دانلود و خرید کتاب مستندسازی تجربه با نقشه ذهن محسن صدیقی‌مشکنانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مستندسازی تجربه با نقشه ذهن اثر محسن صدیقی‌مشکنانی

کتاب مستندسازی تجربه با نقشه ذهن

معرفی کتاب مستندسازی تجربه با نقشه ذهن

کتاب مستندسازی تجربه با نقشه ذهن نوشته محسن صدیقی‌مشکنانی است. در این کتاب پس از معرفی نقشه ذهن و بیان چگونگی استفاده از آن برای مستندسازی تجربه، یک مثال واقعی از مستندسازی تجربه‌ یکی از مدیران بخش خصوصی به کمک نقشه ذهن، ارائه شده است.

درباره کتاب مستندسازی تجربه با نقشه ذهن

مسئله مورد بحث د ر اینجا مستندسازی تجربه آگاهی است. مستندسازی تجربه قطعا گام مهمی در تدوین، نگهداری و استفاده مجدد از آگاهی و در نهایت گام مهمی در مدیریت دانش (management knowledge) است. اما این در صورتی است که آنچه مستند شده است، بتواند به سرعت و به روشنی و دقت مورد بازیابی قرار گیرد. راه حل نویسنده برای مستندسازی تجربه استفاده از نقشه ذهن (map mind) است. در اینجا ابتدا نقشه ذهن و ابزار MindMapper را برای ترسیم نقشه ذهن معرفی کرده و امکانات آن برای مستندسازی تجربه نشان می‌دهد. سپس چگونگی استفاده از آن را برای مستندسازی تجربه‌ها عنوان می‌کند. بعد یک مثال واقعی از ثبت تجربه یکی از مدیران کشور را مطرح کرده و علاوه بر متن این سند حاصل تبدیل متن به ۱۶ نمودار را نشان می‌دهد. به سه کاربرد دیگر این روش، برای مستندسازی تحلیل و طراحی، برای تفکر تصویری و مقابله با فکر آشفته نیز اشاره کرده است.

خواندن کتاب مستندسازی تجربه با نقشه ذهن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه مندان به حوزه مدیریت پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مستندسازی تجربه با نقشه ذهن

در این روش، در یک روند تکرار و تکامل، مجری در تعامل با منبع، یک تکه آگاهی را گرفته، و آن را در محلی از یک نقشه ی ذهن که به نظرش مناسبتر است قرار می‌دهد. توجه داریم که:

 منبع می‌تواند متن پیاده شده‌ی گفتگو با خبره باشد. می‌تواند نوار گفتگو یا نوشته‌های خبره باشد. منبع حتی میتواند خود خبره یا منابع دیگر آگاهی باشد. البته در حالت اخیر، مجری باید با تجربه و سریع الانتقال باشد. بهتر است مجری یک مهندس دانش یا مدیر دانش باشد.

 تبدیل بخش انتخاب شده به یک عنوان گویا، یا تدارک یک عنوان گویا از بخش انتخاب شده بسیار مهم است. چرا که عملا این عنوان‌ها گره‌های نمودارها را تشکیل می‌دهند و هرچه گویاتر باشند استفاده از تجربه عملی‌تر خواهد بود.

 قرار دادن عنوان انتخاب شده در جای مناسب بسیار مهم است. به گونه‌ای که اقلام مرتبط به هم مثال از نظر ترتیب، ارتباط با اقلام بالادست و زیر دست خود در نمودار گویای ارتباط واقعی اقلام آگاهی در نزد منبع باشد.

 روند تکرار و تکامل دنبال می‌شود. بنابراین ممکن است بارها و بارها مجری جای قسمتی را تغییر دهد. مثال ترتیب عناوین را تغییر دهد. یا مثلا یک موضوع را از ذیل موضوع دیگر بیرون آورد.

این روند تا موقعی ادامه می‌یابد که تمام نکات قابل حصول از منبع در نمودار نشان داده شده باشد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۳ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۳ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان