دانلود و خرید کتاب اتاق فکر در ۱ گام علیرضا میری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اتاق فکر در ۱ گام اثر علیرضا میری

کتاب اتاق فکر در ۱ گام

نویسنده:علیرضا میری
انتشارات:انتشارات نظری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اتاق فکر در ۱ گام

کتاب اتاق فکر در ۱ گام اثر علیرضا میری، تحلیل برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های کلان برای راه حل‌های خلاقانه است. 

 درباره کتاب اتاق فکر در یک گام

واژه اتاق فکر (Think tank) معمولاً به سازمانهایی اطلاق می شود که نظریه پردازان و اندیشمندان را به خدمت می گیرند تا برای مسائل کلان، تحلیل ها و دستورالعمل هایی برای سیاست گذاری فراهم کنند. اتاق فکر یک سازمان متشکل از گروهی از نفرات خبره صاحب فکر و اندیشه و نوآور است که بر اساس روش‌های جمع اندیشی و بهره‌گیری حداکثری از خرد جمعی و شبکه مشاوران تخصصی به ارائه راه حل‌های خلاقانه برای حل ریشه‌ای مشکلات موجود و تدوین سیاست‌ها و برنامه‌های کلان می‌پردازند.

اتاقهای فکر از جمله سازمان‌هایی هستند که نقش مهمی در روند رشد و توسعه کشورها دارند. اندیشکده، اندیشگاه، مرکز مطالعات استراتژیک، مخزن فکری، کارخانه‌های فکر، کارخانه های مغز و کارخانه‌های ایده برخی از عباراتی است که برای این نوع سازمان‌ها در ادبیات فارسی استفاده شده است.

تاریخچه تأسیس اتاق فکر به شکل رسمی به نیمه‌های قرن بیستم بعد از جنگ جهانی دوم برمی‌گردد. نیروی هوایی آمریکا اولین اتاق فکر رسمی را با عنوان اندیشگاه در سال ۱۹۴۷با هدف تدوین سیاست‌های نظامی تأسیس کرد. این اندیشگاه را مادر اتاق های فکر جهان نامیدند. در سال ۱۹۶۰واژه اتاق فکر به شکل رسمی مورد استفاده قرار گرفت و هدف از ایجاد آن برقراری ارتباط بین دانش و قدرت بود.

اتاق فکر یکی از ابزارهای آفرینندگی برای حل مسئله و توسعه خلاقیت در هر سازمانی است و مکانی برای اندیشیدن به یک مسئله یا موضوع بدون حضور عواملی که مانع آزاد اندیشی و یا محدودیت می شوند مانند ملاحظات سیاسی یا اعمال قدرت مدیران ارشد. اتاق فکر به تدوین و انعکاس پیشنهادات سازنده و خلاقانه اعضاء خود می‌پردازد و با نوآوری، فضای تصمیم گیری را از یکنواختی خارج می‌کند.

آینده اندیشی، برنامه‌ریزی استراتژیک، ایده‌پردازی و تحلیل، ارائه راه حل‌های اثربخش و همفکری با مدیران از وظایف اتاق فکر است.

 پژوهش حاضر تعاریفی از اتاق فکر و تاریخچه ان و وظایف و ویزگی های آن ارائه داده و ضرورت وجود اتاق‌های فکر را در سازمان های زیربنایی تشریح کرده است. در این کتاب می‌توانید با نمونه‌های از اتاق فکرهای کشورهای مختلف از جمله ایران هم آشنا شوید.

 خواندن کتاب اتاق فکر در ۱ گام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه مندان به کتاب‌های جامعه‌شناسی و مدیریت را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.

 بخشی از کتاب اتاق فکر در ۱ گام

انسان از قدیم الایام همواره نیازمند اتخاذ تصمیمات صحیح، خلق فرصت‌های نوین و افزایش قدرت برای بقا و ارتقای وضعیت و کیفیت زندگی خود و جامعه‌اش بوده است. با تغییر ساختار سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در قرن جدید و پیچیده شدن هرچه بیشتر شرایط، این نیازها افزون تر و پاسخگویی بدان ها نیز پیچیده تر گردید. این نیازها باعث شد سیستمی اثربخش به نام «کانون فکر» یا به تعبیر خودمانی‌تر همان «اتاق های تفکر» ایجاد شوند. برخی از اندیشمندان، کانون های تفکر را جذاب ترین نوآوری فکری عصر ما توصیف می کنند. کانون‌های تفکر، حلقه مفقوده سیاستگذاری ها و تصمیم‌گیری کلان جامعه هستند.

مدیران، عمدتا با گستردگی، تنوع و تخصصی بودن اطلاعات و کمبود وقت روبرو هستند. در کشورهای در حال توسعه مدیران به دلیل کار زیاد و لزوم شرکت در جلسات متعدد، فرصت چندانی برای فکر کردن پیدا نمی‌کنند و در خارج از جلسات نیز ناچارند دو یا سه کارتابل پر از نامه را پاسخ دهند. جوابگویی به مدیران بالادست، پاسخ به ارباب رجوع، هدایت مجموعه زیردست، تلفن ها، بحث با مشاوران و پیگیری برنامه ها نیز فرصت فکر کردن و ایجاد طرح و برنامه را از آن ها می‌گیرد و اجازه نمی‌دهد که تصمیمات کلان را با مطالعه بگیرند. مطالعه ایشان حداکثر مبتنی بر بحث با کارشناسان و مشاوران است لذا فلسفه وجودی کانون‌های تفکر، محصول این مشکل است. وجود این کانون ها به منظور بالا بردن قدرت تصمیمات مدیران و افزایش ضریب اطمینان تصمیمات آنان ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

نگاهی به این مهم ایجاب می‌نمود در مقطع حساس کنونی که کشور ما ایران، برای رسیدن به قله های علم و دانش نیازمند ایده های ابتکاری و تازه است سال ۸۷ ازسوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال نوآوری و شکوفایی معرفی گردد. بی‌شک مقدمه نوآوری، خلق ایده های تازه است که جز از مجموعه‌هایی با کارکرد مشابه کانون های تفکر ساخته نیست.

نگاهی گذرا به مدیریت های موفق، نشانگر وجود کانون های فکر قوی و کارآمد در کنار این مدیران باتجربه است که توانسته اند با خلق ایده های نو و طراحی‌های تازه، مسیر مناسب تری را برای پیشبرد امور طراحی نمایند.




خلاصه الاشعار ‌و ‌زبده الافکار (بخش تبریز و آذربایجان و نواحی آن)
میرتقی‌الدین کاشانی
قصه های آقابزرگ
محمدجواد شیخ‌الاسلامی
تنهاتر از تنها
حمیدرضا مالکی
آفرینش
ای او ویلسون
آلاینده های جوی
لیلا احدی
مداخله خدایی
فردیناند فون شیراخ
نامه محرمانه
پاسکال بریزی
زمینه اجتماعی تعزیه و تئاتر در ایران
جلال ستاری
تا خیابان خوشبخت
بابک نیک طلب
گمرک الکترونیک و کارآفرینی
علیرضا مقدسی
با شعرهای شبنم نقاشی بکش
شبنم بختیارنژاد
شاهزاده خانم همستر؛ جلد ششم
ارسلا ورنون
نقاشی که برای گل رز نامه نوشت
وحید رسولیان
تندآموز اپیدمیولوژی و آمار پزشکی
پیمان سلامتی
رفیق دن کامیلو
جووانی گوارسکی
بولرو و قطار سریع السیر در تاریکی
گورگن خانجیان
خودشناسی
مریم قادری
زبان بدن
آلن پيز
اثر مرکب (خلاصه کتاب)
دارن هاردی
رادیو راه (فصل اول، قسمت اول) عشق
مجتبی شکوری
معجزه (شکرگزاری)
مسیحا برزگر
هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها
مارک منسون
پسرک، موش کور، روباه و اسب
چارلی مکسی
عادت های اتمی
هادی بهمنی
تکنیک‌های تسلط بر ذهن
آنتونی رابینز
خرده‌ عادت ها
جیمز کلیر
پاندای بزرگ و اژدهای کوچک
جیمز نوربری
۹ مرد موفق، ۹۰ رمز موفقیتاثر مرکب
دارن هاردی
کاش وقتی بیست‌ساله بودم می‌دانستم
تینا سیلیگ
آداب معاشرت
برایان تریسی
رادیو راه (فصل اول، قسمت دوم) جادوی راه
مجتبی شکوری
قورباغه ات را قورت بده!
برایان تریسی
خالی‌ شدن از احساسات منفی
جوئل اوستین
چگونه کمال‌گرا نباشیم؟
استفان گایز
باشگاه مغز (۱)
حامد اختیاری
چهار میثاق
دون میگوئل روئیز
هنر دختر بودن
راضیه کیماسی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۴۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۷۴۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۱۹,۵۰۰
تومان