دانلود و خرید کتاب کویت احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کویت اثر احمد علامه فلسفی

کتاب کویت

معرفی کتاب کویت

کتاب کویت نوشته احمد علامه فلسفی یکی از کتاب‌های نشر فراروان‌شناسی است که برای علاقه‌مندان به کشورشناسی منتشر شده است. در این کتاب با کشور کویت بیشتر آشنا می‌شوید.

درباره کتاب کویت

کُویت کشوری در خاورمیانه است که با کشورهای عراق و عربستان سعودی دارای مرزهای خاکی و با ایران از راه خلیج فارس دارای مرزهای آبی است. پایتخت آن، شهر کویت است. زبان رسمی این کشور عربی و واحد پول آن دینار کویت است.

جمعیت کویت ۴ میلیون نفر است که ۱٫۲ میلیون نفر آنان شهروند کویت و ۲٫۸ میلیون نفر خارجی در کویت زندگی می‌کردند. از میان همه ساکنان کویت ۶۰ درصد عرب هستند (کویتی‌ها و شهروندان دیگر کشورهای عربی). نزدیک به ۳۸ درصد از ساکنان کویت نیز از تبار آسیایی هستند. دین بیشتر شهروندان کویت اسلام است. مساحت این کشور ۱۷٬۸۱۸ کیلومتر مربع است و ۴۶۲ کیلومتر خط ساحلی دارد. امیرنشین کویت با گستره ۸۱۸/۱۷ کیلومترمربع است .

حمله برق آسای صدام به کویت - دوم اوت ۱۹۹۰ چند ساعت پس از قطع مذاکرات عراق و کویت بر سر تقسیم درآمد نفت یک منطقه مرزی، ارتش عراق به کویت حمله کرد و برق آسا این سرزمین را تصرف و ضمیمه خاک عراق کرد. حمله نظامی با شرکت یکصد هزار سرباز، ۷۰۰ تانک، چهار اسکادران هوایی و کل ناوگان عراق آغاز شده بود. امیر کویت و خانواده او قبلا به کشور سعودی فرار کرده بودند. کاخ امیر، ساختمان وزارت دفاع کویت و چند نقطه حساس دیگر بمباران شد. اگر می‌خواهید درباره کشور کویت بیشتر و دقیق‌تر بدانید این کتاب را از دست ندهید. 

خواندن کتاب کویت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به کشورشناسی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب کویت

صدام در نطق تلویزیونی، کویت را به خیانت متهم می‌سازد و کمکهای دهها میلیارد دلاری اهدایی و انواع کمکهای بی شمار کویت در جنگ علیه ایران را فراموش می‌کند. در ساعت ۲ نیمه شب به وقت محلی در تاریخ دوم اگوست ۱۹۹۰، زبده ترین نیروهای گارد ریاست جمهوری عراق (شامل لشگر یکم حمورابی، لشگر دوم مدینه المنوره، لشکر سوم مکانیزه توکل علی الله و لشکر ششم موتوریزه بخت النصر) و نیرو های ویژه ارتش رژیم بعثی صدام حسین، حاکم دیکتاتور و جنایتکار عراق، هجوم به خاک کشور پادشاهی کویت را اغاز کردند.

نقش محوری و اصلی ارتش بعثی عراق را در این هجوم کماندوهای ان ارتش بر عهده داشتند که بوسیله هلیکوپتر و قایق برای حمله به شهر کویت وارد خاک کویت شده و سایر نیروها نیز اقدام به تصرف فرودگاهها و دو پایگاه هوایی کویت نمودند. ارتش عراق برای حمایت از این واحد های عمل کننده خود اقدام به گسیل نمودن ۱ اسکادران هلیکوپتر میل ۲۵، تعدادی زیادی هلیکوپترهای ترابری میل ۸ و میل ۱۷ و ۱ اسکادران هلیکوپتر بل ۴۱۲ برای پشتیبانی نیروهای خود نمود. مهمترین ماموریت این هلیکوپترها نقل و انتقال و پشتیبانی از کماندوها در شهر کویت و سپس پشتیبانی از واحد های زمینی پیشروی کرده در خاک کویت بود.

نیروی هوایی ارتش عراق در ان مقطع دارای حداقل ۲ اسکادران سوخوی ۲۲، ۱ اسکادران سوخو ۲۵، ۱ اسکادران میراژ F۱ و ۲ اسکادران میگ ۲۳ بود. ماموریت اصلی نیروی هوایی عراق در ان برهه کسب برتری هوایی در برابر اندک حملات و مقاومت های محدود جنگنده های نیروی هوایی کویت که از دو پایگاه هوایی موجود در خاک خود حملات شان را علیه متجاوزان انجام می دادند میشد. نیروی هوایی کویت در ان زمان شامل چندین فروند جنگنده میراژ اف ۱ و جنگنده داگلاس اسکای هاوک می گردید.

با وجود گذشت بیش از سه ماه از تهدیدات و خط و نشان کشیدن های صدام برای کویت، مقامات کویتی تهدیدات او را جدی نگرفته و ارتش خود را به حالت اماده باش در نیاورده بودند و در زمان حمله ارتش صدام کاملا غافلگیر گشتند. ارتش کویت نخستین نشانه های حمله نیروی زمینی عراق را زمانی دریافت که یک دستگاه رادرا هوایی ارتش کویت (بالون) حرکت یک ستون زرهی ارتش عراق به سمت جنوب را کشف کرد.

 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۶۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

حجم

۴۶۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان