دانلود و خرید کتاب ترکیب خرد، هوش و خلاقیت رابرت ج. استرنبرگ ترجمه بهزاد شوقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ترکیب خرد، هوش و خلاقیت اثر رابرت ج. استرنبرگ

کتاب ترکیب خرد، هوش و خلاقیت

معرفی کتاب ترکیب خرد، هوش و خلاقیت

ترکیب خرد، هوش و خلاقیت کتابی از رابرت.ج. استرنبرگ است که با ترجمه بهزاد شوقی و همکارانش در انتشارات راز نهان به چاپ رسیده است. این کتاب درباره ترکیب بی‌نظیر ترکیب خرد، هوش و خلاقیت با شما سخن می‌گوید.

 درباره کتاب ترکیب خرد، هوش و خلاقیت

این کتاب از داستان جستجو برای گمشده هایی به اسم ماهیت هوش انسان، خلاقیت و خرد و نحوه‌‌ی ارتباطشان با همدیگر است. نویسنده در این کتاب می‌گوید اگر سؤال درستی نپرسید هرگز به جواب درستی نخواهید رسید.  این کتاب اوج تمام کارهایی است که نویسنده پیرامون فکر انسان تقریباً ۳۰ سال از زمان آغاز تحصیلات فوق‌لیسانسش انجام داده است. سابقه مطالعه او در این زمینه به زمانی برمی گردد که دانش‌آموز مدرسه‌‌ی ابتدایی بود و عملکرد نامطلوبی در آزمون‌های گروهی IQ داشت. او به دلیل اضطراب بالا نمی‌توانست به سؤالات آزمون پاسخ دهد. برای سه سال معلمانش فکر می‌کردند او احمق است و مجبور بود برای اینکه آن‌ها را راضی نگه دارد  پیشگویی‌هایشان را در ارتباط با خودش تائید کند. 

او می‌گوید: «در مقطع چهارم در سن ۹ سالگی معلمی داشتم که مرا باور داشت و برای اینکه او را خوشحال کنم دانش‌آموز ممتاز شدم. همچنین یاد گرفتم وقتی اشخاص مهم توقعات بالایی از یک دانش‌آموز دارند، چقدر سریع آن دانش‌آموز می‌تواند توقعات پایین ابتدایی را از بین ببرد. در سن ۱۳ سالگی تصمیم گرفتم بفهمم چرا علی‌رغم اینکه نمرات IQ ام پایین بود اما به سطوح بالایی رسیده بودم. بنابراین پروژه‌‌ی علمی پیرامون آزمون ذهنی انجام دادم. فکر کردم آزمون هوش استنفورد– بینه در بخش بزرگسالان کتابخانه‌‌ی شهرم روش خوبی است و می‌توانم از آن برای هم‌کلاسی‌هایم استفاده کنم. انتخابم خوب نبود. اولین شخصی که انتخاب کردم دختری بود که به او علاقه داشتم و به‌زودی فهمیدم دادن تست IQ به یک دوست دختر روش خوبی برای نزدیک شدن به او نیست. دومین شخصی که انتخاب کردم به من ناسزا گفت و زمانی که مسئولان مدرسه متوجه شدند من آزمون‌های IQ را به همکلاسی‌هایم داده‌ام با مشکل بزرگی مواجه شدم. پس‌ازاینکه آن‌ها تهدید کردند اگر مجدداً کتاب را به مدرسه بیاورم آن را خواهند سوزاند، آن را به زیرزمین بردم تا چند سال بعد دوباره از آن استفاده کنم.»

 استرنبرگ در این کتاب از هوش، خلاقیت، خرد و ترکیب این سه با یکدیگر در بخش‌هایی جداگانه سخن می‌گوید. هوش و ماهیت آن، نظرات کارشناسی درباره آن، مدل های ماهیت هوش و رویکردهای عملی، عرفانی، روان‌شناسانه و... به خلاقیت، رویکردهای مهم به درک خرد، تئوری توازن خرد، منابع تفاوت‌های رشدی و فردی در خرد، سنجش دانش ضمنی در خرد و روابط میان هوش، خلاقیت و خرد از مباحث مهم و کلیدی این کتاب‌اند.

 خواندن کتاب ترکیب خرد، هوش و خلاقیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

روان‌شناسان و علاقه‌مندان به کتاب‌های این حوزه مخاطبان این کتاب‌اند.

بخشی از کتاب ترکیب خرد، هوش و خلاقیت

تشویق همکاری خلاقانه. معلمان می‌توانند برای تشویق همکاری خلاقانه نیز کار کنند (چادویک و کورتیوورن، ۱۹۹۶؛ جان استینر، ۲۰۰۰) عملکرد خوب اغلب یک کار انفرادی تلقی می‌شود. ممکن است نویسنده‌ای را تصور کنیم به تنهایی در یک استودیو می‌نویسد. هنرمندی که در گوشه‌ای تنها نقاشی می‌کشد یا موسیقی‌دانی که در یک اتاق موسیقی کوچک تمرین می‌کند در واقعیت افراد غالباً کار گروهی می‌کنند. همکاری می‌تواند منجر به خلاقیت شود. معلمان می‌توانند دانش‌آموزان را مثلاً از طریق همکاری با افراد خلاق به یادگیری تشویق کنند.

تصور چیزها از دیدگاه دیگران. همچنین کودکان باید یاد بگیرند چطور چیزها را از دیدگاه دیگران ببینند. یکی از ابعاد ضروری کار با دیگران و نهایت استفاده از فعالیت خلاقانه‌‌ی گروهی گذاشتن خود به‌جای دیگران است. افراد می‌توانند دیدگاهشان را با یادگیری دیدن جهان از دیدگاه‌های متفاوت گسترده کنند. معلمان و والدین باید دانش‌آموزان را به دیدن اهمیت درک، احترام‌گذاری و پاسخ به نقطه نظرات دیگران تشویق کنند. این مهم است چون بیشتر دانش‌آموزان احتمالاً خلاق و بااستعداد به موفقیت نمی‌رسند چون هوش عملی آن‌ها توسعه‌نیافته است (استرنبرگ،۱۹۸۵الف، ۱۹۷۷ب) آن‌ها ممکن است در مدرسه و آزمون‌ها خوب باشند اما ممکن است هرگز نحوه‌‌ی همکاری با دیگران یا دیدن چیزها و خودشان را از دیدگاه دیگران یاد نگرفته باشند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۸۱ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۸۱ صفحه

قیمت:
۸,۵۰۰
تومان