دانلود و خرید کتاب زوج درمانی شناختی رفتاری مایکل وارل ترجمه اسماعیل سعدی‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زوج درمانی شناختی رفتاری اثر مایکل وارل

کتاب زوج درمانی شناختی رفتاری

معرفی کتاب زوج درمانی شناختی رفتاری

کتاب زوج درمانی شناختی رفتاری نوشته مایکل وارل است که با ترجمه اسماعیل سعدی‌پور و علی نعمتی منتشر شده است. این کتاب به یکی از روش‌های نویسن رفتار درمانی می‌پردازد.

درباره کتاب زوج درمانی شناختی رفتاری

زوج درمانی شناختی رفتاری (CBCT) رویکردی پیشرفته و تلفیقی است که راهبردهایی تجربی برای درمان آشفتگی زوجی و نیز درمان آسیب‌شناسی روانی فردی در یک رابطه آشفته را فراهم می‌آورد. در این کتاب به این روش درمانی تجربی و جامع پرداخته شده است. این مدل درمانی، تمرکز درمان شناختی- رفتاری سنتی (CBT) بر شناخت و رفتار را گسترش داده تا بر عواطف، تفاوت‌های فردی، آسیب پذیری افراد، اهمیت محیط و زمینه‌های گسترده‌تر روابط زوجی را نیز مورد تأکید قرار دهد.

این کتاب موجز و مختصر مشتمل بر سی فصل است که به دو بخش نظری و عملی تقسیم شده و مثال‌ها و نمونه‌های بالینی متعددی را در بر می‌گیرد که ویژگی‌های اصلی زوج درمانی شناختی –رفتاری ر ا نشان می‌دهد. کتاب حاضر راهنمای مناسبی برای دانشجویان و کارورزان حیطه درمان شناختی-رفتاری انفرادی و نیز کارورزان زوج درمانی با سایر جهت‌گیری‌های نظری که نیازمند آشنایی با ویژگی‌های نظری و عملی رویکرد معاصر هستند فراهم می‌آورد.

مایکل وارل روانشناس بالینی و مدیر مرکز آموزش درمان شناختی- رفتاری لندن است. او یک درمانگر، مربی، و سرپرست مؤسسهٔ آموزشی است و به آموزش در زمینه زوج درمانی شناختی- رفتاری مشغول است. او در کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی آموزش مسائل و موضوعات مرتبط با زوج درمانی شناختی- رفتاری شرکت کرده و به ایراد سخنرانی‌هایی در این زمینه پرداخته است.

خواندن کتاب زوج درمانی شناختی رفتاری را به چه کسانی پیشهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام روان‌شناسان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب زوج درمانی شناختی رفتاری

درمان‌های روان‌شناختی بیش از هر چیز به «خوشبختی و کامیابی» افراد توجه می‌کنند و بر اهمیت آن تأکید می‌ورزند. یکی از مهم‌ترین عوامل لازم برای خوشبختی افراد کیفیت روابط بین فردی آنهاست. روابط زوجی، به عنوان زیر مجموعه از روابط مهم بین فردی، یکی از قلمروهایی است که افراد در آن یک زندگی معنادار و رضایت بخش را جستجو می‌کنند. هالوِگ و همکاران (۲۰۱۰) خاطر نشان می‌سازند با اینکه از دهه ۱۹۷۰ به بعد نرخ ازدواج کاهش یافته و نرخ طلاق و جدایی با افزایش مواجه شده است اما اکثر مردم در برخی فرهنگ‌ها در مراحلی از زندگی‌شان یک رابطه زوجی صمیمانه را تجربه می‌کنند. گسترش‌های اخیر در قانونی دانستن ازدواج هم جنس خواهان بر اهمیت تمایل افراد و فرهنگ‌ها به تداوم روابط زوجی بلند مدت دلالت دارد.

چرا زوجین به خدمات یک درمانگر نیاز پیدا می‌کنند؟ گورمن (۲۰۰۸) بیان می‌کند که شایع‌ترین نگرانی‌های زوجین که باعث می‌شود به درمانگر مراجعه کنند عبارتند از: بی‌تفاوتی عاطفی و تعهد ضعیف نسبت به یکدیگر، کشمکش‌ها و نزاع‌های مربوط به قدرت و نظارت، مشکلات ارتباطی، شکاکیت و بی‌وفایی، مسائل جنسی، تعارض‌های ارزشی، تعارض‌های مربوط به نقش جنسیتی و مسائل مربوط به سوء رفتار و بد زبانی. همچنین، آنها ممکن است زمانی که یک یا هر دوی‌شان دارای درجه‌ای از آسیب‌شناسی روانی هستند به درمانگر مراجعه کنند، مانند افسردگی، اضطراب و مشکلات مربوط به سوء استفاده از مواد.

مشخص شده است که «آشفتگی رابطه زوجین» ارتباط قوی و دوجانبه‌ای با آسیب‌شناسی روانی فردی داشته باشد. مثلاً، در مورد افسردگی این یافته به‌دست آمده است که وجود آشفتگی در روابط زوجین عامل خطر مهمی در بروز افسردگی یکی یا هر دوی آنهاست (بیچ و همکاران، ۲۰۰۸). به همین ترتیب، افسردگی یکی از زوجین یا هر دوی آنها یک عامل خطر در افزایش آشفتگی رابطه میان آنهاست (هالفورد۱۷و همکاران، ۱۹۹۹).

