دانلود و خرید کتاب ذهن دیگران را بخوانید دیوید جی لیبرمن ترجمه امیرحسن مکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ذهن دیگران را بخوانید اثر دیوید جی لیبرمن

کتاب ذهن دیگران را بخوانید

معرفی کتاب ذهن دیگران را بخوانید

ذهن دیگران را بخوانید اثر دیوید جی لیبرمن به شما می‌آموزد که چگونه ته و توی هر قضیه‌ای را درآورید، مانع از این شوید که مورد سوءاستفاده قرار بگیرید، و همواره برگ برنده ای نسبت به حریف در  دست داشته باشید.

 درباره کتاب ذهن دیگران را بخوانید

 کتاب ذهن دیگران را بخوانید، قدم به قدم به شما نشان می‌دهد که چگونه بفهمید هر کس در موقعیت‌های واقعی زندگی چه خیالی در سر یا چه احساسی دارد. برای مثال، می‌توانید دقیقاً بفهمید که آیا خواستگارتان، آدم بی‌شیله‌پیله‌ای است یا شخصی که می‌خواهید با او دوست یا وارد معامله شوید،آدم قابل اعتمادی است یا نه. 

بخش اول این کتاب به شما یاد می‌دهد که چگونه در یک نظر به افکار، عواطف و احساسات عمدهٔ افراد پی ببرید. این سیستم دربارهٔ هر فرد، مکان، ایده یا موقعیت مؤثر است. برای مثال، فقط در عرض چند ثانیه می‌توانید تشخیص دهید که آیا فردی به چیزی علاقه‌مند است یا نه، از اعتمادبه‌نفس برخوردار است یا خیر، صادق است یا کاسه‌ای زیر نیم کاسه دارد.

در این بخش، روی هفت پرسش عمده‌ای که ممکن است در رابطه با افکار و نیات دیگران داشته باشید تمرکز کرده‌ایم و برای نشان دادن سهولت استفاده از این تکنیک‌ها مثال‌هایی از زندگی حقیقی عنوان شده است. هر فصلِ این کتاب شامل تکنیک‌های متنوع گفتاری و دیداری است.

بعضی مواقع نمی‌توان با فرد مخاطب مستقیماً وارد بحث شد و از او اطلاعات گرفت. در چنین مواقعی باید از استراتژی‌ای استفاده کنیم که نشانه‌ها و علائم گوناگون را مدنظر قرار می‌دهد. در مواقع دیگر، می‌توانید با فرد مخاطب مستقیماً وارد تعامل و گفت‌وگو شوید و استراتژی‌های پیچیده‌تری را به کار گیرید.

بخش دوم در مواقعی کاربرد دارد که می‌خواهید اطلاعات دقیق‌تری به دست آورید. در این بخش، یاد خواهید گرفت که چگونه شرح حال نسبتاً کاملی از هر کس به دست آورید، چگونه فکر یا احساس کسی را بخوانید و چگونه رفتار او را پیشگویی کنید.

برای مثال، با به‌کارگیری تکنیک‌های بخش یک، می‌توانید بفهمید که آیا خواستگارتان واقعاً به شما علاقه‌مند است یا نه. بعد، اگر بخواهید بدانید که چه واکنشی نسبت به صحبت ها یا اعمالتان نشان خواهد داد، با کمک تکنیکهای بخش دو می‌توانید شرح‌حال کاملی از او به دست آورید.

در هنگام مذاکره، به سرعت می‌توانید میزان صداقت و اعتمادبه‌نفس طرف مقابل را بسنجید.

اما اگر بخواهید میزان انعطاف‌پذیری، حساسیت یا رفتارهای آتی کسی را ارزیابی کنید، می‌توانید از استراتژی‌های روانشناسی این بخش به سرعت و به طور نامحسوس برای داشتن شرح‌حالی کامل از وی استفاده کنید.

با به‌کارگیری مثال‌های ویژه‌ای که برگرفته از زندگی حقیقی هستند، می‌توانید بفهمید که یک فرد چه قدر در تصمیم خود راسخ است، آیا یک متهم اعتراف خواهد کرد یا به داستان خود خواهد چسبید، یا یک شخص اگر حقیقت تلخ را بفهمد گذشت خواهد کرد یا نه.

