دانلود و خرید کتاب نمایشنامه نویسی؛ چگونه آغاز کنیم؟ عبدالحی شماسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نمایشنامه نویسی؛ چگونه آغاز کنیم؟ اثر عبدالحی شماسی

کتاب نمایشنامه نویسی؛ چگونه آغاز کنیم؟

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نمایشنامه نویسی؛ چگونه آغاز کنیم؟

کتاب نمایشنامه نویسی؛ چگونه آغاز کنیم؟ اثر عبدالحی شماسی، از صفر تا صد نمایشنامه‌نویسی را به مخاطبان می‌آموزد. 

درباره‌ی کتاب نمایشنامه نویسی؛ چگونه آغاز کنیم؟

عبدالحی شماسی در کتاب نمایشنامه نویسی؛ چگونه آغاز کنیم؟ مهارت نمایشنامه نویسی را از صفر تا صد به شما می‌آموزد. کتاب نمایشنامه نویسی، نتیجه‌ی سال‌ها مطالعه، تحقیق و تدریس نویسنده است. 

کتاب نمایشنامه نویسی؛ چگونه آغاز کنیم؟ دو بخش دارد. در بخش اول با عنوان «ساختار نمایشنامه» تمام عناصر نمایشنامه مثل «گفت و گو» ، «اشخاص» «زمان و مکان» و «زبان» را توضیح داده است و در پایان هر بخش نیز تمرین هایی برای درک مطالب آورده شده است. در بخش دوم با نام «ساختمان نمایشنامه» به مخاطب آموزش داده می‌شود تا با استفاده از ساختار بتواند ساختمان نمایشنامه را تجزیه و تحلیل کند.  

کتاب نمایشنامه نویسی؛ چگونه آغاز کنیم؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر دوست دارید با هنر نمایشنامه‌نویسی آشنا شوید، کتاب نمایشنامه نویسی؛ چگونه آغاز کنیم؟ به شما کمک می‌کند. دوست‌داران و علاقه‌مندان به تئاتر هم از خواندن کتاب نمایشنامه نویسی؛ چگونه آغاز کنیم؟ لذت می‌برند.

درباره‌ی عبدالحی شماسی 

عبدالحی شماسی در سال ۱۳۳۳ در شیراز متولد شد. تحصیلاتش را تا مقطع کارشناسی نمایشنامه نویسی در دانشگاه هنر ادامه داد و نمایشنامه‌های بسیاری نوشت. علاوه بر این کتاب‌های بسیاری برای کودکان و بزرگسالان هم نوشته است. از میان فعالیت‌های دیگر عبدالحی شماسی می‌توان به تدریس هنر و ادبیات در مقطع دبیرستان، تاسیس کمپانی فیلم‌سازی و سردبیری فصلنامه‌های موسیقی و هنر اشاره کرد. 

بخشی از کتاب نمایشنامه نویسی؛ چگونه آغاز کنیم؟

بزنگاه یا آنِ نمایشی (موقعیت نمایشی) تازه‌ای ساخته نمی‌شود: نکتهٔ بسیار ارزشمندی که یک نمایشنامه نویس باید به آن بپردازد، این است که هیچ‌گاه نگذارد با گذشت زمان، چهره‌ها در یک گونهٔ یکنواختی به‌سر برند. زیرا یکی از خسته کننده‌ترین شیوهٔ زندگی برای هر کس آن است که در یک گونهٔ یکنواخت روزگار را سپری کند. هر چند این گونهٔ زندگی برای او خوش آیند باشد، ولی پس از گذشت زمانی اندک، این گونهٔ دلخواه، گیرایی و دلربایی خود را از دست می‌دهد و یکنواخت و آزار دهنده خواهد شد. پس روا نیست که یک چنین هال و هنجارهایی را در نمایشنامهٔ خود پدید آوریم و امید داشته باشیم که تماشاگر هم از دیدن آن خشنود گردد.

و اینک بدانیم بزنگاه یا آنِ نمایشی چیست و چگونه در نمایشنامه پدید می‌آید؟ همان‌گونه که گفته شد، هنگامی که میان چهره‌ها رویارویی‌ای نباشد، درگیری و ستیزه‌ای هم پدید نمی‌آید. و سرانجام این که رخدادی هم روی نمی‌دهد. بر پایهٔ همین گفته، انگیزهٔ چهره‌ها هم نمود پیدا نمی‌کند. هر رویدادی ــ چه پیشامد باشد و چه رخداد ــ پدید آورندهٔ یک بزنگاه یا آنِ نمایشی است و مایهٔ (باعث) انگیزهٔ بیشتر و تازه‌تری برای رفتار چهره‌های نمایشنامه می‌گردد

نظرات کاربران

مردی باعینک یک چشم
۱۴۰۱/۱۱/۱۸

در بدو امر، زبان کتاب عجیب به نظر میرسد؛ چرا که نویسنده تلاش دارد به زبانی پالوده بنویسد. پس از چند صفحه ای، خواننده به اصطلاحات خاص کتاب که به فارسی نوشته شده خو کرده و از تجربیات استاد بهره

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۴۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

حجم

۲۴۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان