دانلود و خرید کتاب ماشین زمان هربرت جورج ولز ترجمه فاطمه داودپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب ماشین زمان

کتاب ماشین زمان داستانی در ژانر علمی تخیلی نوشته هربرت جورج ولز است. این داستان درباره مردی است که موفق می‌شود تا به آینده دور و نامعلومی سفر کند و از آینده انسان‌ها چیزهایی را بفهمد. 

این کتاب در سال ۱۸۹۵ منتشر شد و شهرت را برای نویسنده‌اش به ارمغان آورد. علاوه بر این، داستان ماشین زمان الهام‌بخش آثار تخیلی بعد از خود و همچنین چندین فیلم و سریال تلویزیونی است. 

درباره کتاب ماشین زمان

سفر در زمان، بازگشت به گذشته یا رفتن به آینده یکی از آرزوهای انسان‌ها است که البته هرگز امکان تحقق ندارد. اما دستمایه نوشته شدن داستان‌های بسیار و ساخته شدن فیلم‌های زیادی قرار می‌گیرد. هربرت جورج ولز هم در این داستان، قهرمانش را به زمانی نامعلوم در آینده می‌برد. او در این کتاب علاوه بر استفاده از عناصر داستانی تلاش کرده است تا آینده جوامع سرمایه داری را هم نشان دهد. 

شخصیت اصلی داستان با یک وسیله مکانیکی به آینده سفر می‌کند. در آنجا می‌فهمد مردم به دو دسته تقسیم شده‌اند؛ دسته اول الوئی‌ها هستند. اشراف ترسویی که در باغ‌هایشان زندگی می‌کنند و از میوه درختان تغذیه می‌کنند. دسته دوم مورلاک‌ها هستند. کارگرانی نابینا و زحمت کش که در زیر زمین زندگی می‌کنند. آن‌ها با کمک نیروی گذشته به کار خود بر روی وسیله مکانیکی پیچیده و زنگ زده‌ای که هیچ چیز تولید نمی‌کند، ادامه می دهند.

این دو دنیا به وسیله استوانه‌هایی که پلکانی پیچ در پیچ دارد به هم وصل می‌شوند. مورلاک‌ها شب‌ها از زیر زمین بیرون می‌آیند و از الوئی‌ها تغذیه می‌کنند. آن‌ها قهرمان داستان را هم ترغیب می‌کنند تا از آنجا برود و به زمان زندگی خودش برگردد. او تنها یک چیز را برای خودش به عنوان یادگاری برمی‌دارد: گلی که هزاران سال باید بگذرد تا شکوفه بدهد...

کتاب ماشین زمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

نوجوانانی که به خواندن کتاب‌های علمی تخیلی علاقه دارند، از خواندن کتاب ماشین زمان لذت می‌برند. علاوه بر این بزرگسالان نیز می‌توانند با خواندن این داستان زیبا که سبب شهرت نویسنده‌اش شد، سفری به دنیای آینده داشته باشند. 

درباره هربرت جورج ولز

هربرت جورج ولز ۲۱ سپتامبر ۱۸۶۶ در انگلستان متولد شد. او روزنامه‌نگار، جامعه‌شناس، تاریخ‌نگار سوسیالیست اهل انگلستان و نویسنده رمان و داستان کوتاه در ژانر علمی تخیلی است. به دلیل کتاب‌های جذاب و بی‌نظیرش به او لقت پدر علمی تخیلی را داده‌اند.

او در شهر کنت متولد شد. پدر او یک بازیکن معروف کریکت بود. در دوران نوجوانی‌اش در یک حادثه پایش شکست و همین موضوع سبب شد تا مدت زمان زیادی را در خانه بماند. او برای اینکه از بیکاری فرار کند شروع به خواندن کتاب کرد و علاقه‌اش به خواندن و نوشتن را کشف کرد. او در آکادمی تجاری توماس مورلی درس خواند. بعد از اینکه پدرش نتوانست دیگر در کریکت بازی کند و خرج و مخارج خانه بالا رفت به ناچار مجبور به کار در یک پارچه فروشی کرد.

کار سخت او، ساعت طولانی کار و همچنین اقامتش همراه چند نفر دیگر در یک خوابگاه کوچک، الهام‌بخش او برای نوشتن کتاب چرخ بخت شد. او بعدا موفق شد تا در امپریال کالج لندن تحصیل کند و در سال ۱۸۸۸ از آنجا فراغ التحصیل شود. او در سال ۱۸۹۵ با انتشار رمان ماشین زمان به شهرت رسید. ولز برای نوشتن این رمان هم از عناصر علمی بهره برد و هم جامعه شناسی را وارد داستانش کرد. او آینده جوامع را مبتنی بر سرمایه‌داری ترسیم کرد.

از میان داستان‌های علمی تخیلی او می‌توان به مرد نامرئی، ماشین زمان، انسان شبیه خدایان و جنگ دنیاها اشاره کرد. اثر تاریخی او با نام کلیات تاریخ هم در ایران منتشر شده است.

هربرت جورج ولز ۱۳ اوت ۱۹۴۶ در ۷۹ سالگی در خانه‌اش در لندن درگذشت. به افتخار او یادبودی توسط شورای لندن بزرگ در خانه او نصب شد.

نظرات کاربران

کاربر ۳۱۵۱۸۰۱
۱۴۰۰/۰۲/۱۴

کتاب بسیار تامل برانگیز نظرآدمو درباره اون چیزی راجب زمان میدونه تغییر میده و نکته بهتر این که در غالب داستان گفته ودرک بهتری پیدا می‌کنه اگه موضوع زمان و فیزیک رو دوست دارید به شدت پیشنهادی

Amir Inia
۱۴۰۰/۰۹/۱۰

داستان چندان پیچیده ای نیست واس کسایی که دنبال هیجان زیادن ولی داستان سرگرم کننده ایه. البته قالب متن کتاب تو طاقچه بصورت صفحات خود کتابه که واس مطالعه داخل گوشی بنظرم مناسب نیست و چشم رو اذیت می‌کنه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۰۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۱ صفحه

حجم

۶۰۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۱ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان