دانلود و خرید کتاب تفکر، بازی کودک است؛ راهنمای یادگیری بازی‌های آموزشی برای کودکان قبل از دبستان اولین شارپ ترجمه قاسم قاضی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تفکر، بازی کودک است؛ راهنمای یادگیری بازی‌های آموزشی برای کودکان قبل از دبستان اثر اولین شارپ

کتاب تفکر، بازی کودک است؛ راهنمای یادگیری بازی‌های آموزشی برای کودکان قبل از دبستان

معرفی کتاب تفکر، بازی کودک است؛ راهنمای یادگیری بازی‌های آموزشی برای کودکان قبل از دبستان

«تفکر، بازی کودک است» یک کتاب راهنمای یادگیری بازی‌های آموزشی برای کودکان قبل از دبستان نوشته اِوِلین شارپ است. اولین شارپ، روانشناس کودک و معلم ریاضیات در ایالت اوکلاهامای آمریکا، این کتاب را بر اساس نظرات «پیاژه» روان‌شناس مشهور سوئیسی به رشته‌ی تحریر درآورده است. پیاژه معتقد بود که تجارب کودک قبل از ورود به دبستان در رشد هوش و پیشرفت تحصیلی وی مؤثر است. بسیاری در اروپا و امریکا این حقیقت را آشکار ساخته‌اند که چنانچه بین یک تا شش سالگی از طرف والدین و پرورشکاران دقت لازم به عمل آید تا کودکان در معرض تجارب و فعالیت‌های سازنده قرار گیرند، در آینده نه تنها از بسیاری نارسایی‌های ذهنی آنان جلوگیری می‌شود بلکه به مقدار قابل ملاحظه‌ای رشد هوشی آن‌ها افزایش یافته، به احتمال قوی از نابسامانی عاطفی آنان نیز جلوگیری به عمل خواهد آمد. کتاب «تفکر بازی کودک است» که اولین بار در سال ۱۳۵۵ در ایران منتشر شد، برای والدینی که کودک پیش‌دبستانی دارند نوشته شده است. این اثر به دلیل بافت تربیتی و روان‌شناسی‌ای که دارد و تحقیقات روان‌شناسان مشهوری مانند ژان پیاژه و جروم برونر، مورد توجه اساتید علوم تربیتی و روان‌شناسی نیز قرار گرفت و به همین علت در زمره‌ی کتاب‌های درسی دانشجویان این رشته‌ها در چندین دانشکده در آمد. آن‌چه در این کتاب می‌خوانید، نتایج تحقیقات مربوط به شیوه تفکر کودکان است. بازی‌هایی که در کتاب شرح داده شده‌اند. به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به کلی با بازی‌های تجارتی تفاوت دارند ولی در عین حال اجرای آنها بسیار آسان و لذت‌بخش است و فعالیت‌های ذهنی کودکان را برمی‌انگیزاند. پیاژه با کشفیات خود درباره فرایند تحولی ذهن کودک ثابت کرد که انجام بازی تا اندازه‌ قابل ملاحظه‌ای به رشد هوشی کودک می‌افزاید و این موضوع مهمی است چرا که به آینده تحصیلی او مربوط می‌شود.

نظرات کاربران

rahil hakimi
۱۴۰۲/۱۱/۰۴

خیلی عالی هست ممنون ❤

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۲)
پیاژه اولین مرحله تحول را که از زمان تولد تا یک و نیم تا دو سالگی می‌باشد، دوره‌ی حسی حرکتی نام نهاد. کودکان در این سن نمی‌توانند راجع به چیزی که در معرض دیدشان نیست، فکر کنن
کاربر ۱۱۷۸۹۲۶
موضوع طرز تفکر کودکان، دلربا و شگفت‌انگیز است. چگونه مغز آن‌ها کار می‌کند؟ وقتی آن‌ها مطلبی را فرا می‌گیرند، دقیقاً چه اتفاقی می‌افتد؟ آن‌ها با چه استدلالِ به‌خصوصی به این نتیجه می‌رسند، که به نظرشان آن استدلال کاملاً منطقی و از نظر ما غیر منطقی است؟
سادات
تا زمانی که کودک وارد مدرسه بشود شالوده‌ی تعلیم و تربیت او قبلاً چه خوب و چه بد، ریخته شده است و شما بیش از هر معلمی در پرورش رشد ذهنی او مؤثر هستید.
سادات
تجارب سال‌های اول زندگی قوی و محو ناشدنی هستند
سادات
فراهم ساختن تجربه در ردیف‌بندی اشیا (به نظم درآوردن)، (نوع سوم). مواد لازم: یک بسته کاغذ برش یا کاغذ ضخیم قهوه‌ای مخصوص بسته‌بندی ـ قیچی ته گرد ـ چند عدد مداد. در صورتی که افرادی با اندازه‌های مختلف در دسترس باشند، این بازی بهتر انجام می‌گیرد (مثلاً پدر، مادر، برادر، خواهر ـ یک یا دو نفر از هم‌بازی‌ها.) هرکس اندازه‌ی پای نفر پهلویی خویش را با کشیدن مداد به دور پا، روی کاغذ مشخص می‌کند. سپس باید کودک این نمونه را با قیچی ببرد. نام هر شخص را روی اندازه‌ی پای مربوط به خودش که روی کاغذ رسم و بریده شده است، بنویسید. « پای چه کسی از همه بزرگ‌تر است؟ »، « کدام پا از نظر بزرگی در درجه‌ی دوم قرار دارد؟ ». « چه کسی کوچک‌ترین پا را دارد؟ ». این سؤالات را ادامه دهید تا اندازه‌های پاها بر اساس بزرگ و کوچکی مرتب شوند. توضیح: می‌توانید اندازه‌های کاغذی را روی صفحه‌ای بچسبانید. گاهی ممکن است کودک اندازه پای میهمانان را نیز تهیه کرده و به این کلکسیون اضافه کند.
کاربر ۱۱۷۸۹۲۶
آزمودن این‌که آیا کودک به مرحله‌ای از رشد ذهنی رسیده است تا بتواند اشیا را از دید شخصی دیگر تجسم کند، یا نه؟ مواد لازم: یک جعبه مکعب مستطیل، یک توپ بزرگ یا بادکنک، مداد معمولی، مداد رنگی و کاغذ. توپ و جعبه را در وسط میز کنار هم گذارده، کودک و خود در دو طرف میز روبروی هم بنشینید و از کودک بپرسید: « می‌تونی چیزهایی را که روی میز می‌بینی نقاشی کنی؟ » کیفیت نقاشی او را انتقاد نکنید. وقتی که او کار را تمام کرد، تکه کاغذ دیگری به او بدهید.
کاربر ۱۱۷۸۹۲۶
بازی‌هایی مانند این که مستلزم حدس زدن است، بازی را هر بار با برقراری ترتیب کامل شروع کنید، یع
کاربر ۱۱۷۸۹۲۶
۱. بگذارید کودک برای خود فکرکند. وقت زیادی در اختیار او قرار دهید. هرگز پاسخ را به کودک نگویید، مگر در مورد استثنایی که آن هم فقط باید به اشاره مختصری اکتفا شود. این اشاره‌ها باید نقش سنگ‌هایی را داشته باشند که در عرض جویباری گذارده می‌شوند، تا عابر از روی آن‌ها عبورکند. اگر شخص دیگری کودک را از روی این سنگ‌ها عبور دهد، در حقیقت کودک چیزی یاد نمی‌گیرد. هر راه‌حلی که او خودش پیدا کند، به کودک اعتماد به نفس داده و مشکل بعدی را برایش آسان‌تر می‌سازد. ۲. اجازه دهید هرکاری لازم است (از قبیل ریختن مایع از ظرفی به ظرف دیگر، جورکردن مکعب‌های رنگی و غیره) خود کودک آن را انجام بدهد. از این‌که وقت زیادی گرفته می‌شود و چیزهایی روی زمین می‌ریزد و تلف می‌گردد، نباید نگران بود. باید کاری کنید که بازی را به صورت تجربه لذت‌بخش برای کودک درآورید.
کاربر ۱۱۷۸۹۲۶
نظر نوآوران چنین مدارسی در بریتانیا بر این پایه است: رشد ذهنی به دو چیز بستگی دارد، قابلیت فطری و محیط برانگیزاننده. آمادگی برای پرورش یک مفهوم از دو چیز ناشی می‌شود، بلوغ بیولوژیک و تعداد زیادی تجربه از موادی که با مفهوم مورد نظر بستگی داشته باشند.
کاربر ۱۱۷۸۹۲۶
علاوه بر تمام این‌ها، یک اطاق معمولی کودکستان، دارای یک آکواریوم و چند حیوان دست‌آموز، یک اطاقک بازی به گنجایش ۶ نفر کودک، یک مغازه‌ی بازی که پول حقیقی در آن به کار می‌رود، یک آلاچیق با کتابخانه مملو از کتاب‌های داستانی گوناگون، کتاب‌های خواندنی درجه‌بندی شده و کتاب‌های مرجع در سطوح متفاوت از حیث دشواری، می‌باشد. روش تدریس این است که مسئله‌ای را به یک گروه کوچک که در یک موقعیت به دور هم جمع شده‌اند، عرضه می‌کنند. معمولاً مسئله باید راجع به چیزی باشد که کودک بدان علاقه‌مند است. موادی که برای حل مسئله مورد نظر ضرورت دارند، در اختیار کودکان قرار دارند، اما هیچ کس راجع به این مواد و طرز استفاده از آن‌ها چیزی به کودک نمی‌گوید. آن‌ها را آزاد می‌گذارند تا راه‌حل‌های خویش را بیازمایند و قدرت و اطمینان ناشی از تفکر خود را ضمن تجربه درک کنند.
کاربر ۱۱۷۸۹۲۶

حجم

۹۴۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۹۴۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۵۱,۰۰۰
تومان