دانلود و خرید کتاب جمهوری اوگاندا احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جمهوری اوگاندا اثر احمد علامه فلسفی

کتاب جمهوری اوگاندا

معرفی کتاب جمهوری اوگاندا

 کتاب جمهوری اوگاندا نوشته احمد علامه فلسفی است که به معرفی ویژگی‌های طبیعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و جاذبه‌های گردشگری کشور اوگاندا می‌پردازد و روابط ایران با این کشور را بررسی می‌کند.

درباره جمهوری اوگاندا

 جمهوری اوگاندا (Uganda) کشوری است در حاشیه دریاچه ویکتوریا واقع در شرق میانه آفریقا. همسایه‌های آن عبارت‌اند از سودان جنوبی، کنگو، رواندا، بروندی، تانزانیا، کنیا. پایتخت آن کامپالا است. جمعیت این کشور ۴۰ میلیون نفر است. زبان اول رسمی در اوگاندا انگلیسی و زبان رسمی دوم سواحلی است. واحد پول این کشور شیلینگ اوگاندا است. ۸۵ درصد مردم این کشور مسیحی و ۱۲ درصد مسلمان هستند.

اوگاندا تقریباً به‌طور کامل در حوضه نیل قرار دارد. اوگاندا دارای آب و هوای معتدل با میانگین دمای ۲۴–۲۱ درجه سانتی گراد، و میزان بارش سالانه ۱۵۰–۷۵ سانتی‌متر است. رودهای مهم جاری در این کشور نیل و سملیکی است.

اگرچه اوگاندا محصور به خشکی است و به دریاها راه ندارد اما دارای شمار زیادی دریاچه بزرگ است. از آن میان، علاوه بر دریاچه‌های ویکتوریا و کیوگا، می‌توان دریاچه آلبرت، دریاچه ادوارد و دریاچه کوچکتر جرج را نام برد.

خواندن کتاب جمهوری اوگاندا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به کشورشناسی مخاطبان این کتاب‌اند.

بخشی از کتاب جمهوری اوگاندا

کشور افریقایی اوگاندا از سال ۱۸۹۰ م زیر سلطه کمپانی افریقای شرقی انگلستان قرار گرفت و چندی بعد به طور رسمی مستعمره بریتانیا گردید. هنگام ورود انگلیسی‌ها به این کشور، پادشاهی در این سرزمین حکومت می‌کرد به نام "بوگاندا" که به نظر می‌رسد نام کشور اوگاندا از این نام گرفته شده باشد. استعمارگران انگلیس، پس از تسلط بر این سرزمین، بر مردم محروم اوگاندا که شامل مسلمانان و مسیحیان بودند، ستم‌های بسیار کردند و به چپاول منابع طبیعی آنان پرداختند.

مردم آزادی‌خواه اوگاندا طی سال‌های بعد، مبارزات استقلال طلبانه خود را آغاز کرده و شدت بخشیدند. سرانجام دولت بریتانیا مجبور شد به خواسته مردم ستم‌دیده اوگاندا تن در دهد و پس از هفتاد سال استعمار و استثمار، استقلال آن را در نهم اکتبر ۱۹۶۲ م به رسمیت بشناسد. مردم هر سال روز ملی و استقلال کشور «اوگاندا» از استعمار انگلیس را جشن می گیرند. حکومت میلتون اوبوته رئیس‌جمهور اوگاندا در ۱۹۶۶ به قدرت رسید.

عیدی امین که در دوره ریاست جمهوری میلتون اوبوته، فرماندهی ارتش و نیروی دریایی اوگاندا را بر عهده داشت .هنگامی که میلتون اوبوته در سفر خارج به سر می‌برد، امین دست به کودتا زد و حکومت وی را سرنگون کرد. قذافی رهبر لیبی جزو اولین کسانی بود که حمایت خود را از امین اعلام نمود.

روابط ایران و اوگاندا

روابط ایران و اوگاندا روابط دو جانبه دو کشور ایران و اوگاندا است که از سال ۱۳۵۳ آغاز شد ولی به تأسیس نمایندگی نینجامید.

بعد از انقلاب ایران و با توجه به سیاستهای ایران بمنظور گسترش روابط با کشورهای آفریقایی و گسترش دین اسلام ارتباط با اوگاندا فعال شد که غالباً با اختصاص اعتبارهای مالی و کمکهای اقتصادی به این کشور همراه بوده‌است.

در اول فروردین ماه ۱۳۶۸ سفیر جمهوری اسلامی ایران در کنیا بعنوان سفیر اکردیته استوار نامه خود را تسلیم ژنرال موسوینی رئیس جمهوری اوگاندا نمود و از این تاریخ به بعد رفت و آمد. هیات های مختلف از سوی دو طرف آغاز گردید.

روسای جمهور کشورمان آقایان علی اکبر هاشمی رفسنجانی ، سید محمد خاتمی و محمود احمدی نژاد در راس هیاتی بلند پایه در سالهای ۱۳۷۵ ، ۱۳۸۴و ۱۳۸۹ به این کشور سفر کردند و در پاسخ ژنرال موسوینی سه بار به جمهوری اسلامی ایران سفر نمود.

در سال ۱۳۷۵ رئیس جمهور وقت ایران، هاشمی رفسنجانی از کشور اوگاندا دیدار کرد.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۵۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

حجم

۷۵۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان