دانلود و خرید کتاب چگونه یک روان‌شناس تربیتی شویم؟ جرمی سوینسن ترجمه اسماعیل سعدی‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چگونه یک روان‌شناس تربیتی شویم؟ اثر جرمی سوینسن

کتاب چگونه یک روان‌شناس تربیتی شویم؟

معرفی کتاب چگونه یک روان‌شناس تربیتی شویم؟

کتاب چگونه یک روان شناس تربیتی شویم؟ نوشته جرمی سوینسن و پیل استیرینگر است که با ترجمه اسماعیل سعدی‌پور و زهرا قلمی منتشر شده است. این کتاب آموزش‌های دقیقی برای کسانی دارد که به دنبا تحصیل در رشته روان‌شناسی تربیتی هستند.

درباره کتاب چگونه یک روان شناس تربیتی شویم؟

روان‌شناسان تربیتی می‌توانند نقش اساسی و الهام‌بخشی در زندگی افراد ایفا کنند. روان‌شناسی تربیتی حرفه‌ای گسترده و پویا است که به مرور زمان درحال افزایش نفوذ خود در زندگی کودکان و حتی خط مشی‌های سیاستگذاری در آموزش است. اما سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود آن است که شما به عنوان یک روان‌شناس تربیتی چگونه می‌توانید ویژگی‌های مورد نیاز و صلاحیتِ فعالیت در این حرفه را به دست آورید؟ و یک روان‌شناس تربیتی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

کتاب چگونه یک روان‌شناس تربیتی شویم اولین کتابی است که رهنمودهایی روشن و کاربردی در مسیر به دست آوردن ویژگی‌ها و صلاحیت‌های مورد نیاز برای روان‌شناسان تربیتی را فراهم کرده است. 

خواندن کتاب چگونه یک روان شناس تربیتی شویم؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان و علاقه‌مندان به تحصیل در رشته روان‌شناسی پرورشی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب چگونه یک روان شناس تربیتی شویم؟

امروزه بیش از ۳۰۰۰ روان‌شناس تربیتی در بریتانیا مشغول به کار هستند و این تعداد همواره رو به افزایش است. حیطه کاری روان‌شناسان تربیتی گسترده است، همچنین تعداد مراکزی که اقدام به ارایه آموزش‌هایی برای روان‌شناسان تربیتی می‌کنند نیز در چند سال اخیر افزایش یافته است. روان‌شناسی تربیتی حرفه‌ای پویا و گسترده است که دارای تأثیرات زیادی بر زندگی دانش‌آموزان و کودکان و حتی خط مشی‌های دولتی نیز می‌باشد.

البته این همه ماجرا نیست و روان‌شناسی تربیتی از ابتدا تا به حال مسیر طولانی را پشت سر گذاشته است. برای مثال اولین روان‌شناس تربیتی انگلیسی در سال ۱۹۱۳ زمانی که برت به عنوان روان‌شناس تربیتی در شورای شهر لندن منصوب شد، مشغول به کار شد. پس از جنگ جهانی دوم، به تدریج پست‌هایی برای روان‌شناسان تربیتی ایجاد شد و در دهه ۱۹۶۰ روان‌شناسان تربیتی در انگلستان در پست‌های مختلفی مشغول به کار بودند. امروزه اکثر روان‌شناسان تربیتی به طور مستقیم یا غیرمستقیم به استخدام بخش خدمات کودکان در آمده‌اند و یا در سازمان‌ها فعالیت دارند. علاوه بر این، تعداد زیادی از روان‌شناسان تربیتی در حال حاضر به صورت مستقل در سازمان‌ها و مراکز اجتماعی و یا شرکت‌های خصوصی مشغول هستند. از سال ۲۰۰۹ و زمانی که روان‌شناسی تربیتی به عنوان یکی از عناوین شغلی در کنار شش عنوان دیگر روان‌شناسی در بریتانیا قانوناً به رسمیت شناخته شد، تمامی روان‌شناسان تربیتی موظف شدند در شورای حرفه‌ای بهداشت و درمان ثبت نام کنند. این شورا استانداردهای رفتاری، عملکردی و اخلاقی را که روان‌شناسان تربیتی باید از آن‌ها پیروی کنند را مشخص می‌کند (در فصل چهارم بیشتر با شورای حرفه‌ای بهداشت و درمان آشنا می‌شوید).

روان‌شناسان تربیتی می‌توانند خدمات متنوعی را به کودکان، نوجوانان و جوانان، خانواده‌ها و مدارس ارایه کنند. گستره سنیِ خدماتی که روان‌شناسان تربیتی ارایه می‌کنند از زمان تولد تا ۱۶ سالگی و حتی در برخی موارد ۲۵ سالگی و برای بزرگسالانی که دارای نیازهای خاص هستند، متفاوت است. در این فصل با طیف وسیعی از فعالیت‌هایی که روان‌شناسان تربیتی در آن مشارکت دارند و محیط‌های مختلفی که در آن کار می‌کنند، آشنا می‌شویم. ممکن است شما دانشجوی رشته روان‌شناسی در مقطع کارشناسی باشید که به فعالیت حرفه‌ای در روان‌شناسی تربیتی علاقه دارد و یا دانش‌آموخته این رشته در مقطع تحصیلات تکمیلی باشید و قصد کسب اطلاعات بیشتری در زمینه حرفه روان‌شناسی تربیتی را داشته باشید. همانطور که در فصل قبل نیز اشاره شد، اکثر افرادی که قصد فعالیت در زمینه روان‌شناسی تربیتی را دارند، گروهی هستند که دارای مدرک کارشناسی یا بالاتر در رشته روان‌شناسی هستند، یا در رشته‌های مرتبط با روان‌شناسی تحصیل کرده‌اند و یا بعد از مدتی وارد رشته روان‌شناسی شده‌اند. در بریتانیا اکثر دانشگاه‌ها دارای دانشکده روان‌شناسی هستند، اما نکته مهم آن است که محتوای دوره‌های آموزشی در هریک از این دانشگاه‌ها با دانشگاه دیگر متفاوت است و این به معنای آن است که هر دانشجو با گزینه‌های متفاوتی در دوره آموزشی خود مواجه می‌شود.

نظرات کاربران

Mina
۱۴۰۲/۱۲/۰۹

نکاتی که بدرد ما در جامعه ایران بخوره از نظر من این ها بود: ۱_ قبل از ورود به رشته روانشناسی تربیتی دوره های تخصصی نگذرونیم و روی پایه خودمون کار کنیم و مسلط بشیم و اجازه بدیم بعد از فارغ

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۱۹۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان