دانلود و خرید کتاب گرایش های چهار گانه شخصیتی گرچن روبین ترجمه سالومه خدابخشی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گرایش های چهار گانه شخصیتی اثر گرچن روبین

کتاب گرایش های چهار گانه شخصیتی

معرفی کتاب گرایش های چهار گانه شخصیتی

کتاب گرایش‌های چهارگانه شخصیتی نوشته گرچن رابین است. این کتاب شما را با دسته‌بندی‌های اصولی شخصیتی آشنا می‌کند. دسته‌بندی‌هایی که نشان می‌دهند چگونه زندگی بهتری برای خود و دیگران بسازید. این کتاب به صورت کامل منتشر شده است.

درباره کتاب گرایش‌های چهارگانه شخصیتی

گرایش‌های چهارگانه شخصیتی گرچن رابین آخرین تقسیم بندی از تیپ‌های شخصیتی مختلف در دنیای تعریف هویت‌ها هستند. درونگرایی در مقابل برونگرایی، آزمون های روانشناسی مِیِرز-بریگز (Myers-Briggs) و آزمون روانشناسی هاگوارتز هاوس (Hogwarts House) را می‌توان بعنوان منابع این گروه بندی‌ها در نظر گرفت.

رابین از تحقیقات و مشاهدات خود برای ترتیب بندی این گروه‌های شخصیتی استفاده می‌کند که پایه و اساس آن، چگونگی واکنش افراد در مقابل انتظارات است.

این کتاب، بینشی در مورد چهار گرایش فردی ارائه می‌دهد: حمایتگر، پرسشگر، ایثارگر، عصیانگر.

این چهار گرایش به‌طور ویژه در این مورد بحث می‌کنند که افراد چگونه به انتظارات بیرونی (انتظاراتی که دیگران از فرد دارند) و انتظارات درونی (انتظاراتی که فرد از خود دارد) پاسخ می‌دهند و این امر چگونه بر زندگی آنها تاثیر می‌گذارد. این کتاب بطور کلی به چهار بخش برای هر گرایش تقسیم می‌شود. هر گرایش در این بخش‌ها با جزئیات مربوطه توضیح داده شده و با ذکر روایت‌های واقعی و مثال‌های فردی، پشتیبانی می‌شود.

زیربخش‌های کتاب به بیان نقاط قوت و ضعف هر گرایش و اینکه چطور از آنها به نفع خود استفاده کنیم می‌پردازند. در هر بخش یک موقعیت مخصوص به گرایشِ آن بخش بیان شده است. این زیربخش‌ها بیان می‌کنند که هر گرایش چه شباهت‌هایی ممکن است به گرایش‌های دیگر داشته باشد و چه استدلالی در پشت آن نهفته است.

هر بخش در ادامه به این مطلب می‌پردازد که افراد چگونه در قالب نقش‌های مختلف از جمله والد، همکار یا یک درمانگر می‌توانند به تعامل با افرادی با گرایش‌های دیگر بپردازند.

کتاب گرایش‌های چهارگانه شخصیتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مباحث روان‌شناسی به ویژه شخصیت‌شناسی را به شنیدن این اثر دعوت می‌کنیم.

درباره گرچن رابین

گِرِچِن رابین، نویسندهٔ کتاب‌های پرفروش پروژه شادی، بهتر از قبل، شادی در خانه و نظم بیرونی، آرامش درونی، خود را یک مشاهده گر مدرن در زمینه زندگی انسان و مسیر شادکامی می‌داند.

او مشاهدات خود در مورد شادکامی انسان را در وبلاگ و پادکست خود به نام چگونه خوشحال‌تر باشید با گرچن رابین، به اشتراک می‌گذارد. لازم به ذکر است که این سری پادکست‌ها برنده جایزه هم شده است.

رابین سابقا کارمند دادگاه عالی ساندرا دِی اُوکانِر (Sandra Day O'Connor) بود. او مدرک دانشگاهی خود را از دانشگاه حقوق ییل دریافت کرد و در حین تحصیل هم بعنوان سردبیر نشریه بررسی حقوقی ییل، مشغول فعالیت بود. او که متولد شهر کانزاس است هم اکنون با همسر و دو دختر خود در شهر نیویورک زندگی می‌کند.

از سخنرانی‌های شاخص او می‌توان به سخنرانی در مجموعه کنفرانس‌های تِد اِکس و مجموعهٔ سخنران لینکداین اشاره کرد.

بخشی از کتاب گرایش‌های چهارگانه شخصیتی

حمایتگرها یکی از دسته بندی های شخصیتی هستند که چهار گرایش را به هم پیوند می‌دهند. نویسنده کتاب، گِرِچِن رابین نیز چنین گرایشی دارد. این گرایش در افرادی وجود دارد که آماده برآورده کردن انتظارات بیرونی و درونی هستند. انتظارات بیرونی اشاره به مواردی از قبیل کار، قرارها و غیره دارد، در حالیکه انتظارات درونی اشاره به اهدافی دارد که یک فرد برای خود در نظر می‌گیرد، مانند یادگیری یک مهارت جدید. حمایتگران، مشتاق هستند تا درخواست‌هایی که از آن‌ها می‌شود را انجام دهند و این کار را به شکل به عهده گرفتن کارها، کمک به دوستان، و رعایت ضرب الاجل‌ها انجام می‌دهند. علاوه بر این، آنها احساس می‌کنند که بدون پسرفت قادرند به اهداف تعیینی خود برسند، تشکیل یک گروه عالی بازی فریزبی۵، پختن غذاهای گیاهی و یا یادگیری ویولون، اهدافی هستند که به آسانی و با راهکار درست قابل دستیابی‌اند. در حالیکه حمایتگران معمولاً برنده شناخته شده و احتمالاً بدلیل توانایی خود برای برآورده کردن انتظارات، به عنوان "موفق‌ترین گرایش" شناخته می‌شوند، اما درست مانند تمام گرایش‌ها، نقطه ضعف‌ها، کش‌وقوس‌ها و بدشانسی‌های خاص خود را در مسیر رسیدن به یک زندگی بهتر دارند. ریسکی که برای شخصیت حمایتگر وجود دارد آنست که نتواند تغییرات را آسان مدیریت کنند و قوانین را آنقدر سخت بگیرد که انعطاف‌ناپذیر شده و یا خود تبدیل به مانع شوند. حمایتگران مستعد این هستند که شیفته قوانین، زمانبندی‌ها و روال‌ها شوند. پیروی شدید آنها از این قوانین، می‌تواند هم مفید و هم بالقوه دردسرآفرین باشد.

نظرات کاربران

مشکات ۱۳۱۴
۱۴۰۰/۰۷/۲۳

بسیار کتاب جالبی بود ‌.ای کاش با عنوان یک دبیر این کتاب را ۲۳ سال پیش خوانده بودم تا با دانستن این گرایش ها نتیجه بهتری از تدریسم می گرفتم .خواندن این کتاب را به همه به خصوص به معلمان

- بیشتر
sourina
۱۴۰۲/۰۶/۱۲

چقدر جالب اول خصوصیات خوب هر چهار گانه ی شخصیتی رو می گه با جوانب/ ویژگی های منفیشون رو برای علاقمندان به توسعه ی فردی و خودشناسی، عالیه

f.z
۱۴۰۲/۰۴/۰۸

ایتدا ذکر کنم که این کتاب فقط در رابطه با یک جنبه به خصوص از شخصیت صحبت میکنه! نه راجع به تمام خصوصیات شخصیت شناسی!! به نظرم نویسنده خیلی تحقیقات جامعی در مورد موضوع کتاب نداشته و صرفا نظریه ای که

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
وقتی برای اولین بار با یک نفر ملاقات می‌کنیم، اغلب جذب همان ویژگی‌هایی می‌شویم که، در طول زمان، ما را دیوانه خواهد کرد
f.z
«هر مشقتی که نه گرایش به افزایش خوبی دارد و نه جلوگیری از بدی، بیهوده است.»
احسان رضاپور
«من علیه صاحبان نفوذ می‌جنگم، اما می‌خواهم وجود داشته باشند تا چیزی برای جنگیدن داشته باشم.»
f.z
همان‌طور که ساموئل جانسون با کمی سختی، یک‌بار اظهار نظر کرده است: «مشاهده شده است که آنهایی که برای آزادی قیل و قال فراوان راه می‌اندازند اکثراً آن را آزادانه قبول نمی‌کنند.»
f.z
اکثر مواقع، ایثارگرها علیه یک موقعیت دشوار، مثل تقسیم ناعادلانهٔ کار، استثمار یا کمبود اعتبار شکایت نمی‌کنند. چرا شکایت نمی‌کنند؟ چون فکر می‌کنند نباید مجبور باشند شکایت کنند؛ آنها تصور می‌کنند که دیگران باید متوجه تحمل‌ناپذیر بودن باری که به آنها تحمیل شده باشند و بدون اینکه خودشان چیزی بگویند آنها این بار را از دوش‌شان برمی‌دارند یا بهتر است بردارند. یعنی، ایثارگر از دیگران انتظار دارد بدانند بدون آنکه وادار باشند، دست از تحمیل کردن انتظارات خود به آنها بردارند تا ایثارگر بتواند نفس راحتی بکشد. اما خیلی اوقات چنین چیزی اتفاق نمی‌افتد و بعد ایثارگر از کوره درمی‌رود که حتی زمانی که ایثارگر به آن انتظارات اعتراض نکرده است، دیگران آن بارهای سنگین را به آنها تحمیل کرده‌اند.
f.z

حجم

۲٫۲ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۲۷۹ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۲۷۹ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان