر اوضاع تیره و تار بود امیدوار باشیم.
مهدیس 🌙

حجم

۸۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۸۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
رایگان