دانلود و خرید کتاب راهنمای مهارت های اجتماعی کریس مکلود ترجمه مهدیه ورشادیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای مهارت های اجتماعی اثر کریس مکلود

کتاب راهنمای مهارت های اجتماعی

معرفی کتاب راهنمای مهارت های اجتماعی

کتاب راهنمای مهارت های اجتماعی، اثری از کریس مکلود با ترجمه مهدیه ورشادیان است. این کتاب به شما کمک می‌کند خجالت خود را مدیریت کنید، گفت‌وگوهای خود را بهبود ببخشید، و بی‌آن‌که خود واقعی‌تان را پنهان کنید دوستان جدید پیدا کنید.

درباره کتاب راهنمای مهارت های اجتماعی

آیا شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که در ارتباط برقرار کردن با آدم‌های دیگر دچار حس خجالت می‌شوید؟ آیا گفتگو کردن با آدم‌های مختلف برایتان سخت است و در یک جمع جدید، به دشواری با بقیه اعضای گروه دوست می‌شوید؟ آیا برای اینکه بتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید، همواره تلاش می‌کنید تا خود واقعی‌تان را پنهان کنید؟ 

کریس مکلود که کارشناس ارشد مددکاری اجتماعی است در کتاب راهنمای مهارت های اجتماعی به شما کمک می‌کند تا تمام این چالش‌ها را حل کنید. اگر تا پیش از این فکر می‌کردید برای دوستی و نزدیک شدن با دیگران لازم است که خودتان را تغییر دهید و از ارزش‌ها یا ویژگی‌های شخصیتی خود بگذرید، این کتاب برای شما است. چرا که از شما نمی‌خواهد خودتان را تغییر دهید بلکه کمکتان می‌کند تا اعتماد به نفستان را افزایش دهید و حفره‌های آن بخش از وجودتان را خالی کنید. این کتاب برای تمام کسانی است که فکر می‌کنند به دلیل چنین ویژگی‌هایی در جهان تنها مانده‌اند اما دوست دارند که زندگی خود را تغییر دهند.    

کتاب راهنمای مهارت های اجتماعی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

تمام علاقه‌مندان به مطالعه کتاب‌های روانشناسی را به خواندن کتاب راهنمای مهارت های اجتماعی دعوت می‌کنیم. این کتاب همچنین برای کسانی است که دوست دارند مهارت خودشان را در ارتباطات اجتماعی بالا ببرند. 

بخشی از کتاب راهنمای مهارت های اجتماعی

اختلال اضطراب اجتماعی

خجالت‌زدگی یک ویژگی بسیار مهم، هرچند نامطلوب، است. هرکس نیز ممکن است در زمان‌هایی از یک موقعیت اجتماعی خاص دچار اضطراب شود، اما اگر به دفعات یا شدت بالایی دچار اضطراب می‌شوید، طوری‌که زندگی‌تان مختل می‌شود، یک متخصص می‌تواند اختلال اضطراب اجتماعی/هراس اجتماعی را در شما تشخیص بدهد. در به‌روزترین نسخه نظام‌نامه تشخیصی و آماری اختلالات روانی به معیارهای این اختلال اشاره شده است.

نظام‌نامه تشخیصی و آماری اختلالات روانی ـــ نسخه پنجم ــ معیارهای تشخیص اختلال اضطراب اجتماعی

الف. ترس یا اضطراب آشکار از یک یا چند موقعیت اجتماعی که فرد را در معرض قضاوت یا انتقاد احتمالی دیگران قرار می‌دهد. مثال‌هایی دراین‌رابطه از قبیل تعاملات اجتماعی (گفت‌وگو با دیگران، ملاقات با افراد ناشناس)، دیده‌شدن توسط دیگران (حین غذاخوردن)، و اجرای چیزی مقابل دیگران (سخنرانی‌کردن) هستند.

ب. فرد از این می‌ترسد که رفتارش به‌نوعی علائم اضطراب را نشان دهد، طوری‌که دیگران متوجه شده و از او ارزیابی‌ای منفی داشته باشند (یعنی رفتارش باعث شود مسخره‌اش کنند و شرمسار شود و نهایتاً دیگران او را طرد کنند و به او توهین نمایند).

ج. موقعیت‌های اجتماعی تقریباً همیشه در فرد ترس و اضطراب ایجاد می‌کنند.

د. فرد از موقعیت‌های اجتماعی فرار کرده و یا با ترس و اضطراب شدید آن‌ها را تحمل می‌کند.

ه. ترس و اضطراب فرد در قیاس با تهدیدات واقعی احتمالی آن موقعیت اجتماعی یا بافت اجتماعی‌فرهنگی نامتناسب است.

و. ترس، اضطراب، و اجتناب فرد حالتی مقاوم داشته و عمدتاً تا شش ماه طول می‌کشد.

ز. ترس، اضطراب، و اجتناب فرد منجر به بروز پریشانی و آسیب‌های بارز بالینی در حوزه‌های عملی اجتماعی، شغلی، و غیره می‌شود.

ح. ترس، اضطراب، و اجتناب فرد با آثار فیزیولوژیکی ماده مصرفی وی (مواد مخدر یا دارو) و یا هر درمان دیگری که انجام می‌دهد تناسبی ندارد.

ط. ترس، اضطراب، و اجتناب فرد را نمی‌توان با علائم اختلالات دیگر، نظیر اختلال هراس، اختلال بدشکلی بدن، یا اختلال طیف اوتیسم توصیف کرد.

اگر عارضه پزشکی دیگری (مثل بیماری پارکینسون، چاقی مفرط، یا بدشکلی بدن بر اثر جراحت یا سوختگی) در فرد وجود نداشته باشد، ترس، اضطراب، و اجتناب وی غیرمرتبط و افراطی محسوب می‌شود.

تشویش و اضطراب شما باید دست‌کم درجه متوسط باشد تا تشخیص ابتلا به اختلال اضطراب اجتماعی در شما داده شود. البته شدت این اختلال بستگی به شرایط نیز دارد. شخصی که اضطراب خفیف دارد، علی‌رغم حس ناراحتی و کلافگی در موقعیت‌های اجتماعی، هم‌چنان می‌تواند کارآمد باشد. افرادی که از اختلال اضطراب اجتماعی حاد رنج می‌برند قادر به ترک منزل خود نبوده، تنها با خانواده خود معاشرت کرده، و از صحبت با افراد غریبه هراسان می‌شوند.

اگر احتمال می‌دهید دچار اختلال اضطراب اجتماعی هستید، با یک متخصص صحبت کرده تا از گام‌های لازم برای بهبودی خود آگاه شوید.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
تفکر افراد خجالتی به‌گونه‌ای است که خطرات و تهدیدات احتمالی اجتماعی‌شدن را بزرگ‌تر از آن‌چه هست می‌پندارند
کاربر ۱۱۹۵۵۰۶
اگر شما نیز مانند بسیاری از افراد خواستار بهبود مهارت‌های اجتماعی خود هستید باید بدانید بزرگ‌ترین مانع بر سر راه‌تان خودتان هستید.
کاربر ۱۱۹۵۵۰۶
کلید مدیریت اضطراب این است که جلو اجتناب‌ورزی خود را  بگیرید.
کاربر ۱۱۹۵۵۰۶

حجم

۳۲۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۱۵ صفحه

حجم

۳۲۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۱۵ صفحه

قیمت:
۱۴۶,۰۰۰
تومان