 درباره دیوید جی. لیبرمن

نویسنده‌ی کتاب، دکتر دیوید جی. لیبرمن، فوق تخصص در رشته‌ی روانشناسی و بنیانگذار تجزیه و تحلیل پویایی اعصاب است، که انقلابی در درمان کوتاه مدت محسوب می‌شود. تکنیک‌های خارق‌العاده و شگفت‌انگیزش سبب پیشرفت در حوزه‌‌های مختلف گردیده و از سوی دولت‌ها، سازمان‌های اداری و شرکت‌های تجاری معتبر در بیش از بیست و پنج کشور جهان، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 خواندن کتاب ذهن دیگران را بخوانید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به کتاب هایی درباره ذهن و روان‌شناسی و مهارت‌های ارتباطی

 بخشی از کتاب ذهن دیگران را بخوانید

مدیر فروش یک شرکت فکر می‌کند یکی از فروشندگانش لوازم دفتر را کش می‌رود. اگر مستقیماً از او بپرسد، «از شرکت دزدی کرده‌ای؟»، فروشنده را بلافاصله در وضعیت دفاعی قرار می‌دهد و تقریباً دیگر محال است بتوان حقیقت را از زبان او شنید. در این حالت، اگر گناهکار نباشد طبیعتاً به مدیر خواهد گفت که دزدی نکرده است. اگر هم گناهکار باشد احتمالاً به دروغ خواهد گفت که چیزی ندزدیده است. در عوض، این مدیر می‌تواند بی آن که جمله‌ای تهدیدآمیز به زبان بیاورد بگوید، «جیل، نمی‌دانم می‌توانی به من کمک کنی یا نه؟ چند وقت است متوجه شده‌ام که یک نفر در بخش فروش لوازم دفتر را برای استفادهٔ شخصی خود به خانه می‌برد. آیا نظری داری که چطور می‌توانیم جلوی این کار را بگیریم؟» حالا، فقط باید واکنش او را مشاهده کند.

اگر فروشنده در اینباره پرس و جو کند و نسبت به موضوعِ بحث علاقه نشان دهد، مدیر می‌تواند تقریباً اطمینان یابد که دزدی کار او نیست، اما اگر مضطرب و دستپاچه شود و در پی عوض کردن موضوع باشد، احتمالاً گناهکار است.

مدیر متوجه تغییر ناگهانی حالت و حرکات فروشنده خواهد شد. (لطفاً برای آشنایی با نشانه‌های جامع اضطراب و ناامنی فصل سه را ملاحظه فرمایید).

اگر فروشنده بی‌گناه باشد از ارائهٔ نقطه‌نظر خود و این که مدیر نظرش را جویا شده است، خوشحال خواهد شد. اگر گناهکار باشد به طرزی مشهود و آشکار معذب می‌شود و احتمالاً به او اطمینان می‌دهد که هیچگاه مرتکب دله دزدی نشده است. مسلماً دلیلی وجود ندارد که او حرف مدیر را به خود بگیرد، مگر این که احساس گناه کند.

