دانلود و خرید کتاب تقویت هشیاری عاطفی در کودکان لورا مارکهایم ترجمه حمیدرضا بلوچ
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تقویت هشیاری عاطفی در کودکان اثر لورا مارکهایم

کتاب تقویت هشیاری عاطفی در کودکان

انتشارات:پندار تابان
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تقویت هشیاری عاطفی در کودکان

کتاب تقویت هشیاری عاطفی در کودکان را حمیدرضا بلوچی گرداوری و ترجمه کرده است. کتاب تقویت هشیاری عاطفی در کودکان راهنمایی برای والدین به همراه فعالیت‌ها و تمرین‌های کاربردی برای کودکان و نوجوانان است.

درباره کتاب تقویت هشیاری عاطفی در کودکان

هوش عاطفی یا هوش هیجانی در واقع نوعی هوشیاری است که به کلی با هوش علمی متفاوت است ولی به همان اندازه و حتی بیشتر اهمیت دارد. این هوش در همه عرصه‌های زندگی ما نقش حیاتی دارد. این هوش به طور کلی عبارتست از آگاهی و شناخت احساسات و عواطف خود و دیگران، تنظیم احساسات و ابراز صحیح آنها توانایی همدلی با دیگران و مهارت‌های برقراری روابط اجتماعی.

امروزه آمارها نشان می‌دهد که مشکلات عاطفی کودکان در حال افزایش است. آنها منزوی‌تر، افسرده‌تر، ترسوتر، عصبی‌تر ونگران‌تر شده‌اند و بیش از گذشته تابع امیال آنی خود هستند و والدین امروزی هم نسبت به این تغییرات چنان که باید توجهی ندارند.

این کتاب که براساس مقالاتی از دکتر لورا مارکهایم نوشته شده است در صدد است که روش‌های تقویت هوشیاری عاطفی کودکان را به والدین بیاموزد تا بتوانند با همکاری یکدیگر هوش هیجانی و مهارت‌های عاطفی فرزندانشان را تقویت کنند. برای گردآوری مطالب این کتاب از سایت‌های معتبر روان‌شناسی و منابع و مقالات متعدد استفاده شده است.

خواندن کتاب تقویت هشیاری عاطفی در کودکان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مخاطب این کتاب والدین امروزی و مربیان کودکان هستند.

بخشی از کتاب تقویت هشیاری عاطفی در کودکان

میراث ژنتیکی که از والدین خود کسب می‌کنیم، به هر یک از ما مجموعه‌ای از خصوصیات احساسی و عاطفی ارزانی می‌دارد که خلق و خوی ما را تعیین می‌کند. اما سیستم پیچید‌ه‌ مغز، به طور خارق‌العاده‌ای انعطاف پذیر است. یعنی خلق و خوی آدمی‌چیزی ثابت و غیرقابل تغییر نیست. درس‌های عاطفی که در سنین کودکی در مدرسه و خانه یاد می‌گیریم، به چارچوب احساسات و عواطف ما شکل می‌دهند و ما را در کسب اصول اساسی هوش عاطفی ماهرتر می‌کنند. بنابراین دوران کودکی و نوجوانی مرحله‌ای حیاتی برای پایه ریزی عادت‌های احساسی هستند که بر سراسر زندگی ما سلطه خواهند داشت و داده‌های عصب شناختی این نوید امیدبخش را به ما می‌دهند که برای شکل دادن به عادت‌های احساسی فرزندان خود فرصتی طلایی در اختیار داریم. شواهد بسیاری وجود دارند که نشان می‌دهند طرز برخورد اخلاقی هر کسی در زندگی، از ظرفیت‌های احساسی زیربنایی او نشأت می‌گیرد و همه کسانی که اسیر امیال و هوس‌های خود هستند و فاقد خویشتنداری‌اند، از نوعی ناهنجاری اخلاقی رنج می‌برند. توانایی کنترل تکانه و میل و هوس، در واقع پایه شخصیت و اراد‌ه‌ی آدمی‌را تشکیل می‌دهد. امروزه شاهد آمار و گزارش‌های هراس انگیزی از سوی والدین و معلمان هستیم که نشان می‌دهند مشکلات عاطفی نسل حاضر کودکان در جهان، نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است. آن‌ها خیلی افسرده‌تر، منزوی‌تر، خشمگین‌تر، عصبی‌تر، نگران‌تر، پرخاشگرتر و بیش از گذشته تابع امیال آنی خود هستند. در حال حاضر اکثر والدین آموزش احساسات و عواطف فرزندان خود را، علی رغم نتایج مصیبت بار آن، به دست شانس و تصادف سپرده‌اند. حال آنکه اگر راه چاره‌ای برای معضل فوق وجود داشته باشد، همانا تقویت هشیاری عاطفی کودکان و نوجوانان است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

قیمت:
۵۳,۰۰۰
تومان