دانلود و خرید کتاب پس از کووید - ۱۹ ارنانی کنتیپلی ترجمه سیدمحمدقائم ذبیحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب پس از کووید - ۱۹

کتاب پس از کووید - ۱۹ نوشته ارنانی کنتیپلی و سیمونا پیکیاو است که با ترجمه محمدقائم ذبیحی و سید صادق هادیان منتشر شده است. کتاب حاضر، یکی از جدیدترین و به‌روزترین منابع مربوط به حوزه کووید-۱۹ (کرونا ویروس) و تأثیرات اقتصادی آن است. این کتاب با رعایت حق کپی‌رایت منتشر شده است.

درباره کتاب پس از کووید - ۱۹

همه‌گیری کووید ۱۹ باعث لاک داون و قرنطینه شدن شهرها، رفت‌وآمدها و زنجیره فعالیت‌های تجاری و اقتصادی شده است. در این کتاب به‌صورت خلاصه و امّا کاربردی به بحث کووید-۱۹ و اهداف توسعه پایدار پرداخته‌شده که به‌نوبه خود بسیار  قابل‌تأمل است.

بیماری همه‌گیر کووید-۱۹، یک الگویی از تغییر جهان را نشان می‌دهد، زیرا این بیماری واگیردار باعث اختلال در زندگی و معیشت انسان‌ها در سراسر جهان شده است. البته، تأثیر کووید-۱۹ درازدست دادن زندگی انسان‌ها بسیار باارزش است، اما تأثیرات آن بر اقتصاد جهانی و زمینه‌های توسعه پایدار نیز نگران‌کننده است. کووید-۱۹، نشان داده است که چالش‌های مشترکی وجود دارد که جامعه جهانی باید با آن‌ها روبرو شود و نیاز فوری به اقدامات جهانی را برای رفع نیازهای اساسی مردم و بازسازی الگوهای عادلانه و انعطاف‌پذیر برای جامعه ما را تقویت کند. بحث در مورد چگونگی بازسازی الگوهای اجتماعی ما پیش‌ازاین شروع‌شده است. یکی از الگوهای پیشنهادی بر اساس ایده «بهبود سبز» است که این امر می‌تواند به‌جای بازگشت به الگوهای اجتماعی قبلی که ما را در معرض آسیب‌پذیری بیشتر از بحران‌های آینده قرار می‌دهد، اجرای اهداف توسعه پایدار (SDG‌) را برای پایان دادن به فقر، محافظت از کره زمین و اطمینان از رونق اقتصادی افزایش دهد.

این کتاب سعی دارد تمام جنبه‌های بازسازی اقتصادی و اجتماعی جهان پس از کووید را بررسی کند.

خواندن کتاب پس از کووید - ۱۹ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و پژوهشگران اقصاد پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ارنانی کنتیپلی

 یکی از بنیان‌گذاران ارتباطات از راه دور به‌منظور تداوم پذیری (هلند) است، او مدرس دانشکده بازرگانی بین‌المللی لاهه، پژوهشگر مهمان در موسسه مطالعات زیست‌محیطی در دانشگاه وریج آمستردام بوده و همچنین دارای دو مدرک فوق دکترای سیاست تطبیقی و دکترای حقوق عمومی است. وی دارای تجارب مختلف علمی و حرفه‌ای در کشورهای مختلف است. او چندین کتاب و مقاله در مورد زمینه‌های تحقیقاتی موردعلاقه خود منتشر کرده است که عبارت‌اند از: روابط بین‌الملل و توسعه پایدار، حاکمیت اقلیم و انتقال انرژی، حقوق عمومی و زیست‌محیطی.

درباره سیمونا پیکیاو

یکی از بنیان‌گذاران ارتباطات از راه دور به‌منظور تداوم پذیری (هلند) است، او مدرس دانشکده بازرگانی بین‌المللی لاهه و مشاور ارتباطات از راه دور به‌منظور تداوم پذیری (هلند) است و در زمینه‌های مربوط به پایداری و همکاری اتحادیه اروپا و آسیا کار می‌کند. وی دکترای خود را در دانشگاه پاریس دیدرو سوربن سیته به دست آورد و در مؤسسات مختلف در آلمان، سوئیس و کره جنوبی دانشمند میهمان۱۰ بود. وی مدرک علوم سیاسی را با تخصص در امور بین‌الملل کسب نموده است. همچنین دو مدرک کارشناسی ارشد – در روابط با چین در دانشگاه تورین و مدیریت بین‌الملل در دانشکده بازرگانی INSEEC در پاریس، کسب کرده است.

بخشی از کتاب پس از کووید - ۱۹

برای مفهوم‌سازی به بحث، درک نقش اهداف توسعه پایدار (SDG) در حاکمیت جهانی و روند تاریخی اجرای آن‌ها از زمان راه‌اندازی پیشینیان خود، اهداف توسعه هزاره (MDGs۲۷)، ضروری است.

نخست، می‌توان استدلال کرد که نابرابری‌های در حال رشد و تأثیرات عمیق اجتماعی ناشی از نئولیبرالیسم و جهانی‌سازی، نیازمند رویکردهای جدیدی برای توسعه انسانی ازنظر مشارکت بین‌المللی است.

در سال ۲۰۰۰، یک برنامه اجتماعی ابتکاری از طریق اهداف توسعه هزاره راه‌اندازی شد که بر روی مسائل زیست‌محیطی، توسعه انسانی، جنسیت و برابری نژادی متمرکزشده بود که هدف آن‌ها تعهد اعضای سازمان ملل در توسعه آینده بهتر برای جامعه جهانی بود.

دستورالعمل هزارساله نقطه آغازین را برای بهبود مفهوم توسعه انسانی در سطح جهانی درک می‌کند. بااین‌حال، دستیابی به اهداف آن توسط مجموعه‌ای از حوادث به خطر افتاده است که در طی چند سال، درک نظم جهانی را تغییر داد: حملات تروریستی در قدرتمندترین ملل غربی؛ ظهور کشورهای درحال‌توسعه درصحنه سیاسی بین‌المللی و بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸؛ و سایر عوامل ساختاری نوظهور جهانی مانند بحران زیست‌محیطی که توسط مشکلات مربوط به تغییر آب‌وهوا، افزایش نابرابری‌ها و مصرف بی‌رویه در مقیاس جهانی افزایش‌یافته است.

اگرچه چندین منتقد در مورد کاهش کارایی و تأثیر آن وجود داشت۲۸، اهداف توسعه هزاره یک چارچوب مهم برای حاکمیت جهانی را تشکیل می‌دهد، زیرا آن‌ها برای همگرایی نیروها در نظم بین‌المللی تلاش می‌کنند تا فضای همکاری و همبستگی بین چندین عامل را فراهم کنند. اهداف توسعه هزاره با غلبه بر انتشار وعده‌های سیاسی پراکنده و گاهی هماهنگ بین‌المللی، امکان ایجاد یک برنامه جهانی یکسان در مورد توسعه اجتماعی و انسانی را نشان داده است.

بنابراین، اهداف توسعه هزاره نشان‌دهنده همبستگی عوامل اجتماعی و سیاسی است که با ایجاد یک چارچوب چند فرهنگی و بین‌المللی برای حاکمیت جهانی که هدف آن مقابله با منطق محرومیت ارائه‌شده توسط پروژه نئولیبرال۲۹ حاکم بر نظم بین‌المللی بود، یک ابتکار جهانی در حال ظهور را برای بهبود بعد اجتماعی جهانی‌سازی فراهم کرده است. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۶ صفحه

حجم

۱۱۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۶ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
تومان