دانلود و خرید کتاب ستارگان درخشان دانشگاه جامع علمی کاربردی شهرداری ورامین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ستارگان درخشان اثر دانشگاه جامع علمی کاربردی شهرداری ورامین

کتاب ستارگان درخشان

معرفی کتاب ستارگان درخشان

کتاب ستارگان درخشان اثری از دانشگاه جامعه علمی کاربردی ورامین است، این کتاب شامل مجموعه مقالات مربوط به ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ است. 

درباره کتاب ستارگان درخشان

تظاهرات ۱۵ خرداد که به نام قیام ۱۵ خرداد و قیام خونین ۱۵ خرداد مشهور است، مجموعه وقایعی است، که در خرداد ۱۳۴۲ خورشیدی به دنبال بازداشت، روح‌الله خمینی در انتقاد به لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی و انقلاب سفید رخ داد. این تظاهرات در شهرهای تهران و قم علیه دولت اسدالله علم برگزار شد. اما در نهایت به زد و خورد بین مأموران شهربانی و تظاهرکنندگان انجامید. 

در دیماه سال ۱۳۴۱ خورشیدی، اصلاحات اقتصادی و اجتماعی توسط محمدرضا شاه انجام شد که با عنوان «انقلاب سفید» یا «انقلاب شاه و میهن» شناخته می‌شد. این اصلاحات در طی یک همه‌پرسی تصویب شد. اما این طرح از سوی جبهه ملی و همچنین روحانیون و محافل مذهبی با مخالفت روبه‌رو شد. همین موضوع به سازماندهی و انجام تظاهرات در ۱۵ خرداد منجر شد.

بسیاری از تحلیل‌گران اعتقاد دارند که قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ نقطه عطفی، در آغاز انقلاب ۱۳۵۷ به‌شمار می‌آید.این روز یکی از تعطیلات رسمی در تقویم جمهوری اسلامی ایران است.

در کتاب ستارگان درخشان، مجموعه مقالاتی را می‌خوانیم که در باب موضوع قیام ۱۵ خرداد نوشته شده‌اند و این واقعه را از ابعاد و جنبه‌های گوناگون بررسی کرده‌اند.

کتاب ستارگان درخشان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

علاقه‌مندان به مطالعات سیاسی و تاریخ معاصر ایران را به خواندن کتاب ستارگان درخشان دعوت می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۲۱,۵۰۰
تومان