دانلود و خرید کتاب فن بیان و آیین سخنوری نعمت نعمتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فن بیان و آیین سخنوری اثر نعمت  نعمتی

کتاب فن بیان و آیین سخنوری

معرفی کتاب فن بیان و آیین سخنوری

فن بیان و آیین سخنوری نوشته نعمت نعمتی یکی از کتاب‌های انگیزشی انتشارات گیوا است که درباره اهمیت فن بیان در روابط اجتماعی و کاری سخن می‌گوید. 

یکی از نیازهای عصر ارتباطات، تسلط به فن بیان و ایجاد ارتباط کارآمدتر در راستای گسترش توانایی‌ها، سازمان، تجارت و استعدادهای درونی خویشتن است. کتاب فن بیان و آیین سخنوری برای اولین بار در انتشارات گیوا و برای هفتمین چاپ در کشور به چاپ رسیده است.

نعمت نعمتی بیش از سه دهه در عرصه‌ی آموزش فن‌بیان و سخنوری در دانشگاه‌های ایران و خارج از ایران فعالیت داشته است و بارها بر مسند و کرسی تدریس تکیه زده و به جامعه‌ی تشنه‌ی دانش، دانسته‌های خویش را انتقال داده است. وی بازنشسته‌ی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و دانش آموخته‌ی پژوهش هنر، گرایش سینما و تئاتر و روان‌شناسی عمومی ست که سال‌هاست به عنوان مدرس و داور سینما، تئاتر و داستان‌نویسی در سراسر کشور فعالیت دارد و هم‌اکنون مدیر مسئول و مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری باران اندیشه در اهواز است که در آنجا و دیگر سازمان‌ها، به آموزش فن بیان، سخنرانی، مهارت بداهه‌گویی، دوبله و نمایش رادیویی‌، گویندگی و اجرا، مشغول است.

بیان، جلوه‌ای از شخصیت ماست و چگونگی لحن، ریتم‌، فراز و فرود در بیان، داشتن آرامش روانی و زبان بدن در مواجهه با دیگران، باعث ایجاد خاطره‌ای فراموش ناشدنی خواهد شد. همین جلوه در بازیگران سینما و تئآتر‌، اساتید، پزشکان و هرکس که به نوعی در تعامل با انسان‌هاست، تاثیر شگرفی بر جای خواهد گذاشت.

همه انسان‌ها‌، نیازمند مجهز شدن به تکنیک‌های نوین بیان هستند تا به نحو چشمگیر و تاثیرگذاری با دیگران ارتباط برقرار کنند و زبان، مهم‌ترین وسیله‌ی ارتباط، گفتگو‌، برقراری تماس و تعامل است. انسان‌ها، گاهی به مدد زبان، با اشیا، حیوانات و وسایل پیرامون خود به نحوی عاطفی و احساسی نیز سخن می‌گویند و خواسته‌ها و تمایلات خویش را با آنها در میان می‌گذارند.

سخن گفتن و بیان مطلب، مقوله‌ای است که می‌تواند به نوعی به پیشبرد اهداف و برنامه‌های ما کمک شایانی نماید. شاید برای شما بسیار پیش آمده باشد که با سخنی مناسب، تاثیرگذار و پرجاذبه‌، عده‌ای را با نظر و خواسته‌ی خود موافق و همراه کرده باشید و چه بسا گاهی اتفاق افتاده که بخاطر نداشتن نفوذ کلام و عدم ارتباط مطلوب، دیگران پذیرش حرف‌ها و مطالب ما را نداشته و نتوانسته‌‌ایم توفیق چندانی حاصل نماییم. از سوی دیگر، در سطح جامعه اگر توجه کرده باشیم‌، در می‌یابیم که موفقیت و محبوبیت برخی از افراد‌، مدیون و مرهون زبان خوب، بیان شیوا و گفتار دلنشین آنان است و به نظر می‌رسد با کلام خود‌، افراد را جادو کرده ودر اعماق جسم و روح مخاطبان خود، جای می‌گیرند و وارد می‌شوند.

همان‌گونه که در کتاب خواهید خواند‌، پرورش صدا‌، صرفاً مربوط به انجام کارهای فنی و فیزیکی نیست‌، بلکه داشتن یک بیان خوب و مناسب، مستلزم توجه کردن به عواملی مثل اندام‌های تنفس و گفتار، روانشناسی شخصیت و روانشناسی اجتماعی است. چراکه با پرداختن به چنین مواردی‌، می‌توانیم به صورت ریشه‌ای به پرورش بیان برسیم. به بیانی دیگر، به باور من ِ نگارنده‌، بدون در نظر گرفتن موارد روانشناختیِ فرد‌، نمی‌توانیم آنگونه که باید بیان وی را تقویت نماییم یا پرورش دهیم.

نعمتی برای نگارش این کتاب‌، علاوه بر تجارب خود‌، از منابع گوناگون بهره گرفته‌ تا بتواند این بار سنگین را به سر منزل مقصود برساند. او در این راه با تیزبینی هرچه تمام‌تر به نوشتن و تحقیق در منابع پرداخته‌ است‌، تا افراد مختلف با دیدگاه‌های متفاوت کاری‌ بتوانند از این کتاب استفاده کنند.

 خواندن کتاب فن بیان و آیین سخنوری را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

 اگر در حیطه کاری خود نیازمند داشتن قدرت بیان قوی و توانایی برگزاری جلسات و ارائه سمینار و سخنرانی هستید، این کتاب به شما کمک می‌کند تا فن بیان و شیوه‌های سخنوری خود را تقویت کنید.

نظرات کاربران

کاربر 5647333
۱۴۰۳/۰۱/۱۴

عالی

کاربر ۴۴۲۶۴۶۹
۱۴۰۲/۰۵/۱۲

خیلی خوب نبود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۷۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۸۷۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۱۹,۹۰۰
تومان