دانلود و خرید کتاب منادی برادری مهدی احمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب منادی برادری

منادی برادری، زندگی‌نامه آیت‌الله سیدنورالدین شیرازی به قلم مهدی احمدی و از مجموعه دانستنی‌های انقلاب برای جوانان است که در مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.

آیت‌الله نورالدین شیرازی یکی از عالمان تأثیرگذار در تاریخ سیاسی ایران است. ایشان از بزرگان حوزه‌ی علمیه بود که مبارزات انقلابی‌اش را در شیراز پی گرفت. آیت‌الله شیرازی در این شهر با تشکیل حزب برادران شیراز و سخنرانی‌های ضد حکومت در منابر مساجد، نقش بسزایی در آگاه کردن مردم این شهر داشت. حزب برادران شیراز به رهبری ایشان مهم‌ترین و تأثیر گذارترین جمعیت شیراز علیه رژیم پهلوی بود.

اثر پیش‌رو به زندگی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آیت‌الله نورالدین شیرازی پرداخته و نویسنده سعی کرده است نقش بارز ایشان در بیداری مردم شیراز و رهبری وی در حزب برادران را در قالبی روان و ساده برای مخاطبان نوجوان و جوان نشان دهد.

 خواندن کتاب منادی برادری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به سرگذشت شخصیت‌های تاثیرگذار تاریخی و اجتماعی را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.

 بخشی از کتاب منادی برادری

اندیشهٔ آیت‌الله شیرازی یک اندیشهٔ بیدار، امیدوار و زنده بود. با همهٔ فشاری که در دورهٔ رضاخان بر وی وارد می‌شد، یأس سیاسی بر روح و ذهن‌شان غالب نگردید. پس از مدتی وی به فکر ایجاد یک حزب سیاسی افتاد که بعدها به نام حزب برادران شیراز معروف گشت.

در سال ۱۳۱۲ ش که فعالیت گروه‌ها و احزاب و تشکیل اجتماعات به کلی ممنوع شده بود، حزب برادران که توسط آیت‌الله سید نورالدین حسینی پایه‌گذاری شد، فعالیت خود را به صورت مخفیانه آغاز کرده بود. عضویت در این حزب چنین بود: ابتدا کسانی که به عضویت پذیرفته می‌شدند در هسته‌های چند نفری وارد می‌شدند؛ چه بسا اعضای یک گروه، افراد گروه‌های دیگر را نمی‌شناختند و جلسات محرمانه برگزار می‌کردند.

افراد برای ورود به حزب سوگند وفاداری را با این عبارت یاد می‌کردند: (والله من در حفظ استقلال ایران در ظلّ لوای مذهب جعفری با شما همراهم) بلافاصله پس از شهریور ۱۳۲۰ اولین اجتماع علنی حزب برادران تشکیل شد. آن روز اعضای همهٔ هسته‌ها برای اقامهٔ نماز جماعتِ صبح به شاهچراغ دعوت شده بودند. در آن اجتماع نماز جماعت به امامت آیت‌الله شیرازی برپا گردید و بدون سخنرانی یا هر برنامهٔ دیگری جلسه خاتمه یافت. در حقیقت هدف از گردهمایی آن روز آشنایی افراد هسته‌های مختلف و کلیهٔ اعضا با یکدیگر بوده است، تا زمینه‌ساز فعالیت علنی حزب در آینده باشد و اعضا با شناختن هم به وجود یکدیگر دلگرم شوند.



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۰۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

حجم

۴۰۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان