دانلود و خرید کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم (ویژه رشته های علوم پزشکی) مهدی ابراهیمی
کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم (ویژه رشته های علوم پزشکی) اثر مهدی ابراهیمی

کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم (ویژه رشته های علوم پزشکی)

معرفی کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم (ویژه رشته های علوم پزشکی)

کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم (ویژه رشته های علوم پزشکی) نوشته مهدی ابراهیمی است. کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم (ویژه رشته های علوم پزشکی) یکی از کتاب‌های نشر معارف است که برای دانشجویان پزشکی سراسر کشور تالیف شده است تا نسل جوان امروز را با آموزه‌های قرآن آشنا کند.

درباره کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم (ویژه رشته های علوم پزشکی)

کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم (ویژه رشته های علوم پزشکی) با هدف تدریس در دانشگاه‌ها به ویژه برای دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی نوشته شده است، در کتاب  تفسیر موضوعی قرآن کریم (ویژه رشته های علوم پزشکی) ابتدا از علوم قرآنی مانند جایگاه قرآن، شناخت مفاهیم و واژه‌های قرآن، روش‌ها و گرایش‌های تفسیری و تأویل قرآن صحبت شده است و سپس خلاصه‌ای کاربردی و مهم از مفاهیم معنوی و اعتقادی قرآن مانند مباحث توحیدی عبادات، تفسیری از سوره حمد، دعا در قرآن و انواع توحید با توجه به مفاد سوره حمد بیان شده است.

کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم (ویژه رشته های علوم پزشکی) به برخی از مفاهیم بشری قرآن مانند خلقت انسان، اصول تغذیه در قرآن، نکات بهداشتی و سلامتی در قرآن به ویژه بهداشت روانی اشاره کرده و از نگاهی طبی و بهداشتی به شرح و تفسیر برخی از آیات قرآن پرداخته است. در بخش دیگری از کتاب مهدی ابراهیمی به تفسیر برخی از مفاهیم اجتماعی قرآن مانند خانواده، روابط اجتماعی، خوش‌خلقی، عدالت‌محوری، همیاری اقتصادی، اقتصاد خانواده، ازدواج و مسائل معنوی مربوط به خانواده پرداخته است و با این نگاه آیاتی از قرآن را شرح داده است تا راهنمایی برای دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور باشد.

دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‏‌ها، در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این انتشارات تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانى، بررسى، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌هاى مختلف بپردازد. از جمله این فعالیت‏ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از ۱۱۰۰ عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامى دانشگاه‌ها، اندیشه‏‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبرى، پرسش‌ها و پاسخ‌هاى دانشجویى، معارف قرآن و اهل‏‌بیت (ع)، دین‌پژوهى، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامى و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‏شناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسایل تربیتى، زن، خانواده و نقد فمینیسم و… اشاره کرد. نشرمعارف اخیراً نیز گام‏‌هایی در حوزه ادبیات داستانی برداشته است. این انتشارات با راه ‏اندازی ۳۰ مرکز فروشگاهی با عنوان تجاری «پاتوق کتاب» و همچنین برگزاری ۱۲ دوره مسابقات کتابخوانی «پویش روشنا» در سطح ملی، توانسته است گام‌‏های مفید و موثری در توزیع و ترویج کتابخوانی کشور بردارد.

آنچه این روزها بیش از هرچیز دغدغه نسل انقلابی است آشنایی جوانان و دانشجویان با حقیقت دین و معارف اسلام است، انتشارات در این زمینه پیشرو است و تلاش دارد پاسخی علمی و دینی برای تمام سوالات این نسل داشته باشد. 

خواندن کتاب  تفسیر موضوعی قرآن کریم (ویژه رشته های علوم پزشکی) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم (ویژه رشته های علوم پزشکی) می‌تواند راهنمایی جامعه برای تمام دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور باشد و آن‌ها را با مفاهیم ارزشمند و روشنگر دین اسلام و قرآن آشنا کند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۲,۱۵۰
تومان