دانلود و خرید کتاب منظومه‌ی فکری امام خمینی (ره) عبدالحسین خسروپناه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب منظومه‌ی فکری امام خمینی (ره)

منظومه‌ی فکری امام خمینی (ره) که در قالب مجموعه مقالات و تحت اشراف علمی جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه و دیگر محققان توانمند در این حوزه ارائه می‌گردد، از جمله فعالیت‌های علمی سازمان انتشارات و پژوهشگاه‌ فرهنگ و اندیشه اسلامی است.

درباره کتاب منظومه‌ی فکری امام خمینی (ره)

اثر «منظومه فکری امام خمینی (ره)»، در قالب نظریه نظام‌های بینشی (جهان بینی)، ارزشی و رفتاری، و کنشی (نظام‌های اجتماعی و اهداف اجتماعی) تدوین شده است. برخی از پرسش‌های این تحقیق عبارت است از: نظام فکری مطلوب نزد امام خمینی در عرصه بینش، ارزش و کنش چیست؟ اصول راهبری رسیدن به این نظام چیست؟ نهادهای مرتبط با نظام‌های بینشی، ارزشی و کنشی برای تحقق نظام جامعه مطلوب دارای چه وظایف اساسی هستند؟

این اثر در صدد است تا با مطالعه مجموعه مکتوبات، منشورات، بیانیه‌ها و سخنرانی‌های بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی، هندسه و منظومه فکری معرفتی ایشان را به نگارش در آورد. این اثر نشان می‌دهد که منظومه فکری امام خمینی، بیانگر گفتمان و جریان فکری- فرهنگی ویژه‌ای است که هم ادامه‌دهنده گفتمان فکری علمای گذشته، همچون شیخ مفید، شیخ طوسی، خواجه نصیر، صاحب جواهر، سید عبدالحسین لاری و دیگران است و هم با رویکرد اجتهادی به مسایل معاصر می‌پردازد و از جریان‌ها و گفتمان‌های معاصری همچون: جریان سنتی بی‌توجه به دغدغه‌های انسان معاصر، جریان روشنفکری غرب‌زده و شرق‌زده، جریان روشنفکری دینی التقاطی، جریان تجددستیزی و سنت‌گرایی، و جریان اخباری نوین و ضد عقلانی، متمایز است. 

خواندن کتاب منظومه‌ی فکری امام خمینی (ره) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به سیره و رفتار و تفکرات حضرت امام خمینی (ره) پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب منظومه‌ی فکری امام خمینی (ره)

تمدن اسلامی: هنگامی یک ایدئولوژی و مکتب فکری می‌تواند «تمدن‌سازی» کند که از بُعد نظری و عملی توانسته باشد به نظم اجتماعی و رشد و تعالی رسیده و برای همه ساحت‌های مادی و معنوی زندگی بشر راهبردهایی منطقی و صحیح ارائه نماید. دین مبین اسلام پس از استقرار سیاسی و اجتماعی و تنظیم روابط داخلی و خارجی، به سرعت توانست بنیانگذار تمدن شگرفی در جهان شود؛ به گونه‌ای که تمدن‌های دیگر از جمله تمدن غربی را وامدار خود نماید. این فصل درصدد بررسی دیدگاه‌های امام خمینی (ره) پیرامون تمدن اسلامی است. مجموع دیدگاه‌های ایشان در هفت بخش: تمدن و شاخص‌های آن، تمدن اسلامی، نقد تمدن شاهنشاهی و نقد تمدن غربی، عوامل انحطاط مسلمین و ضرورت رسیدن به تمدن نوین اسلامی‌بررسی قرار گرفته است.

جهت اطلاع خوانندگان گرامی عرض می‌کنم فرایند مدیریتی و تدوین این پژوهش پس از رؤیای صادقه، از این قرار بود که ده ماه به‌صورت تمام‌وقت، آثار امام خمینی مطالعه و سپس ساختار کلان طرح و مدخل‌های هر بخش را تدوین کردم و برای هر مدخل، ساختار محتوایی آن را مشخص نموده و پس از تکمیل نهایی، به شورای علمی ارائه کردم تا با تأیید نهایی این شورا نسبت به ساختار مدخل و محقق آن، فرایند اجرایی انجام گیرد. کار مهم دیگری که باید قبل از تدوین مدخل‌ها انجام می‌گرفت، شیوه‌نامة نگارش و روش استنباط و منطق ساختاری منظومه فکری امام خمینی (ره) بود که با توجه به تلقی نگارنده از نظام و منظومه، مدون گردید و ساعت‌ها در شورای علمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. ارزیابی مقالات نیز کار طاقت‌فرسایی بود که باید توسط این‌جانب و دو داور دیگر و کسب نظر نهایی شورای علمی، پس از اصلاحات توسط محقق انجام می‌شد. یک‌دست‌سازی متن و ویرایش محتوایی و سپس ویرایش صوری آخرین مرحلة این پژوهش بود. 

نظرات کاربران

karbalaeeZ
۱۴۰۱/۱۱/۰۲

سلام بیزحمت بی نهایتش کنید تا بیشتر استفاده بشه

کاربر ۲۷۹۷۸۲۴
۱۴۰۱/۱۰/۰۹

برای بچه انقلابی ها باید رایگان باشه

جانم فدای سید علی خامنه ای
۱۴۰۲/۰۲/۰۶

عالی

هلن کلر
۱۴۰۲/۰۲/۱۹

جامع ترین و بهترین کتاب در باب منظومه فکری حضرت امام هست این کتاب حتما با دقت مطالعه و مباحثه کنید و در باب مطالب تفکر

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
در نگاه ایشان، اسلام اصیل نه تنها عامل عقب‌ماندگی نیست، بلکه سبب پیشرفت مادی و معنوی است.
کوشکی
پس از بررسی‌های فراوان در اندیشه‌های مرجع عالم تشیع، عوامل انحطاط و عقب ماندگی مسلمین از دو جهت قابل بررسی است، یکی از جهت داخلی و دیگری از جهت خارجی، عوامل خارجی عوامل خارجی انحطاط مسلمانان، مربوط به فشارهایی است که از طرف غرب بر مسلمانان و کشورهای جهان سوم وارد می‌شود که عبارت‌اند از: ایجاد اختلاف و شکاف بین ملت‌ها
کوشکی

حجم

۹۳۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۹۶۴ صفحه

حجم

۹۳۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۹۶۴ صفحه

قیمت:
۹۵,۰۰۰
تومان