دانلود و خرید کتاب رهبری و یادگیری معلمان آن لیبرمن ترجمه داریوش توسلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب رهبری و یادگیری معلمان

کتاب رهبری و یادگیری معلمان نوشته آن لیبرمن و کارول کمپ‌بل و آنا یاشکینا است. طرح رهبری و یادگیری معلمان در سال ۲۰۰۷ نتیجهٔ ابتکار مشترک وزارت آموزش و پرورش اُنتاریو و اتحادیه معلمان اُنتاریو است که با اهداف زیر آغاز گردید:

- حمایت، هدایت و پشتیبانی از معلمان باتجربه به خاطر اقدام دوطلبانه جهت توسعهٔ حرفه‌ای پیشرفتهٔ خود_ رهبر؛

- توسعه مهارتهای رهبری معلمان برای به اشتراک‌گذاری و تسهیم یادگیری حرفه‌ای و فعالیت‌های شایان تقلید؛

- تسهیل و تسریعِ به اشتراک‌گذاری و تبادل دانش برای گسترش و تداوم فعالیت‌های اثربخش و خلاقانه.

درباره کتاب رهبری و یادگیری معلمانبرنامه رهبری و یادگیری معلمان اُنتاریو برای ما به اندازه‌ای اهمیت دارد و مهم است که احساس می‌کنیم باید همه (معلمان و مدرسان) در سراسر جهان در مورد آن بدانند. معلمان، مسئولیت یادگیری و توسعه خود را بر عهده می‌گیرند و در این تلاش مورد حمایت و پشتیبانی قرار می‌گیرند. پژوهش ما نشان داد پروژه رهبری و یادگیری معلمان، توسعه حرفه‌ای نیرومندی برای رهبری و یادگیری معلمان از، توسط، و برای معلمان است که برای یادگیری دانش‌آموزان نیز مفید است.

خواندن کتاب رهبری و یادگیری معلمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام معلمان و فعالان حوزه آموزش پیشنهاد می‌کنیم

درباره آن لیبرمن 

دکتر آن لیبرمن، هم اکنون پژوهشگر ارشد در دانشگاه استنفورد است. او استاد بازنشسته از دانشکده معلمان، دانشگاه کلمبیا می‌باشد. حوزه‌های پژوهش او عبارتند از: دانش معلمان، یادگیری و رهبری و همکاری مدرسه / دانشگاه. او به دلیل فعالیت‌هایش در جهت یافتنِ راهی برای تلفیق دانش معلمان با دانش پژوهش، در دنیا شناخته شده است. بیش از ۱۸ اثر و مقاله، که همه بر معلمان، رهبری معلمان و بهسازی مدرسه متمرکز هستند، تألیف یا گردآوری نموده است. "لیبرمن" از پیشگامان خط‌مشی‌هایی است که یادگیری و رهبری معلمان را امکان‌پذیر ساخته و پیچیدگی تدریس و اهمیت حیاتی حمایت و پشتیبانی از معلمان را مورد توجه قرار می‌دهند.

درباره کارول کمپ‌بل

دکتر کارول کمپبل، دانشیارِ تحوّل رهبری و آموزشی و سرپرست بخش شبکه دانش برای پژوهش آموزش کاربردی در مؤسسه اُنتاریو برای مطالعات در آموزش در دانشگاه تورنتو است. "کارول"همچنین به‌عنوان مشاور آموزشی نخست وزیر و وزارت آموزش و پرورش اُنتاریو منصوب شده است. او به دلیل تعهد به تلفیق شواهد دانش حرفه‌ای و پژوهش برای توسعه ظرفیت برای بهسازی آموزشی شناخته شده است. پست‌های پیشین او عبارتند از: مدیر اجرایی مرکز سیاست‌گذاری آموزشی در دانشگاه استنفورد، مناصب ارشد رسمی در وزارت آموزش و پرورش اُنتاریو و مناصب آموزشی، علمی و سیاست‌گذاری در بریتانیا.

درباره آنا یاشکینا

دکتر آنا یاشکینا، پژوهشگرِ ارشدی است که با اداره رهبری و آموزش بزرگسالان در موسسه اُنتاریو برای تحقیقات آموزشی در دانشگاه تورنتو کار می‌کند. علایق حرفه‌ای او عبارتند از: رهبری آموزشی، یادگیری و توسعه معلمان و بهسازی مدرسه. "آنا"، مدرس دانشگاه است، او همچنین، نظرات کارشناسی نوآورانه برای طرح‌های دولت، دانشگاه و اتحادیه معلمان ارائه می‌دهد.

بخشی از کتاب رهبری و یادگیری معلمان

بحث یادگیری حرفه‌ای و رهبری معلمان از، توسط و برای معلمان را با مطالعهٔ تغییر و تحولات در رویکردها و خط‌مشی‌هایی که با هدف بهسازی نظام‌های آموزشی، افزایش علاقه به فعالیت‌ها و رهبری معلم انجام شده‌اند، آغاز می‌کنیم. در سراسر این اثر، شواهد، مباحث و آخرین اندیشه‌ها، مطالعات، فعالیت‌ها و سیاست‌گذاری‌ها ارائه می‌شوند. ما (گروه نویسندگان این اثر) در حال حاضر یا پیش‌تر دانش‌آموز، معلم، مدیر، محقق، استاد دانشگاه، مقام دولتی و مشاوران سیاسی و آموزشی بوده‌ایم (یا هستیم) که در مدرسه، مناطق آموزشی، نظام آموزشی در سطح استانی یا ملی کار می‌کردیم (یا کار می‌کنیم). همچنین در همکاریهای بین‌المللی مشارکت داشته و داریم. اساساً، توانمندسازی معلمان برای مدیریت بهینه و هدایت یادگیری و عمل خود نیازمند تلفیقِ تغییرات در خط‌مشی‌ها و فعالیت‌های دانش حرفه‌ای و نتایج تحقیقات است.

ما با بررسی تغییر و تحولات در علاقهٔ قانون‌گذاران به بهسازی فعالیت‌های آموزشی و همچنین رویکردها در مورد محتوا و روش سیاست‌گذاری آموزشی آغاز می‌کنیم. رویکردها به خط‌مشی‌ها در مورد کیفیت معلمان در طول زمان و در بافت‌های متفاوت متحول شده است. اکنون ما در برهه‌ای از زمان هستیم که ظرفیت‌ها و پتانسیل جدیدی برای بهسازی آموزشیِ معلم-راهبر با همکاری مشارکت‌کنندگانِ سراسر نظام ظهور یافته و تکامل می‌یابد. معتقدیم که رهبری و یادگیری معلمان نیازمند توانمندسازی معلمان است، به‌گونه‌ای که معلمان به‌عنوان عاملان (بسیار مهم) در مرکز تغییر و تحولات هستند، نه اینکه صرفاً موضوع یا پذیرندگان تغییراتی باشند که از خارج به آنها دیکته می‌شود. دولت‌ها، مناطق آموزشی و مدیران مدارس به شرکای معلمان در حمایت، یادگیری مشترک و توانمندسازی فعالیت‌های حرفه‌ای تبدیل می‌شوند؛ این موضوع، بیشتر در مورد روش نوین تدوین و اجرای خط‌مشی و همچنین محتوای خط‌مشی است و مستلزم توجه به ماهیت در حال تغییر فعالیت‌های معلمان و فرصت‌های آنها برای بودن و تبدیل شدن به‌عنوان مدیران بهسازی آموزشی است. پروژه در مورد تغییر و تحولات آموزشی و بهسازی هدایت شده برای و توسط معلمان با همکاری معلمان در سرتاسر نظام آموزشی- مدرسه، منطقه آموزشی، ایالت و ملی است. در حقیقت معلمان در یک شبکه بین‌المللی بسیار در هم تنیده (پیچیده)، به دنبال این هستند که که به‌صورت محلی، منطقه‌ای، ملی و جهانی، حامیان، هادیان، متخصصان و مدیران فعالیت‌ها و بهسازی آموزشی باشند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۴ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۴ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان