دانلود و خرید کتاب راه های کاهش استرس در دوران بارداری علی‌اکبر غیبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راه های کاهش استرس در دوران بارداری اثر علی‌اکبر غیبی

کتاب راه های کاهش استرس در دوران بارداری

معرفی کتاب راه های کاهش استرس در دوران بارداری

کتاب راه های کاهش استرس در دوران بارداری نوشته علی‌اکبر غیبی و پرویز قرشی است. این کتاب سعی دارد یک راهنمای جامع باشد برای بهبود وضعیت زنان در دوران بارداری و پس از آن.

درباره کتاب راه های کاهش استرس در دوران بارداری

در چند دهه گذشته نشانگان افسردگی پس از زايمان مورد توجه بسیاری از متخصصان علوم پزشرکی و روان شناسی قرار گرفته است. افزايش پژوهش در اين زمینه دليل گوناگونی دارد. يک دلیل آن است که اگر چه تولد نوزاد در مقطعی از زمان برای بسیاری از خانواده‌ها اتفاق می‌افتد، ولی بسیاری از مادران در اين دوره يک تغییر و تحول جسمی و روانی را نشان می‌دهند. ماه‌های آبستنی زن، حساس‌ترين دوره زندگی هر خانواده است، زيرا از يکسو وضعیت جسمی و روانی و عاطفی زن آبستن در شرايط ويژه‌ای قرار دارد که نیاز به مراقبت در تمام وضعیت‌های مذکور را دارد و از سوی ديگر موجوديت جسمی – روانی يک انسان ديگر (جنین) در بطن وجود مادر آبستن در حال شکل گیری است. جنین نیاز به مادری دارد که از نظر جسمی و بهداشتی سالم باشد، از نظر روانی – اجتماعی ايمن باشد. در صورت مساعد بودن وضعیت مادر، ظرفیت‌های ژنتیک تخمک بارور شده در طی ۳ ماه بارداری بالفعل می‌گردد. پس از دوران بارداری، دوران نوزادی و سال‌های اولیه کودکی نیز برای رشد و تحول جسمی – روانی سالم، نیاز به مادر واجد سلامت جسمی، روانی و اجتماعی دارد.

کتاب راه های کاهش استرس در دوران بارداری سعی دارد به مادران و اطرافیان آن‌ها کمک کند این دوره سخت را با آرامش و دوری از تنش‌های روانی بگذرانند.

خواندن کتاب راه های کاهش استرس در دوران بارداری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام والدین و اطرافیان افراد باردار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب راه های کاهش استرس در دوران بارداری

طور کلی اکثر منابع موجود اختلال‌های روانی پس از زايمان را شامل غم پس از زايمان، افسردگی پس از زایمان و سايکوز پس از زايمان می‌دانند. اين اختلال‌ها از روز سم پس از زايمان تا يک سال پس از آن امکان بروزشان وجود دارد. (مهری نژاد، ۱۳۸۱)

غم پس از زايمان : اولین نوع افسردگی بعد از زايمان غم پس از زايمان اسرت که به عنوان خفیف‌ترين شکل اختالالت خلقی پس از زايمان محسوب می‌شود و در يک شیوع ۸۵-۲۵ درصدی گزارش شده است. علائم اين سندرم به نوعی، از اولین روزهای بعد از زايمان شروع می‌شود و مدتی بعد نیز از بین می‌رود. (يانکرز، ۱۳۸۲)

افسردگی پس از زايمان: اين دومین نوع ناخوشی هیجانی است که مادران جديد نسبت به آن، آسیب پذير هستند. افسردگی بعد از زايمان معطوف به نوعی از افسردگی است که ممکن است برای ماه‌ها يا حتی سال‌ها به طول بکشد.(يانکرز،۱۳۸۲)

اين افسردگی معمولا در چند هفته اول بعد از زايمان شروع می‌شود و ممکن است از چند هفته تا يک سال يا بیشتر ادامه پیدا کند. اين شکل از افسردگی بوسیله يک‌سری علائم مختلف مثل خستگی، گريه، تحريک پذيری، احساس بیچارگی يا ناامیدی، وابستگی بیش از حد، احساس عدم کفايت و ... آشکار شود. (يانکرز، ۱۳۸۲) 

سايکوز پس از زايمان: سرومین نوع از افسردگی بعد از زايمان می‌باشد که بسیار کمیاب است. اين نوع معموالا ۲تا۳ هفته بعد از زايمان شروع می‌شود. کالمری می‌گويد : توهم و هذيانات در پسیکوزهای بعد از زايمان اغلب خیلی آشکار هستند و مادر معموالا در تطابق با خواسته‌های مراقبتی از نوزاد عاجز است. (يانکرز، ۱۳۸۲) 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۷۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۸۷۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۱۹,۹۰۰
تومان