دانلود و خرید کتاب آلاینده ها، تخریب و زوال عقل محمد کریمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آلاینده ها، تخریب و زوال عقل اثر محمد کریمی

کتاب آلاینده ها، تخریب و زوال عقل

نویسنده:محمد کریمی
انتشارات:انتشارات نظری
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب آلاینده ها، تخریب و زوال عقل

آلاینده ها، تخریب و زوال عقل کتابی نوشته محمد کریمی درباره تاثیر آلاینده‌ها بر تخریب و زوال عقل است.

درباره کتاب آلاینده ها، تخریب و زوال عقل

انسان ذاتاً موجودی اجتماعی است؛ در عین حال زندگی او دارای خصلت اجتماعی هم هست. زندگی نوعی خدمت به خود و اجتماع می‌باشد. مرکز زندگی هر فرد با دیگری یکی نیست. مرکز زندگی جایی است که همۀ ابعاد زندگی بدور آن می‌چرخد. انسان هم شاد و هم اینکه خلاق است. برای زندگی شاد باید زیرساخت‌های اجتماعی، همچون سلامت، رفاه آرامش، امنیت شغلی و ... وجود داشته باشد. می‌توان گفت خنده زبان شادی و گریه زبان غم است. البته، خنده، گریه، خشم، ترس، هر کدام یک عاطفه است. هر کدام از این عواطف در انسان باعث عکس العمل خاصی خواهند شد. شادی خود مسئله غامضی است، و آنقدر با غم فاصله اندکی دارد که گاه نمیتوان آن را شادی خواند. انسان در عین حال که پیچیده‌ترین موجود ارگانیک است، شاید آسیب‌پذیرترین آنها هم باشد؛ چونکه در نظام طبیعت موجودات هر¬چه پیچیده‌تر شوند آسیب‌پذیرتر خواهند شد.

مثلاً باکتری که ساده‌ترین موجود ارگانیک است، در برابر ضربه، له شدن، و فشار آسیب نمی‌بیند. انسان روی‌هم رفته موجودی است شکننده و آسیب‌پذیر به همین خاطر برای انسان‌ها ضرورت ایجاب می‌کند که آسیب‌ها رابشناسد و با مبارزه به دفع آن‌ها بپردازند.

امروزه آسیب‌های فراوانی انسان را تهدید می‌کند، که بعضی‌ها بسیار مخرب‌تر و زیرکانه‌تر عمل می‌کنند؛ به همین خاطر آنها را باید در اولویت قرار داد. مانند: آلاینده‌های موجود در هوا، و آلاینده‌های فکری و ذهنی که از طریق عوامل فرهنگی به ذهن رسوخ کرده، آن‌گاه به مرور باعث تخریب و زوال عقل خواهند شد. چنان‌که اشاره شد، این‌گونه آلاینده‌ها بیشتر مغز و قوای عقلی را مورد هجوم قرار داده و به تخریب می‌رسانند.

بدین جهت در زمینۀ جامعه‌شناسی و روان‌شناسی بهتر است به مطالعه بپردازیم تا سطحی که، اعتماد به‌نفس و قوۀ تشخیص به حد نسبتاً استانداردی رسیده باشد تا بتوان هجوم آلاینده‌های فرهنگی، وهم و خرافی متزلزل پست را به درون قوه عقلانیت دفع و خنثی کرد. در این فرآیند، ضعف ها، اولویت‌ها و استفاده از منابع سالم و غیر انحرافی باید در نظر گرفته شود. باید به این تشخیص برسیم که مفاهیمی چون «آزادی» ، «دمکراسی» و «عدالت» با چه رویکردی حاصل می‌شود؟ خلاقیت‌مان را باید به‌روز بکنیم؛ به همین خاطر در این راستا، ضعف فرهنگ کار جمعی، رو در بایستی، عدم شفاففیت، خود محوری، غلبه احساسات بر خود ورزی، رواج دروغ و رفتارهای غیر قابل پیش‌بینی باید اصلاح شوند.

محمد کریمی در کتاب آلاينده‌ها،‌ تخريب و زوال عقل، شما را با انواع آلاینده‌های ذهنی و جسمی و روش‌های مقابله با آنها در دنیای مدرن امروز آشنا می‌کند.

خواندن کتاب آلاينده‌ها،‌ تخريب و زوال عقل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان و پزوهشگران جامعه‌شناسی و روان‌شناسی مخاطبان اصلی کتاب آلاينده‌ها،‌ تخريب و زوال عقل هستند.

 بخشی از کتاب آلاينده‌ها،‌ تخريب و زوال عقل

همان‌طور که از قبل اشاره شد آلاینده‌هایی که در زوال عقل نقش اساسی ایفا می‌کنند، به‌قدری زیاد و متنوع شده که ظاهراً خلاص شدن از همۀ آن‌ها از محالات است. این عوامل یا همان آلاینده‌ها، به‌قدری فراوانند که انسان را در خود غوطه ور ساخته. چنان‌که، جهل و نادانی، وهم و خرافات، باورهای غلط با آرایش و ماکس علمی، تظاهر به عدالت‌خواهی و انسان‌دوستی، که بنایشان بر عقل و خردگرایی استوار نمی‌باشد، مانند مهی غلیظ حقایق و نیکی‌ها را بسیار کمرنگ جلوه داده است. به نظر می‌رسد این سونامی بزرگ آلاینده‌ها در سر راه خود، همه چیز و همه کس را با خود به جلو رانده است. بر مبنای واقعیات و این‌چنین استدلال‌هایی انسان به‌تنهایی نخواهد توانست در جلو این سونامی اندک تأثیر یا توقفی ایجاد نماید. بلکه راه درست ممکن است این‌گونه باشد، که در جلو سونامی کنار کشید، آن‌گاه با تشخیص راه درست در آن قدم گذاشت.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۶۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۳۶۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان