دانلود و خرید کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم؛ با رویکرد حقوقی مجتبی جاویدی
کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم؛ با رویکرد حقوقی اثر مجتبی جاویدی

کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم؛ با رویکرد حقوقی

معرفی کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم؛ با رویکرد حقوقی

کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم؛ با رویکرد حقوقی نوشته مجتبی جاویدی یکی از کتاب‌های مجموعه آشنایی با منابع اسلامی نشر معارف است. کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم؛ با رویکرد حقوقی کمک می‌کند نسل امروز قرآن را با دیدی جدید ببیند.

درباره کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم؛ با رویکرد حقوقی

 بشر روز به روز هرچه بیشتر به نیاز خودش برای ارتباط با خداوند پی می‌برد. دنیای امروز در تلاش است تا دهکده جهانی تشکیل دهد و دشمنان انسانیت، با مجهزترین ابزار، به تهاجم فرهنگی و توطئه بر ضد دین به ویژه دین اسلام می‌پردازند. 

قرآن ارائه کننده عدالت است؛ عدالتی که حتی درباره دشمنان باید رعایت شود و این نمونه کامل رعایت حقوق بشر است که فقط در مکتب اسلام یافت می‌شود.

جامعه‌ای که با قرآن مأنوس شود، رنگ خدایی می‌پذیرد و بر پایه قوانین حقوقیِ نظام‌مند، مهندسی می‌شود. اجرای دستورات قرآن، آزادی حقیقی را در پی داشته و تضمین کننده سعادت دنیا و آخرت انسان است.

اهمیت آشنایی با این کتاب هدایت، شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیته برنامه ریزی دروس معارف اسلامی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را بر آن داشت تا در راستای ترویج هرچه بیشتر فرهنگ قرآنی در کشور، با ایجاد تحولی گسترده در سرفصل های دروس معارف اسلامی درس تفسیر موضوعی قرآن کریم را به ارزش دو واحد درسی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور ارائه نماید.

دانشگاه معارف اسلامی پس از انتشار چند کتاب درسی برای این درس، با رویکردی نوین و متناسب با رشته تحصیلی و تخصصی دانشجویان به تألیف و تدوین کتاب های درسی مربوطه پرداخته است. کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم؛ با رویکرد حقوقی کتابی است با رویکرد حقوقی برای درس تفسیر موضوعی قرآن کریم به قلم مجتبی جاویدی، که برگرفته از تفسیر نور حجت الاسلام والمسلمین استاد محسن قرائتی بوده و پس از بازبینی و اصلاحات ایشان به تحریر درآمده است.

با توجه به ضرورت آشنایی دانشجویان عزیز با مقدمات بحث تفسیری و نیاز به شناخت اجمالی تفسیر سوره حمد و توحید، گروه آشنایی با منابع اسلامی برآن شد در ابتدا مباحثی مانند: دانش تفسیر، شیوه های نگارش تفسیر قرآن، دلایل نیازمندی قرآن به تفسیر، تفسیر روشمند و نیز تفسیر سوره حمد و توحید را بر مطالب کتاب بیفزاید. مباحث مقدماتی، برگرفته از کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم، تألیف جمعی از نویسندگان و تفسیر سوره حمد و توحید برگرفته از کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم، تألیف حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی است.

کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم؛ با رویکرد حقوقی راهنمایی جامع است برای تمام دانشجویانی که به دنبال ریشه سوال‌های حقوقی خود در قرآن هستند. 

دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌ها، در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این انتشارات تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانی، بررسی، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌های مختلف بپردازد. از جمله این فعالیت‌ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از ۱۱۰۰ عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامی دانشگاه‌ها، اندیشه‌‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی، معارف قرآن و اهل‌‌بیت (ع)، دین‌پژوهی، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‌شناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسایل تربیتی، زن، خانواده و نقد فمینیسم و… اشاره کرد. نشرمعارف اخیراً نیز گام‌‌هایی در حوزه ادبیات داستانی برداشته است. این انتشارات با راه ‌اندازی ۳۰ مرکز فروشگاهی با عنوان تجاری «پاتوق کتاب» و همچنین برگزاری ۱۲ دوره مسابقات کتابخوانی «پویش روشنا» در سطح ملی، توانسته است گام‌‌های مفید و موثری در توزیع و ترویج کتابخوانی کشور بردارد.

آنچه این روزها بیش از هرچیز دغدغه نسل انقلابی است آشنایی جوانان و دانشجویان با حقیقت دین و معارف اسلام است، انتشارات در این زمینه پیشرو است و تلاش دارد پاسخی علمی و دینی برای تمام سوالات این نسل داشته باشد.

خواندن کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم؛ با رویکرد حقوقی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان علاقه‌مند به شناخت دقیق‌تر اسلام پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۴۲,۵۰۰
تومان