آشفتگی رابطه و آسیب‌شناسی روانی می‌توانند متقابلاً یکدیگر را تقویت کنند. این ارتباط متقابل فقط به مسئله افسردگی محدود نمی‌شود زیرا یافته‌ها نشان می‌دهند که، علاوه بر مشکلات مربوط به سلامت جسمی، دامنه وسیعی از انواع آسیب‌شناسی روانی به‌طور دو جانبه با آشفتگی رابطه و تعارض‌های زوجین همبسته هستند و تأثیری منفی بر یکدیگر دارند (اشنایدر و ویسمن، ۲۰۰۳). آشفتگی رابطه را می‌توان به عنوان یک عامل فشارزای کلی و غالباً مزمن در روابط بین فردی در نظر گرفت که ممکن است در افراد آسیب‌پذیر به‌صورت یک عامل ایجاد کننده و نگهدارنده آسیب روانی عمل کند.

زوج درمانی کارآمد
دیوید سی تریدوی
راهبردهای جدید در زوج درمانی
اکرم خمسه
مبانی آسیب شناسی روانی
جیمز مادوکس
راهنمای تغییرات اصلی از DSM-4 تا DSM-5
محمدامین شریفی
مبانی روان درمانی روان پویشی درازمدت
گلن ا گابارد
خانواده‌درمانی: ۱۰۰ نکته‌ی کلیدی و فنون
مارک ریوت
آسیب شناسی روانی ۲ (نسل سوم)
نگار کاغذگران
نظریه‌های مشاوره و روان درمانی۲ (رشته روانشناسی)
مرتضی ترخان
فنون رفتاردرمانی
شهربانو قهاری
نمونه های بالینی DSM-5
جان.دبلیو. بارنهیل
ارزیابی اختلالات شخصیت براساس راهنمای تشخیصی روان پویشی (PDM)
محمدامین شریفی
مصادیق عملی نظریه دلبستگی
سوزان ام . جانسون
بهداشت روانی
علیرضا آقایوسفی
خانواده درمانی کوتاه مدت با تکنیک‌های ساده
مهلا اکبری‌پور
درمانگری شناختی - رفتاری
نیل ا. رکتور
یکصد فن در مشاوره ازدواج و خانواده درمانی
کنت دیویس
درمان مبتنی بر پذیرش و پایبندی برای زوج ها
اویگیل لو
کتاب طلایی بهداشت روانی (نسل سوم)
زهرا فتحی
درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد ACT
گریس دیویس
موارد بالینی بر اساس DSM-5
صادق فلاح تفتی

نظرات کاربران

mas
۱۴۰۱/۰۳/۳۰

هم اینکه ترجمه افتضاح بود، هم اینکه کتاب کاربری نبود

کاربر ۳۸۶۵۳۹۱
۱۴۰۱/۰۵/۱۰

کتاب بسیار عالی و کاربردی، اگر چه راهکارها رو به طور خلاصه گفته اما یک کتاب کار و عملی مناسب برای مشاوران. بهتر این کتاب اولین کتاب در این زمینه نباشه که می خونیم،اگر قبلش اطلاعاتی مشابه داشته باشیم این

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
زوج درمانی شناختی- رفتاری (CBCT) رویکردی پیشرفته و تلفیقی است که راهبردهایی تجربی برای درمان آشفتگی زوجی و نیز درمان آسیب‌شناسی روانی فردی در یک رابطه آشفته را فراهم می‌آورد. در این کتاب به این روش درمانی تجربی و جامع پرداخته شده است. این مدل درمانی، تمرکز درمان شناختی- رفتاری سنتی (CBT) بر شناخت و رفتار را گسترش داده تا بر عواطف، تفاوت‌های فردی، آسیب پذیری افراد، اهمیت محیط و زمینه‌های گسترده‌تر روابط زوجی را نیز مورد تأکید قرار دهد.
Teh
زوج درمانی شناختی- رفتاری (CBCT) رویکردی پیشرفته و تلفیقی است که راهبردهایی تجربی برای درمان آشفتگی زوجی و نیز درمان آسیب‌شناسی روانی فردی در یک رابطه آشفته را فراهم می‌آورد. در این کتاب به این روش درمانی تجربی و جامع پرداخته شده است. این مدل درمانی، تمرکز درمان شناختی- رفتاری سنتی (CBT) بر شناخت و رفتار را گسترش داده تا بر عواطف، تفاوت‌های فردی، آسیب پذیری افراد، اهمیت محیط و زمینه‌های گسترده‌تر روابط زوجی را نیز مورد تأکید قرار دهد.
Teh
زوج درمانی رفتاری سنتی (BCT) زوج درمانی رفتاری سنتی اولین بار در دهه ۱۹۶۰ به عنوان بخشی از تلاش گسترده برای کاربرد اصول شرطی‌سازی کلاسیک و فعال در مسائل و مشکلات بالینی به وجود آمد. مؤلفانی مثل استوارت (۱۹۶۹) با استفاده از نظریه تبادلو نیز نظریه شرطی‌سازی کلاسیک و فعال و نظریه یادگیری اجتماعی پیشنهاد کردند که زوج‌های دارای روابط آشفته را می‌توان بر اساس تفاوت قابل مشاهده آنها در میزان تبادل رفتارهای مثبت و منفی تشخیص داد.
کاربر ۳۶۸۸۷۵۰
درمان شناختی – رفتاری زوجین برای درمانگرها هم می‌تواند چالش بر انگیز باشد و هم پاداش‌دهنده. این روش یک درمان مؤثر برای کاهش آشفتگی زوجین و افزایش خوشبختی آنها به شمار می‌رود. هم‌چنین، راهبرد مؤثری برای درمان انفرادی آسیب‌های روانی افراد، که متأثر از روابط زوجی است و به نوبه خود بر این روابط اثر می‌گذارند، به حساب می‌آید.
کاربر ۳۶۸۸۷۵۰

حجم

۵۷۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۷۸ صفحه

حجم

۵۷۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۷۸ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان