دانلود و خرید کتاب فلسفه اخلاق؛ با رویکرد تربیتی احمد دبیری
کتاب فلسفه اخلاق؛ با رویکرد تربیتی اثر احمد دبیری

کتاب فلسفه اخلاق؛ با رویکرد تربیتی

معرفی کتاب فلسفه اخلاق؛ با رویکرد تربیتی

کتاب فلسفه اخلاق؛ با رویکرد تربیتی نوشته احمد دبیری است. این کتاب که نشر معارف منتشر کرده است یکی از کتاب‌های کاربردی برای دانشجویان است. کتاب فلسفه اخلاق؛ با رویکرد تربیتی شما را با رویکردی تازه از علم اخلاق آشنا می‌کند که می‌تواند راهنمای شما در زندگی باشد.

درباره کتاب فلسفه اخلاق؛ با رویکرد تربیتی

برای درک بهتر و بیشتر اهمیت ارائه فلسفه اخلاق در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی را میتوان در میل و علاقه روزافزون دانشجویان به مسائل عقلی جستجو کرد. هر چند موضاعات مربوط به مسائل عقلی به لحاظ تاریخی متأخر از علم اخلاق است، ولی از نظر جایگاه می‌توان آن را مقدم‌تر از علم اخلاق دانست؛ زیرا که اندیشمندان آن را زیربنا و از اصول اولیه علم اخلاق می‌دانند.

 علم اخلاق که در فرهنگ اسلامی به صورت پراکنده در منابع فلسفی، اخلاقی، کلامی و علم اصول مطرح بوده است اکنون بر اساس ضرورت‌های موجود بسیار مورد توجه قرار گرفته است و باید به آن توجه جدا و جامع و کاملی داشت. 

از ویژگی‌های جامعه امروز، گرایش جوانان و اندیشمندان به بیان عقلی موضوعات و مسائل اخلاقی است که موجب شده پژوهش‌های اخلاقی به این سمت گرایش پیدا کند؛ بر این اساس پرداختن به مسائل عقلی در اخلاق به ویژه مبتنی بر آموزه‌های دین روشنگر اسلام می‌تواند به طرح دیدگاه‌های اسلام در حوزه مسائل عقلانی اخلاق بیانجامد و راه حل‌هایی که اسلام در متون خود ارائه کرده است می‌تواند پاسخی برای تمام سوالات باشد.  

کتاب فلسفه اخلاق با رویکرد تربیتی تلاش دارد به شکل ساده و کاربردی  مهمترین مسائل در حوزه فلسفه اخلاق را بیان کند و با استفاده از دیدگاه‌های متفکران مسلمان به بیان تصویری از مهمترین مباحث این حوزه به ویژه با تأکید بر دفاع از آموزه‌های اخلاق اسلامی در مقابل مکاتب اخلاقی غرب بپردازد..

دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌ها، در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این انتشارات تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانی، بررسی، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌های مختلف بپردازد. از جمله این فعالیت‌ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از ۱۱۰۰ عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامی دانشگاه‌ها، اندیشه‌‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی، معارف قرآن و اهل‌‌بیت (ع)، دین‌پژوهی، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‌شناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسایل تربیتی، زن، خانواده و نقد فمینیسم و… اشاره کرد. نشرمعارف اخیراً نیز گام‌‌هایی در حوزه ادبیات داستانی برداشته است. این انتشارات با راه ‌اندازی ۳۰ مرکز فروشگاهی با عنوان تجاری «پاتوق کتاب» و همچنین برگزاری ۱۲ دوره مسابقات کتابخوانی «پویش روشنا» در سطح ملی، توانسته است گام‌‌های مفید و موثری در توزیع و ترویج کتابخوانی کشور بردارد.

آنچه این روزها بیش از هرچیز دغدغه نسل انقلابی است آشنایی جوانان و دانشجویان با حقیقت دین و معارف اسلام است، انتشارات در این زمینه پیشرو است و تلاش دارد پاسخی علمی و دینی برای تمام سوالات این نسل داشته باشد.

خواندن کتاب فلسفه اخلاق؛ با رویکرد تربیتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان و علاقه‌مندان به اخلاق اسلامی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظرات کاربران

کاربر 3507218
۱۴۰۰/۰۶/۰۱

.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان