دانلود و خرید کتاب شناخت حافظه کاری و روش های تقویت آن تریسی پکم آلووی ترجمه اسماعیل سعدی‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شناخت حافظه کاری و روش های تقویت آن اثر تریسی پکم آلووی

کتاب شناخت حافظه کاری و روش های تقویت آن

معرفی کتاب شناخت حافظه کاری و روش های تقویت آن

کتاب شناخت حافظه کاری و روش های تقویت آن نوشته تریسی یکم آلووی و راس جی آلووی است که با ترجمه اسماعیل سعدی‌پور و سوده مرتضائی فر منتشر شده است. شناخت حافظه کاری و روش های تقویت آن برای کمک به والدین و مربیان نوشته شده است.

درباره کتاب شناخت حافظه کاری و روش های تقویت آن

حافظه کاری برای انجام فعالیت‌های گوناگون مدرسه یک ابزار حیاتی است، از خواندن متون و ریاضیات گرفته تا رونویسی از روی تخته کلاس و جهت‌یابی در محیط مدرسه. در کلاس درس، ما از حافظه کاری کلامی بهره می‌گیریم تا دستورات را به‌خاطر بسپاریم، زبان بیاموزیم و تکالیف درک مطلب را کامل کنیم. حافظه کاری دیداری- فضایی با مهارت‌های ریاضی و یادآوری توالی الگوها، تصاویر و موقعیت‌ها مرتبط است. در ادامه مثال‌هایی از فعالیت‌هایی را می‌بینید که در کلاس‌های واقعی انجام‌شده و مستلزم استفاده از حافظه کاری هستند.

اکثر کودکان از حافظه کاری قوی برخوردارند و قادرند که به‌سرعت کتاب را یافته و صفحه موردنظر را باز کنند، اما قریب به ۱۰ درصد از دانش‌آموزان در هر کلاسی فاقد این قابلیت هستند. این ۱۰ درصد ممکن است شامل دانش‌آموزانی باشد که تمرکز خود را از دست می‌دهند و خیال‌پردازی می‌کنند، آن‌هایی که از همه توانایی خود استفاده نمی‌کنند و یا دانش‌آموزانی که بی‌انگیزه به نظر می‌رسند. در گذشته چنین دانش‌آموزانی در سطوح پایین کلاس پژمرده می‌شدند زیرا تصور می‌شد مشکل آن‌ها قابل‌حل نیست و شیوه‌ای معمول چون تدریس اضافی نیز نمی‌تواند برایشان مفید باشد. اما شواهدی روزافزون نشان می‌دهد که این کودکان با تمرکز بر حافظه کاری خود، قادرند عملکرد خود را بهبود بخشند. حافظه کاری یک مهارت بنیادی در کلاس درس است و اگر به‌صورت مناسب مورداستفاده قرار گیرد، افق روشن‌تری در برابر دانش‌آموزانی قرار می‌دهد که در کلاس با مشکل دست‌به‌گریبان هستند. این کتاب به مربیات و والدین کمک می‌کند حافظه کاری کودکشان را تقویت کنند.

خواندن کتاب شناخت حافظه کاری و روش های تقویت آن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام مربیان و والدینی که نگران تربیت فرزندشان هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب شناخت حافظه کاری و روش های تقویت آن

فعالیت‌های کلاسی دربرگیرنده حافظه کاری دیداری-فضایی

- حل ذهنی یک مسئله ریاضی

- دنبال کردن یک جمله هنگام نوشتن آن از روی تخته. دانش‌آموزان با حافظه کاری ضعیف اغلب کلمات را تکرار می‌کنند یا جا می‌اندازند.

- استفاده از عکس یا تصویر برای بازگویی یک داستان. دانش‌آموزانی که حافظه کاری ضعیفی دارند ممکن است در خصوص توالی اتفاقات در داستان گیج شوند و یا حتی حوادث کلیدی را فراموش کنند.

- شناسایی اعداد مفقوده در یک دنباله اعداد: ۰، ۱، ۲، -، ۴، ۵، -.

حافظه کاری در مقابل حافظه کوتاه‌مدت

حافظه کاری با حافظه کوتاه‌مدت، که به شما امکان یادآوری اطلاعات در یک‌زمان کوتاه را می‌دهد، متفاوت است. دانش‌آموزان از حافظه کوتاه‌مدت زمانی استفاده می‌کنند که به نوشته‌های روی تخته، مثل ۴۲+۱۸، نگاه می‌کنند و آن‌قدر آن را در ذهن نگه می‌دارند تا آن را یادداشت کنند. اما از حافظه کاری برای حل مسئله بهره می‌گیرند، مثلاً اضافه کردن ۴۰ به ۱۰، نگه‌داشتن ۵۰ در ذهن، سپس اضافه کردن ۲ به ۸ و در نهایت جمع‌کردن دو پاسخ و رسیدن به عدد ۶۰. حافظه کاری درواقع پردازش اطلاعات به‌منظور یادآوری آن‌هاست.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
حافظه کاری یک مهارت بنیادی در کلاس درس است و اگر به‌صورت مناسب مورداستفاده قرار گیرد، افق روشن‌تری در برابر دانش‌آموزانی قرار می‌دهد که در کلاس با مشکل دست‌به‌گریبان هستند.
Z313

حجم

۴۱۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۴۱۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان