دانلود و خرید کتاب تاریخ تحلیلی اسلام؛ از آغاز تا واقعه طف محمد ابراهیمی ورکیانی
کتاب تاریخ تحلیلی اسلام؛ از آغاز تا واقعه طف اثر محمد ابراهیمی ورکیانی

کتاب تاریخ تحلیلی اسلام؛ از آغاز تا واقعه طف

معرفی کتاب تاریخ تحلیلی اسلام؛ از آغاز تا واقعه طف

کتاب تاریخ تحلیلی اسلام؛ از آغاز تا واقعه طف نوشته محمد ابراهیمی ورکیانی است. کتاب تاریخ تحلیلی اسلام؛ از آغاز تا واقعه طف یکی از مجموعه کتاب‌های تاریخ اسلام انتشارات معارف است که برای معرفی تاریخ اسلام به جوانان و دانشجویان نوشته شده است.

درباره کتاب تاریخ تحلیلی اسلام؛ از آغاز تا واقعه طف

کتاب تاریخ تحلیلی اسلام؛ از آغاز تا واقعه طف ابتدا توصیفی کامل و جامع از اوضاع جغرافیایی و مردمی جزیرة العرب پیش از اسلام و تا زمان بعثت پیامبر اسلام ارائه می‌کند و سپس تحولات صورت گرفته فرهنگی، دینی و اجتماعی در این منطقه بر اثر تعالیم انسانی رسول خدا(ص) را بر اساس منابع معتبر تاریخی بررسی می‌کند تا مخاطب امروز بتواند دید کاملی نسبت به اتفاقات شبه جزیره عربستان در صدر اسلام داشته باشد. 

در ادامه محمد ابراهیمی ورکیانی در کتاب تاریخ تحلیلی اسلام؛ از آغاز تا واقعه طف به اقدامات مهم انجام شده توسط شخص پیامبر اسلام(ص) به ویژه جنگ‌های ایشان پس از هجرت اشاره می‌کند و روند تشکیل حکومت نوپای اسلامی در مدینه توسط ایشان را توصیف می‌کند تا خواننده قدم به قدم با اتفاقات صدر اسلام آشنا شود. 

نویسنده به برخی از وقایع پس از رحلت پیامبر اسلام(ص) به ویژه جریان غصب خلافت و واقعه عاشورا اشاره کرده و اصلاحات اجتماعی انجام شده توسط امیرالمومنین علی(ع) در طول دوران کوتاه امامت ایشان اشاره می‌کند و تحلیلی از صلح امام حسن(ع) و قیام امام حسین(ع) ارائه کرده است.

نویسنده در این کتاب از منابع معتبر استفاده کرده است تا خواننده بتواند با خیال راحت از صحت اتفاقات روند تولد و رشد اسلام را بررسی کند. 

دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌ها، در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این انتشارات تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانی، بررسی، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌های مختلف بپردازد. از جمله این فعالیت‌ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از ۱۱۰۰ عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامی دانشگاه‌ها، اندیشه‌‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی، معارف قرآن و اهل‌‌بیت (ع)، دین‌پژوهی، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‌شناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسایل تربیتی، زن، خانواده و نقد فمینیسم و… اشاره کرد. نشرمعارف اخیراً نیز گام‌‌هایی در حوزه ادبیات داستانی برداشته است. این انتشارات با راه ‌اندازی ۳۰ مرکز فروشگاهی با عنوان تجاری «پاتوق کتاب» و همچنین برگزاری ۱۲ دوره مسابقات کتابخوانی «پویش روشنا» در سطح ملی، توانسته است گام‌‌های مفید و موثری در توزیع و ترویج کتابخوانی کشور بردارد.

آنچه این روزها بیش از هرچیز دغدغه نسل انقلابی است آشنایی جوانان و دانشجویان با حقیقت دین و معارف اسلام است، انتشارات در این زمینه پیشرو است و تلاش دارد پاسخی علمی و دینی برای تمام سوالات این نسل داشته باشد. 

خواندن کتاب تاریخ تحلیلی اسلام؛ از آغاز تا واقعه طف را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب ارزشمند تاریخ تحلیلی اسلام؛ از آغاز تا واقعه طف را به تمام دانشجویان وعلاقه‌مندان به تاریخ اسلام پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب هم برای دانشجویان منبع درسی معتبری است و هم علاقه‌مندان می‌توانند از خواندن آن لذت ببرند.

نظرات کاربران

کاربر ۳۵۴۸۳۶۱
۱۴۰۱/۱۰/۱۴

کتاب خیلی خوبیه ، حتما توصیه میکنم نسخه فیزیکیشو داشته باشین ولی امکاناات طاقچه خیلی ضعیفه ، نه زوم درستی میشه کرد، نه قابلیت جست و جو داره و نه حین مطالعه با نرم افزار ها احساس رضایت دارین

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

قیمت:
۴۷,۵۰۰
تومان