دانلود و خرید کتاب آموزش خرد مایکل فراری ترجمه امیر نویدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب آموزش خرد

کتاب آموزش خرد نوشته مایکل فراری و جورجز پوتوروسکی است. کتاب آموزش خرد را انتشارات راز نهان منتشر کرده است که به دیدگاه‌های میان فرهنگی به تقویت خرد می‌پردزازد.

درباره کتاب آموزش خرد

خرد چیست؟ در زمینه تاریخی یکی از پاسخ های احتمالی این است که خرد همان چیزی است که مردم مکان‌ها و زمان های مختلف آن را خرد می‌نامیدند. در حالی که ترجمه همیشه علم ناقصی بوده است واژگان بسیاری از زبان‌های گذشته هستند که غالباً به عنوان خرد ترجمه می‌شوند. این واژگان شامل سوفیا (یونانی)، ساپینتیا (لاتین)، کوخما (عبری)، نبکو (آکادیان) و سبویت (مصری) هستند. با وجود این اگرچه ممکن است این‌ها به محور موضوع مرتبطی اشاره داشته باشند، اما نمی‌توان گفت قطعاً حدود موضوع را تعیین می‌کنند. تاریخ همیشه از مزیت درک بهره برده است و ابلهانه است که از آن بهره نبریم. در نتیجه پاسخ احتمالی دیگر به این سؤال این است که خرد همان چیزی است که ما آن را خرد می‌نامیم. در این کتاب کتاب متون قدیمی از زبان خودشان درباره هدف خرد و مفهوم آن سخن می‌گویند.

خواندن کتاب آموزش خرد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که به دنبال مفهوم خرد هستند پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب آموزش خرد

کتاب‌های آموزش مصری از نظر محتوایی بسیار عملی هستند، هدفشان تجهیز کردن خوانندگانشان برای موفقیت در جهان است. نویسندگان می‌خواهند درس هایی را که از دیگران و از تجارب خودشان گرفته اند منتقل کنند. در حالی که بخشی از پندهایشان در کاربردشان برای چرخه های اجتماعی متعالی که در آن‌ها حرکت می‌کنند محدود شده است، همچنین مشاهدات کلی در ارتباط با زندگی و جهان دارند. گاهی این دو با هم تداخل دارند. زمانی که پتاهوتب می‌گوید بهتر است فرد واضح آنچه را می‌داند و آنچه را نمی‌داند بگوید (کاستر، ۱۹۷۰، ص ۱۶۹)، نظر در زمینه خاص وزیری که به حاکمش پند می‌دهد داده می‌شود اما مسلما کاربردهای گسترده‌تری نیز دارد. اگرچه شواهد نسبتاً کمی در ارتباط با آموزش در مصر باستان وجود دارد، اما برخی فکر می‌کنند کتاب های آموزش کاربرد گسترده ای در پرورش نخبگان اجتماعی، آماده سازی آن‌ها برای زندگی و نقششان برای جامعه داشت. همین توانایی برای خواندنشان قطعاً چنین افرادی را از سایرین متمایز می‌کرد. رابطه درک شده میان نویسندگی و خرد در تهوت خدا نیز مجسم شده است که ارتباط نزدیکی با این دو داشت. با وجود این کتاب‌ها از این جهت که سیستماتیک نیستند پیش فلسفی هستند. آن‌ها خودشان را بیشتر مجموعه ای گردآوری شده از پندها می‌دانند تا بیان جهان بینی‌های منسجم.

شاید جدیدترین و طویل‌ترین کتاب بازمانده آموزش‌های آمنهموپ است. هدف این آموزش‌ها قرار دادن فرد در مسیر درست زندگی و سوق دادن او به سوی رستگاری در جهان با فهرستی از ضرب المثل هاست (کاستر،۱۹۷۰، ص ۱۷۹). حدی که تا آن ضرب المثل‌ها رایج هستند، در دنیای باستان موضوع بحث است. از یک سو شباهت‌های صریحی هستند که ظاهرا فراتر از تصادفی بودن می‌روند (مثلا بین برخی از گفته‌های آمنهموپ و بخش‌هایی از کتاب مقدس ضرب المثل‌ها). از سوی دیگر دلیل قطعی ای وجود ندارد که چرا بینش های مشابه به روش های انسانیت در مکان های مختلف به طور مستقل پدیدار نشده اند. زمانی که آمنهموپ توصیه می‌کند زبانت را از حرف های بد نگه دار تا مردم تو را دوست بدارند (کاستر،۱۹۷۰، ص ۱۸۴)، چیزی می‌گوید که ممکن است برای سایر مردم در سایر مکان‌ها و در سایر زمان‌ها به طور جداگانه رخ داده باشد، اما آنچه بدیهی است این است که ضرب المثل‌ها شهرت زیادی در بخش های گسترده جهان باستان دارند چه آن‌ها به طور جهانی تبادل شوند و چه نشوند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۹۵ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۹۵ صفحه

قیمت:
۱۳,۰۰۰
تومان