روش دیگر برای به‌کارگیری این تکنیک این است که تعجب خود را از کار دی

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۱)
اگر به کسی تهمت ناروایی زده شود به احتمال زیاد حالت تهاجمی به خود می‌گیرد، در حالی که فرد گناهکار و مجرم در لاک دفاعی فرو می‌رود.
☆...○●arty🎓☆
«تخیل و تصور بیش از سه چهارم زندگی واقعی ما را به خود اختصاص داده‌اند.» سایمون وِیل
☆...○●arty🎓☆
آزادی واقعی این نیست که هر کاری را که دلمان می‌خواهد انجام دهیم؛ بلکه این است که بر خلاف آنچه اکنون دلمان می‌خواهد، کاری را که اراده کرده‌ایم، انجام دهیم.
کاربر ۵۱۲۹۲۲۸
«عزت‌نفس، اعتباری است که برای خودمان قائل هستیم.» دکتر ناتانییل براندِن
☆...○●arty🎓☆
«از خطای یک دشمن راحت‌تر از خطای یک دوست می‌توان گذشت» ویلیام بلیک
☆...○●arty🎓☆
«تصور نکنید با پوشاندن شواهد می‌توانید مردم را فریب دهید.» دوایت دی. آیزنهاور
☆...○●arty🎓☆
گاهی آدم‌ها برای این در ابتدای امر به شدت جبهه می‌گیرند که می‌دانند اگر مجبور به دفاع از موقعیت‌شان شوند به سرعت تسلیم خواهند شد. می‌گویند به اشخاصی که تابلوی «از پذیرش بازاریاب‌ها معذوریم» را نصب کرده‌اند راحت‌تر می‌توان جنس فروخت. دلیلش این است که این اشخاص به خوبی می‌دانند اگر بازاریابی به آن‌ها مراجعه کند به راحتی کالایش را خواهند خرید!
☆...○●arty🎓☆
تحقیقات نشان می‌دهند وقتی کسی درخواست کوچکی را بپذیرد، برای پذیرش درخواست بزرگ‌تر – مقصود اصلی‌مان – به مراتب راغب‌تر می‌شود. هرچند اگر ابتدا درخواست کوچکی از او نشود و متعاقباً آن را برآورده نکند، انگیزهٔ ناخودآگاهی برای تداوم ندارد.
☆...○●arty🎓☆
اگر کسی نتواند با واقعیت کنار بیاید، یعنی نخواهد یا نتواند آگاهانه احساس گناه یا پشیمانی کند، ناخودآگاه به تغییر دادن وقایع در ذهن خودش پناه می‌برد. به عنوان مثال مردی که به همسرش خیانت می‌کند مجبور است رفتار خود را توجیه کند. اگر نتواند از طریق شکل‌دهی مجدد به باورهایی که دربارهٔ همسرش و زندگی زناشویی‌اش دارد به اندازهٔ کافی دنیای خودش را تحریف کند یا نتواند از طریق تنظیم مجدد ارزش‌هایش رفتار خود را توجیه کند به تحریف واقعیت می‌پردازد. این تحریف موجب می‌شود همسرش را فردی «ببیند» که کارهای اشتباهی انجام می‌دهد و به صورت ناخودآگاه زمینه‌ای برای زنش فراهم می‌کند تا توجیهی برای رفتار خیانت‌آمیزش باشد.
☆...○●arty🎓☆
سناریو جان از جلسه‌ای پیرامون یک برنامهٔ محرمانهٔ جدید که سعی دارد نظر موافق اعضا را نسبت به آن جلب کند، خارج می‌شود. او نمی‌تواند چیزی را راجع به جزییات جلسه افشا کند و از چهرهٔ تودار او هم به هیچ وجه نمی‌توان حدس زد که شرکت از برنامه‌اش حمایت خواهد کرد. اگر می‌خواهید از چند و چون قضیه باخبر شوید کافی است برای مثال بگویید، «فهمیدی ساعت شرکت رأس ۷: ۱۱ از کار افتاد و بعد دوباره راه افتاد؟» اگر او مثلاً بگوید، «هیچ چیز اینجا درست کار نمی‌کند،» می‌توانید فرض کنید که او احساس خوبی دربارهٔ احتمال موفقیت خود ندارد. هر چند، اگر مثلاً بگوید، «شاید بهتر باشد به آتلانتیک سیتی برویم و یک دست بیلیارد بزنیم،» می‌توانید فرض کنید که نسبت به جلسهٔ اخیر خود نسبتاً خوش‌بین است. گذشته از احساسی که فرد سعی دارد از خود نمایش دهد، هر قدر هم که سعی کند خود را بی‌تفاوت و عادی نشان دهد، اغلب نمی‌تواند مانع تراوش‌های ناخودآگاه ذهن خود در موقعیت موجود شود.
☆...○●arty🎓☆

حجم

۱۶۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۳ صفحه

حجم

۱۶۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۳ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
تومان