دانلود و خرید کتاب مغازه خودکشی ژان تولی ترجمه بهجت نجفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مغازه خودکشی اثر ژان تولی

کتاب مغازه خودکشی

نویسنده:ژان تولی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۶۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مغازه خودکشی

مغازه خودکشی یک کمدی سیاه از ژان تولی، نویسنده، کارگردان و طراح فرانسوی است که تاکنون به بیش از ۲۰ زبان ترجمه شده است. این رمان عجیب درباره یک دکان فروش ابزار خودکشی است. انیمیشن مغازه خودکشی هم با اقتباس از این اثر در سال ۲۰۱۲ ساخته شد.

درباره‌ کتاب مغازه خودکشی

کتاب مغازه خودکشی داستان کسب و کار خانوادگی خانواده‌ی تواچ است. آن‌ها یک مغازه خودکشی دارند که سر درش این شعار را نوشته‌اند:

«آیا در زندگی شکست خورده‌اید؟ لااقل در مرگ‌تان موفق باشید.»

مغازه تواچ به افرادی که قصد خودکشی دارند، خدمات و مشاوره می‌دهد؛ با چی خودتان را بکشید، چطور بکشید و کجا. انواع ابزار و ادوات خودکشی از نوع ساده آن مثل طناب دار تا پیچیده‌ترین ویروس‌های کشنده در مغازه آنها پیدا می‌شود. مغازه‌ای که نه زمانش معلوم است و نه مکانش مشخص. اما مسئله‌ای که خوب به چشم می‌آید وفور ناامیدی است؛ یک بیماری مسری که کسب و کار خانواده تواچ را رونق داده است.

بیشتر مردم دلیلی ندارند که به زندگی ادامه دهند، شاد بودن و خندیدن برایشان چیز عجیبی شده و آمار خودکشی خیلی بالاست بنابراین مغازه خودکشی مفتخر است که به مردم برای خلاص شدن از شر زندگی کمک می‌کند. همه‌چیز برای تواچ‌ها خوب پیش می‌رود آنها هر روز وسایل جدیدی اختراع می‌کنند و میل به خودکشی هم رو به افزایش است تا این که آلن به دنیا می‌آید.

آلن با همه آدم‌های این قصه فرق دارد. شاد است. لبخند می‌زند و عاشق کمک کردن به دیگران است. او قوانین مغازه را رعایت نمی‌کند و رفتارش کم‌کم باعث ایجاد تغییرات اساسی می‌شود.

حضور مرگ در سراسر کتاب احساس می‌شود و در مقابل آن تلاش برای ساختن زندگی و ادامه دادن به حیات وجود دارد. جنگی نمادین و پر از شوخی و طنزی ظریف که خواننده را مسحور می‌کند. جالب این‌جا است که نام افراد خانواده تواچ هم نام افراد سرشناسی است که به نوعی خودکشی کرده‌اند.

کتاب مغازه خودکشی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مغازه خودکشی برای تمام دوست‌داران رمان‌های خارجی، جذاب و خواندنی است.

درباره‌ی ژان تولی

ژان تولی، کاریکاتوریست، فیلمنامه‌نویس و رمان‌نویس فرانسوی متولد ۲۶ فوریه ۱۹۵۳ است. ژان تولی علاوه بر تصویرسازی و فیلم‌سازی، کتاب‌های موفقی نوشته و جوایز ادبی بسیاری را هم از آن خود کرده است. کتاب‌های مغازه خودکشی و آدم‌خواران از ژان تولی به فارسی ترجمه شده‌اند.

معرفی نویسنده
عکس ژان تولی
ژان تولی

ژان تولی (توله) (متولد ۲۶ فوریه‌ی ۱۹۵۳، سن‌لو، مانش، فرانسه) تصویرگر، فیلمساز، نویسنده، کارتونیست و مجری تلویزیونی اهل فرانسه است. این نویسنده بیش از بیست رمان و کتاب تحسین‌شده، از جمله کتاب مشهور مغازه‌ی خودکشی را در کارنامه‌ی خود به ثبت رسانده است. بسیاری از آثار تولی در تئاتر یا سینما مورد اقتباس قرار گرفته‌اند و کتاب‌های او نیز در ۲۴ کشور ترجمه شده‌اند. تولی به واسطه‌ی فعالیت‌های ادبی و سینمایی خود برنده‌ی جوایزی از جمله جایزه‌ی prix trop virilo شده است. او همچنین نویسنده‌ی کتاب‌های دیگری از جمله آدم‌خواران، فرشته‌ی سمی، کتابی بر پایه‌ی زندگی‌نامه‌ی شاعر فرانسوی، پل ورلن و بیوگرافی افرادی از جمله آرتور رمبو و فرانسوا ویون است.

نظرات کاربران

کاربر ۲۵۲۷۴۱۵
۱۳۹۹/۰۹/۰۷

اگه اول خودتو دوست داشته باشی به بقیه ام اجازه میدی دوستت داشته باشن. زندگی همینی که هست اگه به زندگی سخت بگیری اونم بهت سخت میگیره. ما به سختی ارزش میدیم. دنیا با همه ی کمبودهایی که داره پر

- بیشتر
salimi
۱۳۹۹/۱۲/۳۰

بنظرم پایان خوبی برای شخصیت مثبت داستان نداشت اصلا انتظارشو نداشتم. آخر داستان با شخصیت ،آلن، در طول داستان متناقض بود و یجوری تلاش های اون رو بیهوده نشون میداد و واقعیت رو به همون تلخی اول داستان توصیف کرد...

فاطمه
۱۳۹۹/۱۲/۲۴

به نظرم آخرش خیلی مسخره تموم شد درکل کتاب های بهتری برای خوندن هست به نظرم برای کتاب های بهتر با موضوعات بهتر وقت بذارید درکل وقتی به پایان کتاب نگاه میکنی نمیدونی نویسنده تلاش داشت امید به زندگی رو

- بیشتر
Nadia
۱۴۰۰/۰۵/۱۹

خیلی خوب بود اما آخرش اصلا

Saye
۱۴۰۰/۱۰/۳۰

سلام ببخشید من نخوندم ولی گفتید پایانش بده به نظرتون بخونم؟

⚖️وکیل بعد از این⚖️
۱۴۰۲/۰۱/۰۲

کتاب شماره ۲۷ که در طاقچه مطالعه کردم. من این کتاب رو از نشر چشمه خوندم و بااینکه چندبار نظر گذاشتم ولی هیچوقت منتشر نشد برای همین در زیر نشر دیگری از کتاب نظر گذاشتم. و حالا بریم که داشته باشیم : یک

- بیشتر
آیناز ر
۱۴۰۰/۰۷/۱۰

فک نمیکردم رمان باشه فک میکردم اطلاعات باشه و بیشتر برای اسمش و بعد اینکه تو قسمت کتابهای محبوب‌ طاقچه بود خوندمش آخرش نویسنده خرابکاری کرد رفت

Mahdi Masrouri
۱۴۰۰/۰۵/۰۶

داستان خوبی بود ولی پایان داستان منطقی نبود

sabahemati
۱۴۰۰/۰۱/۲۶

کتابیه که دیدتو به مسائلی که هرروز باهاش روب رویی به چالش میکشه .ارزش خوندنو داره .از کتاباییه که نمیتونی بزاریش زمین😊

کاربر 2866773
۱۳۹۹/۱۲/۰۹

سلام🌷 به نظر من کتابیه که ارزش حداقل یک بار خواندن رو داره، بااینکه پایان داستان کمی قابل حدس بود ولی سیر تغییر وتحولاتی که در داستان برای هریک ازشخصیتهارخ میده بسیار جالب و جذاب بود.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان