دانلود و خرید کتاب سیر و سلوک خواجه‌نصیرالدین طوسی ترجمه سیدجلال حسینی بدخشانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب سیر و سلوک

کتاب سیر و سلوک نوشته خواجه نصیر ‌الدین طوسی است. کتاب سیر و سلوک را انتشارات میراث مکتوب به همت سید جلال حسینی بدخشانی منتشر کرده است. 

مؤسسه پژوهشی میراث مكتوب در سال ۱۳۷۲ به قصد حمایت از كوشش‌های محققان و مصححان و احیا و انتشار مهمترین آثار مكتوب فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی با نام «دفتر نشر میراث مكتوب» و با كمك وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأسیس شد. پس از یک دهه فعالیت، مؤسسه نخست به «مركز نشر میراث مكتوب» و سپس در سال ۱۳۸۴ با دریافت مجوز چهار گروه پژوهشی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به «مؤسسه پژوهشی میراث مكتوب» تغییر نام داد و علاوه بر كار نشر به كار پژوهشی نیز رو آورد.

فعالیت‌های موسسه میراث مکتوب بر تصحیح نسخه‌های خطی فارسی و عربی و تحقیق در متون، پژوهش‌های متن شناسی، نسخه‌شناسی و فهرست‌نویسی، میراث‌های مشترک ایران و حوزه ایران فرهنگی، و تاریخ علم متمركز است.

میراث مكتوب آثار خود را در چند عنوان اصلی و بر اساس موضوع منتشر می‌كند. در حوزه متون كهن، منشورات مؤسسه به ۱۶ موضوع اصلی تقسیم می‌شود، از جمله زبان و ادبیات فارسی، علوم و معارف اسلامی، علوم و فنون، تاریخ و جغرافیا، متن‌شناسی، فهرست نسخه‌های خطی، نسخه‌برگردان، رسائل، ارج نامه‌ها، همایش ها و نكوداشت ها و ....

بخش اصلی این آثار به متون فارسی اختصاص دارد. بسیاری از این متون كه در سلسله‌ای غیر از زبان و ادبیات فارسی نیز منتشر شده اند، به عنوان یک متن كهن فارسی نیز دارای اهمیت بسیارند.

جدای از این آثار، میراث مكتوب مجموعه‌ای با عنوان «كارنامۀ دانشوران اسلام و ایران» به چاپ می‌رساند. در این مجموعه متون كهن به قصد استفادۀ جوانان یا كسانی كه دانش استفاده از اصل متون كهن را ندارند، تلخیص، ساده‌نویسی و بازنویسی می‌شود.

میراث مكتوب همچنین سه نشریه منتشر می‌كند:

«آینه میراث» كه دوفصلنامه است و هر شش ماه یک‌بار منتشر می‌شود و «ویژه کتابشناسی، نقد کتاب و اطلاع رسانی در حوزۀ متون» است. «گزارش میراث» كه فصلنامه است و به پژوهش‌های «حوزۀ نقد و تصحیح متون نسخه شناسی و ایران شناسی» اختصاص دارد و میراث علمی ایران و اسلام که دوفصلنامه است و به «تاریخ علوم و فناوری دورۀ اسلامی» اختصاص دارد

افزون بر این، موسسه میراث مكتوب تا کنون نشست‌های نقد و بررسی متعددی دربارۀ مباحث متن پژوهی و متون كهنِ منتشر شده در مؤسسه با حضور استادان و صاحب نظران برگزار كرده است. همچنین همایش‌هایی را در حوزه ‌های مختلف ادبی و فرهنگی و پژوهشی برگزار یا در برگزاری آنها مشارکت كرده است.

درباره کتاب سیر و سلوک

خواجه نصیرالدین طوسی (۵۹۷- ۶۷۲ ق.) یکی از بزرگترین دانشمندان جهان اسلام است که آثار و نگاشته‌های او در شکل گیری و تطور دانش و اندیشۀ اسلامی و به ویژه شیعی انکارناپذیر است. یکی از این آثار که در واقع زندگی‌نامۀ خودنوشت او به شمار می رود سیر و سلوک نام دارد. این اثر به دلیل آگاهی‌های بی‌مانندی که دربارۀ زندگی، تحصیلات و تحولات فکری نگارنده ارائه می‌کند در میان مهم‌ترین آثار او جای دارد. صراحت بیان، سلامت اندیشه، بررسی ظریف موضوع و سبک نگارش، این اثر را در میان بهترین زندگی نامه‌های عقلانی در ادبیات اسلامی قرار داده است و افزون بر آن از نظر کلامی و فلسفی نیز بیانگر ابعاد روحانی، هستی شناسانه و نظام فکری منسجم و مدّون طوسی است.

خواندن کتاب سیر و سلوک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به زندگی خواجه‌ نصیرالدین طوسی پیشنهاد می‌کنیم.

مشکات دل
محمدصالح کمیلی خراسانی
پژوهشی در نسبت؛ دین و عرفان
یحیی یثربی
حکمت متعالیه در اسفار عقلی اربعه؛ جلد دوم
محمدبن ابراهیم صدرالدین شیرازی (ملاصدرا)
کلمات مکنونه
امیر اسماعیلی
ابوالقاسم فردوسی
غلامحسین ابراهیمی دینانی
آرای اخلاقی علامه طباطبایی (ره)
رضا رمضانی
حکمت متعالیه در اسفار عقلی اربعه؛ جلد سوم
محمدبن ابراهیم صدرالدین شیرازی (ملاصدرا)
پندهای آسمانی
واحد پژوهش نشر نور معارف
باران فیض
واحد پژوهش نشر نور معارف
تفسیر کشف الاسرار و عدة الابرار
بهروز ثروتیان
فتوحات مکیه ۱
شیخ اکبر محیی الدین ابن عربی
سنایی و عطار
غلامحسین ابراهيمی دينانی
فتوحات مکیه جلد ۲
محی‌الدین ابن‌عربی
حکمت برتر
سیدمصطفی محقق داماد
حکمت متعالیه در اسفار عقلی اربعه؛ جلد چهارم
محمدبن ابراهیم صدرالدین شیرازی (ملاصدرا)
حکمت متعالیه در اسفار عقلی اربعه؛ جلد اول
محمدبن ابراهیم صدرالدین شیرازی (ملاصدرا)
ترجمه عرایس البیان فی حقایق القرآن (جلد اول)
روزبهان بقلی شیرازی
کجا بودم کجا رفتم
فرهاد صالح نهاوندی
کلمات جلال‌الدین دوانی
غلامحسین ابراهیمی دینانی

نظرات کاربران

ali
۱۴۰۱/۰۵/۲۵

اقعا اگه ادم اهل تفکر و عمل باشه،می تونه با این کتاب به جاهای خوبی برسه. اما بهترین کتابی که من خودم واقعا ازش نتیجه بردم، کتاب(المراقبات)است. ای کتاب هم از نظر علمی و هم از نظر عرفانی به مراقبه و روش

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۳۴ صفحه

حجم

۱۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۳۴ صفحه

قیمت:
۱۵,۵۰۰
تومان