دانلود و خرید کتاب حقوق اجتماعی و سیاسی در اسلام حسین جوان آراسته
کتاب حقوق اجتماعی و سیاسی در اسلام اثر حسین جوان آراسته

کتاب حقوق اجتماعی و سیاسی در اسلام

معرفی کتاب حقوق اجتماعی و سیاسی در اسلام

کتاب حقوق اجتماعی و سیاسی در اسلام اثری از حسین جوان آراسته است که برای تدریس در دانشگاه‌ها و به عنوان کتاب درسی آموزشی، در دفتر نشر معارف به چاپ رسیده است. این اثر مخاطبان را با بینش‌های سیاسی اسلامی آشنا می‌کند. 

درباره کتاب حقوق اجتماعی و سیاسی در اسلام

این اثر در تلاش است تا در گام اول، دانشجویان را با مبانی نظام حقوقی اسلام و سپس با حقوق اجتماعی و سیاسی انسان در اسلام آشنا می‌سازد. حسین جوان آراسته در تلاش است تا با کمک این کتاب به عمده سئوالات و شبهات در این زمینه پاسخ بدهد.  

کتاب حقوق اجتماعی و سیاسی در اسلام شش بخش دارد. بخش اول کتاب که درباره کلیات موضوع صحبت می‌کند مخاطبان را با انسان و حقوق، مفهوم  و کاربرد حقوق آشنا می‌کند. 

بخش دوم کتاب به نظام حقوقی اسلام اختصاص دارد و بخش سوم از حقوق مدنی و اجتماعی در اسلام می‌گوید. این دو بخش تمام آنچه را که لازم است درباره حقوق مدنی بدانید به شما می‌گوید. بخش بعدی کتاب از حقوق سیاسی در اسلام سخن می‌گوید. حق حاکمیت، نظارت و آزادی‌های سیاسی در این بخش بررسی می‌شوند. 

بخش بعدی کتاب، درباره یکی از بحث برانگیزترین مسائلی است که در این سال‌های اخیر، درباره آن صحبت می‌شود و آن حقوق زنان است. این بخش حقوق زنان، مبانی حقوق، تفاوت‌های حقوقی را بررسی می‌کند و درباره فمینیسم نیز صحبت می‌کند. 

بخش پایانی کتاب نیز درباره حقوق اقلیت‌ها و روابط بین الملل است. این بخش به ما بینش سیاسی در ارتباط با دیگر کشورهای جهان می‌دهد.  

دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌ها، در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این انتشارات تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانی، بررسی، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌های مختلف بپردازد. از جمله این فعالیت‌ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از ۱۱۰۰عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامی دانشگاه‌ها، اندیشه‌‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی، معارف قرآن و اهل‌ بیت (ع)، دین‌پژوهی، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‌شناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسایل تربیتی، زن، خانواده و نقد فمینیسم و… اشاره کرد. نشرمعارف اخیراً نیز گام‌هایی در حوزه ادبیات داستانی برداشته است. این انتشارات با راه ‌اندازی ۳۰ مرکز فروشگاهی با عنوان تجاری «پاتوق کتاب» و همچنین برگزاری ۱۲ دوره مسابقات کتابخوانی «پویش روشنا» در سطح ملی، توانسته است گام‌های مفید و موثری در توزیع و ترویج کتابخوانی کشور بردارد.

آنچه این روزها بیش از هرچیز دغدغه نسل انقلابی است آشنایی جوانان و دانشجویان با حقیقت دین و معارف اسلام است، انتشارات در این زمینه پیشرو است و تلاش دارد پاسخی علمی و دینی برای تمام سوالات این نسل داشته باشد.

کتاب حقوق اجتماعی و سیاسی در اسلام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن کتاب حقوق اجتماعی و سیاسی در اسلام را به تمام دانشجویان پیشنهاد می‌کنیم. اگر دوست دارید با بینش اجتماعی و سیاسی دیانت اسلام درباره حقوق انسانی آشنا شوید، این کتاب گزینه خوبی برای شما است. 

نظرات کاربران

کاربر ۳۳۶۷۰۱۷
۱۴۰۰/۰۴/۱۳

کلمات قابل سرچ نیست!!!

کاربر 5898838
۱۴۰۲/۰۱/۳۱

نمیشه سیو کرد ؟

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۹۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۲۳۸ صفحه

حجم

۸۹۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۲۳۸ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان