دانلود و خرید کتاب اختلال بیش فعالی و نقص توجه و تمرکز رویا طاهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اختلال بیش فعالی و نقص توجه و تمرکز اثر رویا طاهری

کتاب اختلال بیش فعالی و نقص توجه و تمرکز

معرفی کتاب اختلال بیش فعالی و نقص توجه و تمرکز

کتاب اختلال بیش فعالی و نقص توجه و تمرکز نوشتهٔ رویا طاهری در انتشارات فرنام منتشر شده است.

درباره کتاب اختلال بیش فعالی و نقص توجه و تمرکز

اختلال نقص توجه و بیش‌فعالی ADD/ADHD تعداد بسیاری از خانواده‌ها را درگیر خود کرده و به دلیل پیچیده‌بودن این اختلال و عدم گاهی والدین از علائم و نشانه‌های آن و همچنین راه‌های تشخیص و درمان آن خانواده‌ها همواره به دنبال راهی برای تشخیص درست هستند.

کتاب اختلال بیش فعالی و نقص توجه و تمرکز اثری است متشکل از مجموعه سؤالاتی که ذهن والدین با کودکان دچار ADD/ADHD را به خود مشغول کرده است. کتاب حاضر بر آن است که تمام شیوه‌های رایج تشخیص این اختلال را به همگان بیاموزد و پس از آن به روش‌های متفاوت کمک به رفع این اختلال و درمان آن بپردازد.

خواندن کتاب اختلال بیش فعالی و نقص توجه و تمرکز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام والدین پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اختلال بیش فعالی و نقص توجه و تمرکز

«این نشانه‌ها می‌تواند به ۶ دسته یا حوزه تقسیم گردد:

- حوزه رفتاری: که در آن کودک دارای دامنه توجه کوتاه، حواس‌پرتی، تحریک‌پذیری فراوان، کنترل ضعیف تکانه، ویرانگری و اختلال گری می‌باشد.

- حوزه شناختی: که در آن کودک به‌طور نسنجیده با خود به صحبت می‌پردازد، هوش پایین‌تر از حد متوسط دارد، به پیش‌بینی پیامدهای رفتاری خود در آینده نمی‌پردازد و از وجدان کافی برخوردار نمی‌باشد.

- حوزه اجتماعی: که در آن کودک با همسالان خود ارتباط ضعیف برقرار می‌کند، از فرمان‌ها سرپیچی می‌کند. به اعمال پرخاشگری، دروغ‌گویی و دزدی مبادرت می‌ورزد، غیرمؤدبانه صحبت می‌کند، دارای خویشتن‌داری ضعیف و خطرپذیری زیاد است و در حل مسائل اجتماعی دارای مهارت پائینی است.

- حوزه تحصیلی: در آن کودک به دلیل بهره هوشی کم، موفقیت تحصیلی اندکی را تجربه می‌کند و در یادگیری‌های خاص (از جمله، ریاضی، دیکته نویسی و نوشتن و ...) دچار ناتوانی می‌باشد.

- حوزه هیجانی: در آن کودک از اعتمادبه‌نفس پائینی برخوردار است، به‌راحتی ناکام می‌شود، در کنترل هیجانات خود ضعف دارد، برانگیختگی قابل‌توجهی دارد

(زودجوش می‌آورد یا عصبانی می‌شود)، دارای خلق‌وخوی متغیر می‌باشد و همچنین بعضاً دچار افسردگی می‌گردد.

- حوزه فیزیکی: در آن کودک دچار اختلال در رشد استخوان‌ها می‌گردد، گاهی دچار شب‌ادراری و بی‌اختیاری در دفع ادرار و مدفوع می‌شود، به عفونت‌های شدید تنفسی و آسم، ورم متناوب گوش، بدشکلی‌های جزئی بدن و افزایش حساسیت‌های متناوب آلرژیکی مبتلا می‌گردد. چرخه خواب او معیوب می‌گردد و دچار اختلالات خوابی ازجمله کم خوابیدن می‌شود، در هماهنگی حرکتی دچار ضعف می‌شود، بعضاً تحمل درد در اغلب آن‌ها، بسیار زیاد است و در نهایت عملکرد دستگاه عصبی مرکزی آن‌ها دچار اختلال می‌شود که کاهش واکنش‌های بهنگام را در پی دارد (تأخیر در انجام به‌موقع دستورات مغزی).

نشانه‌هایی که پیش‌ازاین ذکر شد، می‌تواند به تشخیص و ارزیابی متخصصان کمک شایانی نماید تا آن‌ها بتوانند جهت درمان کودک، یک برنامه عملی و کاربردی طراحی نمایند.

آیا شما والدین و مربیان هم مایلید به نشانه‌هایی دست یابید که در تشخیص بهتر ADHD یاری‌دهنده شما باشد؟

با مطالعه و پاسخ بله و خیر دادن به موارد زیر می‌توانید درمانگر کودک خود را در جهت تشخیص بهتر این نوع اختلال یاری رسانید.

- دوره نوزادی:

۱- آیا کودک شما در دوره نوزادی پی‌درپی گریه می‌کرد؟

۲- آیا خیلی دیر آرام می‌گرفت؟

۳- آیا خواب او خیلی زیاد یا ناکافی بود و به‌اندازه بچه‌های دیگر نمی‌خوابید؟

۴- آیا اشتهای او از نظم خاصی تبعیت نمی‌کرد، گاهی پراشتها و گاهی کم‌اشتها بوده و گاهی از خوردن غذا خودداری می‌کرد؟»

نظرات کاربران

sar_01
۱۴۰۲/۱۱/۲۲

کتاب نسبتاً خوبی بود علائم و انواع بیش فعالی رو توضیح داده و اینکه راهکارهای مناسبی هم برای والدین و هم برای مربیان ارائه کرده بود

فاطیما
۱۴۰۲/۱۱/۱۷

راهکار هاش خیلی خوبه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۲ صفحه

حجم

۱۶۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۲ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان