دانلود و خرید کتاب نبرد ایرانیان مهدی الماسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نبرد ایرانیان اثر مهدی الماسی

کتاب نبرد ایرانیان

معرفی کتاب نبرد ایرانیان

کتاب نبرد ایرانیان نوشته مهدی الماسی است. این کتاب به تاریخ مهم‌ترین جنگ‌های ایرانیان مقابل بیگانگان می‌پردازد. جنگ‌هایی که مردم ایران با جان و دل از زندگی‌شان گذشتند تا وطنشان را حفظ کنند.

درباره کتاب نبرد ایرانیان

تاریخ پرفراز و نشـیب وطن ما، ایران، ایــن زخمی سـربلند دوران‌ها، آکنـده از نبردها و رویدادهای نفس‌گیری است که شاید هرکدامشان برای ریشه کن کردن و نابودی ملتی کافی باشند. این سرو بلند چند هزار ساله، به برکت ریشه‌های محکم و قامت استوار فرزندانش طوفان‌های سهمگین را از سر گذرانده و حتی گاه، گرد بادهای هولناکی چون سپاه مغول را در خود هضم و آنها را به موجوداتی رام و مطیع بدل کرده است. کتاب نبرد ایرانیان سعی دارد بزرگترین نبردهای اساطیری و تاریخی ایرانیان را بررسی کند.

خواندن کتاب نبرد ایرانیان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ ایران و تاریخ اساطیری ایران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نبرد ایرانیان

حماســه‌های پهلوانان ایران در قرن چهارم هجری توســط حکیم ابوالقاســم فردوســی به نظم درآمد و در کتاب بزرگ شــاهنامه تدوین شــد. رستم، زال، سام، بیژن، اسفندیار، فریدون، توس، گرشاسب، گیو، گودرز، فرامرز، قارن و گســتهم از مشــهورترین پهلوانان ایران در شــاهنامه اند....

جمشــید که در ابتدا پادشــاهی دادگر و عادل بود، کم کم دچار غرور شد و ادعای خدایی کرد. نور الهی (فرۀ ایزدی) وی از بیــن رفــت و مــردم از او روی‌گــردان شــدند و کارهــا بی‌نظم و آشــفته گشــت. در این اوضاع آشفته، ضحا ک تاج و تخت پادشاهی را تصاحب کرد و جمشید را کشت.

در حکومــت هزار ســالۀ ضحاک، هنــر و فرزانگی و خرد و نیکوکاری نابود شد و دروغ و غارت و کشتن و سوختن و بریدن سر جوانان رواج یافت. برای تسکین درد شانه‌های ضحا ک، که دو مار از جای بوسۀ اهریمن بر آنها روییده بود، هر روز، می‌بایســت دو جوان را می‌کشــتند و مغز ســر آنهــا را خــوراک مارهــا می‌کردند. ضحاک شــبی خوابی هولنــاک دیــد. خواب‌گــزاران تعبیــر کردنــد کــه کودکی به نــام فریــدون از مادر زاده خواهد شــد و ضحاک را در کوه دماونــد به بند خواهد کشــید. ضحاک برای جلوگیری از این اتفاق دستور داد فریدون را بازجویند؛ اما مادرش او را دور از چشم سربازان ضحاک به دنیا آورد و به نگهبان یک مرغزار سپرد تا با شیر گاو بزرگ کند. ضحاک که از یافتن فریــدون ناامیــد شــد، بزرگان کشــور را وادار کــرد تا گواهی دهنــد که او شــاهی دادگر و خداترس اســت. حاضران از ترس او گواهی نوشــتند. اما در همین زمان کاوه به درون قصر آمد وناله سرداد که ای شاه بیدادگر من مردی آهنگرم.  گناهم چیست که از هجده پسر من، هفده تن را جا سر بریده اند و اینک به سراغ تنها فرزندم آمده‌اند. ضحاک تظاهر به دلسوزی کرد و دستور داد فرزندش را آزاد کنند. ســپس از کاوه خواســت که او نیز بر عدل و دادش گواهی بنویسد. کاوه برگۀ گواهی را گرفت و پاره کرد و فریادکشان از کاخ ضحــاک بیــرون آمد. آنگاه چرم پاره‌ای بر ســر نیزه کرد و مردم را به قیام فراخواند. با قیام کاوه عدە زیادی از مردم به او پیوســتند و به ســوی مخفیگاه فریدون رهسپار شــدند تا به فرماندهی او ضحاک را از تخت ســلطنت به زیر کشــند. فریــدون به کمک مردم ضحا ک را شکســت داد و او را در یکی از غارهای کوه دماوند به بند کشید.

ریاضیات مقدماتی نظریه بازی
مهدی‌رضا درویش‌زاده
مدل‌های خود توضیح‌برداری ساختاری SVAR در اقتصادسنجی
حسین اکبری فرد
نظریه بازی ها و کاربردهای اقتصادی
علی سوری
لبخند ستیزان
محمدجواد مظفر
تجزیه و تحلیل بحران در بورس اوراق بهادار
استفن واینز
کتاب ها و آدم ها
مهران افشاری
عوامل رکود تورمی و راهکارهای خروج (جلد دوم)
سیدعلی مدنی‌زاده
قدرت و اقتصاد نئوکلاسیک
آدام اوزان
هفتاد و دو داستان از زائران صاحب الزمان (عج)
علی‌اکبر ورمزیاری
تجاری سازی بلاکچین
علی عبدالهی
یادداشت هایی درباره غم و اندوه
چیماماندا انگزی آدیچی
فرانچایزینگ
حسن سلطانی صفت
تمرین های اصلاحی
کش پاتل
کوالای باهوش
چی‌ین‌ ای لین
آدم ما در بالیوود
کریم نیکونظر
خانواده و رسانه های نوظهور
موسسه فرهنگی تربیتی آرامش آبی آتیه
الکتاب الدراسی مفردات القرآن
سیدمحمد طباطبایی
فعالیت ورزشی و کنترل کلسترول
جی. لری دورستین
آموزش کارآفرینی برای دانشجویان کارشناسی
کولین جونز
بازیگر؛ حضور صحنه ای
حسن ملکی

نظرات کاربران

کاربر ۴۶۲۸۹۴۷
۱۴۰۱/۰۴/۳۰

درواقع هدف اصلی این کتاب معرفی جنگ ایران با عراق و عملیاتهای اونه. ولی برای اینکه خواننده پیدا کنه اولش یه مقدار از جنگهای ایران باستان و ایران پس از اسلام رو هم اوردن که کسی شک نکنه

Tah Ar
۱۴۰۲/۰۳/۱۹

این کتب توی کتب فارسی چهارم هست تازه اسم اصلیش آرش کمانگیره

سعید نیکان
۱۴۰۱/۰۳/۰۲

خیلی خوبه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۹٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
۶۰,۰۰۰
۵۰%
تومان