دانلود و خرید کتاب فجایع جنگ جهانی دوم حمید عشقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فجایع جنگ جهانی دوم اثر حمید عشقی

کتاب فجایع جنگ جهانی دوم

نویسنده:حمید عشقی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۸از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب فجایع جنگ جهانی دوم

کتاب فجایع جنگ جهانی دوم اثر حمید عشقی به بررسی فجایع انسانی، اقتصادی و اجتماعی این جنگ خانمان‌سوز تاریخ پرداخته است.

 درباره کتاب فجایع جنگ جهانی دوم

آنچه در این کتاب می‌خوانیم یک قطره از اقیانوس توحش و کشتار و بربریت و بی رحمی بشر در مقابل هم‌نوع خود در جنگ جهانی دوم است کشتار غیر نظامیان و جنایات جنگی از ابتدای تاریخ بشر یکی از ابزار سلطه حاکمان در جنگ‌ها بوده و هست در طول تاریخ هر ارتش مهاجمی پس از حمله و تسخیر شهرها و کشورها، دزدی و غارت و تخریب و کشتار و تعرض به مردم را نه فقط بدیهی، بلکه حق مسلم خود می‌دانستند برای مثال تخمین زده می‌شود که چنگیزخان در طول حیات خود نزدیک به ۳۰میلیون نفر از مردم جهان را کشته باشد؛ همچنین مطالعات ژنتیکی نشان می‌دهد نیم درصد از مردم جهان حامل ژن مغولی هستند که نشانگر میزان تعرض سربازان مغول به ملل مغلوب است؛ اما آنچه تعجب آور است این که با پیشرفت علم و تکنولوژی بشر بسیاری از این دستاوردها را در جهت کشتار هم نوع خود به کار گرفت که در قرن بیستم نمودی آشکار یافت در دهة دوم قرن بیستم، جنگ جهانی اول آغاز شد و ارتش عثمانی نسبت به کشتار و اخراج ارامنه در سطحی اقدام نمود که تا آن زمان سابقه نداشت این کشتارها با بی تفاوتی جامعه جهانی مواجه شد جنایات ارتش ژاپن در چین و ارتش ایتالیا در اتیوپی نیز از این قاعده مستثنی نبود هر دو کشور هدف بمب باران بیولوژیکی ارتش‌های ژاپن و ایتالیا قرار گرفتند و باز هم هیچ کس بر ضد این اقدامات وحشیانه واکنشی از خود نشان نداد.

ماه می، یادآور پایان جنگ جهانی دوم در اروپا و سقوط آلمان نازی است در این سال‌ها همیشه از جنایات متحدین سخن گفته شده و در این میان جنایت هایی که متفقین در این جنگ مرتکب شدند کمتر مورد توجه قرار گرفته است علاوه بر این، روایت‌های متعددی از جنایت‌های متفقین و متحدین در طول جنگ وجود دارد که با وجود انتشار آثار متعدد، همچنان در نیمه تاریک تاریخ این جنگ قرار دارند.

 تا به امروز مباحث زیادی در خصوص جنایات جنگ جهانی دوم در ایران مطرح شده است و صاحب‌نظران درباره آن بسیار گفته‌ و نوشته‌اند اما جست و جویی در این زمینه نشان می‌دهد که تا امروز در ایران کتابی درباره این جنایت‌ها نوشته نشده است. هدف از نگارش این کتاب رفع این نقص بزرگ تاریخی است. 

آنچه در این کتاب می‌خوانیم به بسیاری از پندارهای ما پایان می‌دهد: این که نازی‌ها تنها جنایتکاران جنگ نبودند و مردمان کشورهای بالکان، لهستان، اکراین، رمانی و مجارستان نیز در این کشتارها سهیم بودند، این که بمباران‌های هیروشیما و ناگازاکی تنها فجایع ویرانگر جنگ نبودند و حتی آمریکایی‌ها کشور سوئیس را هم بمب‌باران کردند. جنایات ژاپن در شرق دور کمتر از کشتار یهودیان نبوده و حمله به کشتی‌های مسافربری و... در این کتاب تشریح شده است. 

در این کتاب سعی شده است که براساس اسناد، جنایات هر دو سوی این جنگ بزرگ تاریخی (متحدین و متفقین) و عوارض ناشی از جنگ همچون قحطی و بیماری‌ها نیز مورد بررسی قرار گیرد.

 خواندن کتاب فجایع جنگ جهانی دوم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به تاریخ جهان به ویژه جامعه‌شناسی تاریخی و تاریخ جنگ

نظرات کاربران

مصطفی
۱۴۰۰/۰۶/۱۷

کتاب بسیار جامع و روانی بود . به کسانی که به موضوع جنگ جهانی دوم علاقه دارن توصیه می‌کنم حتما بخونن

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۶۸ صفحه

حجم

۱۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۶۸ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان