دانلود و خرید کتاب چگونه یک فرزند کتابخوان تربیت کنیم؟ پاملا پل ترجمه سمیه اصلاحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چگونه یک فرزند کتابخوان تربیت کنیم؟ اثر پاملا پل

کتاب چگونه یک فرزند کتابخوان تربیت کنیم؟

معرفی کتاب چگونه یک فرزند کتابخوان تربیت کنیم؟

چگونه یک فرزند کتابخوان تربیت کنیم؟ نوشته پاملا پل و ماریا روسو است. این کتاب به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های والدین یعنی تربیت فرزندی که به کتاب خواندن علاقه‌ داشته باشد می‌پردازد. کتاب چگونه یک فرزند کتابخوان تربیت کنیم؟ با ترجمه سمیه اصلاحی و مصطفی جوکار منتشر شده است. 

درباره کتاب چگونه یک فرزند کتابخوان تربیت کنیم؟

کودکانی که کتاب می‌‌خوانند در دانشگاه هم موفق هستند. در تحقیقی معتبر به اثبات رسیده کودکانی که در خانه کتاب مطالعه می‌‌کنند، کنترل بیشتری روی خودشان دارند و کارهایشان را بهتر انجام می‌‌دهند. منظور از کار مهارت‌‌هایی است که ما را شادتر و متعادل‌‌تر می‌‌کند: کنترل تکانه، توجه کردن، تعیین هدف و مشخص کردن راه رسیدن به آن. این امور را «آمادگی برای زندگی» در نظر بگیرید. وقتی شما در روند مطالعۀ کودکتان تأثیرگذار باشید، در واقع به او کمک کرده‌‌اید که بتواند سرنوشتش را کنترل کند.

این کتاب به والدین کمک می‌کند فرزندشان را علاقه‌مند به کتاب تربیت کند.

خواندن کتاب چگونه یک فرزند کتابخوان تربیت کنیم؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام والدین که نگران آینده‌ فرزندشان هستند، پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب چگونه یک فرزند کتابخوان تربیت کنیم؟

جای تعجب ندارد که بسیاری از فانتزی‌‌هایم در مورد عشق مادری ریشه در داستان‌‌ها دارند، به‌خصوص داستان‌‌هایی که شب‌هنگام برای کودکان خوانده می‌‌شوند یا خودشان آنها را مطالعه می‌‌کنند؛ کتابی مثل آن‌‌سوی آینه این ویژگی را دارد. جمع‌‌شدن‌‌های کنار شومینه، تابیدن نور آتش بر صفحه، داستان‌‌های ارواحی که با چراغ‌قوه و صدای بلند خوانده می‌‌شدند از جمله خاطرات کتابخوانی در دوران کودکی هستند. من مشتاقم داستان‌‌هایی که خودم در دوران کودکی می‌‌خواندم را برای بچه‌‌هایم نیز بازخوانی کنم و کتاب‌‌های جدید دیگری را نیز تهیه کنم.

همیشه می‌‌دانستم که بچه‌‌هایم به خواندن ادامه خواهند داد یا حداقل مطمئن بودم که این فکر را در سرشان می‌‌گذرانند. با اینکه می‌‌دانم بچه‌‌ها با پدر و مادرشان فرق دارند، (در مورد خودم هم صدق می‌‌کند)، برایم غیرممکن به نظر می‌‌رسید که آنها در موقعیت‌های مربوط به کتاب خواندن شرکت نکنند. حتی از نظر کاربردی هم تصورش دشوار بود. باید با کتاب‌‌های دوران کودکی‌‌ام (نسخه‌‌های قدیمی نوری در اتاق زیر شیروانی و مجموعه داستان‌‌های فرانسس هاجسون برنت) چه‌کار می‌‌کردم؟ یا مجموعۀ کلاسیک دکتر زوس که وقتی در دهۀ‌ بیست‌سالگی زندگی‌‌ام قرار داشتم، از حراجی خریده بودم.

خوشبختانه خریدن آن کتاب‌‌ها و نگه‌داری‌‌شان بیهوده نبود. بسیاری از پدر و مادرها پزِ نقاط قوت و توانایی‌‌های فرزندانشان را می‌‌دهند. قطعاً بچه‌‌های من در همه‌چیز کامل یا خوب نیستند، اما می‌‌توانم بگویم هر سۀ‌ آنها که اکنون بین نه تا سیزده سال سن دارند، کتابخوان‌هایی مشتاق هستند. آنها در مقایسه با من کتابخوان‌های بهتری هستند؛ در مقایسه با دورانی که من هم‌‌سنشان بودم حس ماجراجویانۀ‌ بیشتری دارند و خودشان را نسبت‌به کتاب‌‌ها بسیار حریص نشان می‌‌دهند. آنها مادر بیچاره‌‌شان را در کتاب خواندن آهسته و حواس‌‌پرت خطاب می‌‌کنند.

وقتی‌ که مدت زیادی از روزْ گذشته و هنوز در حال مطالعۀ‌ کتاب هستم، آنها از من می‌‌پرسند: «هنوز در کدام صفحه گیر کرده‌‌ای؟!»

نظرات کاربران

maryhzd
۱۴۰۰/۰۱/۱۶

به عنوان یک مادر کتابخوان که داره تلاش میکنه بچه های کتابخوانی هم داشته باشه، از کتاب لذت بردم. برای اینکه کاملا همدلانه نوشته شده بود و نه متخصصانه! با اینکه با تاسف، نیمی از حجم کتاب که به معرفی

- بیشتر
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۴۰۰/۰۹/۲۴

دو نویسنده‌‌ از دوران نوزادی فرزندان شروع می‌‌کنند و فصل به فصل تا نوجوانی پیش می‌‌روند و در این فصول تمام موانع و راه حل‌‌ها را بررسی می‌‌کنند. یکی از محاسن کار آنها، اشتراک گذاری تجربیات خودشان است. هر دو

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۸)
هدف اصلی از حیوانی کردن شخصیت کتاب‌‌ها این نیست که بچه‌‌ها عاشق حیوانات هستند، بلکه این دسته از کتاب‌‌ها به آنها کمک می‌‌کند تا مشکلات را از یک فاصلۀ‌ عاطفی ایمن ببینند. گاهی اوقات، اگر ترس یا اضطراب را به یک سمور آبی ربط دهید، پذیرفتن آنها آسان‌‌تر می‌‌شود. از طرف دیگر، حیوانات جنس زن یا مرد ندارند و در نتیجه برای پسرها و دخترها جذاب‌‌ترند.
maryhzd
در تحقیقی معتبر به اثبات رسیده کودکانی که در خانه کتاب مطالعه می‌‌کنند، کنترل بیشتری روی خودشان دارند و کارهایشان را بهتر انجام می‌‌دهند. منظور از کار مهارت‌‌هایی است که ما را شادتر و متعادل‌‌تر می‌‌کند: کنترل تکانه، توجه کردن، تعیین هدف و مشخص کردن راه رسیدن به آن. این امور را «آمادگی برای زندگی» در نظر بگیرید.
Mahdieh Janati
وقتی پشت میز ناهارخوری نشسته‌‌اید، «جملات کتابی را که در دست مطالعه دارید» تبدیل به بخش اجتناب‌ناپذیر مکالمه‌‌های خانگی کنید؛ دقیقاً چیزی شبیه گفت‌‌وگوهای شما و همکارانتان در مورد سریال دیشب تلویزیون. شما به‌عنوان پدر یا مادر باید به سرچشمۀ‌ ارتعاشات مثبت و گفت‌‌وگوهای خوب در مورد کتاب‌‌ها و کتابخوانی تبدیل شوید.
maryhzd
کتابی را که نوپا عاشقش است از او پنهان نکنید، بلکه کتاب‌‌های مشابه دیگری را هم به او م.عرفی کنید
maryhzd
متخصصان حوزۀ‌ ادبیات بر این باورند که بچه‌‌ها باید در معرض کتاب‌‌هایی قرار بگیرند که «آینه و پنجره» هستند. این تعبیر متعلق به دکتر رودین سیمز بیشاپ است. بعضی از کتاب‌‌ها باید آینه باشند تا کودک بتواند خودش را در آن ببیند. بقیه هم باید پنجره‌‌ای رو به تجارب انسان‌‌های مختلف باشند. وقتی هر دو نوع را در اختیار کودک بگذارید، در واقع به او کمک کرده‌‌اید که برای خودش و بقیه ارزش و احترام قائل شود.
maryhzd
گاهی اوقات، وقتی در ذهنم نگران حال و آیندۀ‌ بچه‌‌هایم می‌‌شوم، اینکه آیا من و شوهرم مسیر درست را به آنها نشان داده‌ایم یا نه، به خودم یادآوری می‌‌کنم که هر کتابی که مطالعه‌‌ کرده‌‌اند یا برایشان خوانده شده اثری در آنها به‌جا گذاشته و آن خاطرات منجر به چیزهای خوب دیگر می‌‌شوند.
Mahdieh Janati
جورج ساندرز در یکی از کتاب‌‌هایش می‌‌گوید: «اگر الان یک دقیقه برای فرزندتان کتاب بخوانید، نتیجه‌‌اش را بعداً به اندازۀ‌ میلیون‌‌ها کتاب خواهید دید. علاوه بر اینکه کودکان دوست دارند برایشان کتاب بخوانید، سال‌‌ها بعد نیز وقتی کیلومترها از شما دور هستند، تمام لحظاتی که آنها را در تخت می‌خواباندید و هیچ صدایی جز صدای ورق خوردن کاغذ به گوش نمی‌رسید برایتان ارزش بسیاری خواهد داشت.»
hosseini mehr 1401
حواستان به آن کتاب‌هایی باشد که نوجوانتان بازتاب زندگی خود را در آن می‌‌بیند. شاید تصور کنید که او قاطعانه خواهان شورش و سرپیچی از همه‌چیز در خانواده است، اما واقعیت این است که او در جست‌وجوی تأیید خود، گذشته، حال و آینده‌‌اش است. یک کتاب مکان ایده‌‌آلی برای یافتن آنهاست.
maryhzd
درسی که از داستان زندگی دِلاپِنا می‌‌گیریم این است که باید به تمامی انواع خواندن‌‌‌‌های نوجوان خود فکر کنید و همۀ آنها را کتابخوانی تلقی و قبول کنید: کتاب‌‌های مصوری که او همچنان دنبال می‌‌کند، وب‌‌سایتی که ایده‌‌ها و مفاهیم خنده‌‌دار را جمع‌‌آوری می‌‌کند و نوجوان شما هر روز آن را چک می‌‌کند، همگی نشان می‌‌دهند که او اهل مطالعه است ـ حتی اگر هنوز هم خبری از رمان‌‌های کامل نباشد. آیا راهی هست که از طریق آن بتوان به کتاب‌‌هایی دست یافت که به‌نوعی مطابق با علایق او باشد یا کتاب‌‌هایی که او در حال حاضر در جست‌‌وجوی آنهاست؟ شاید شخص موردعلاقۀ او در یوتیوب کتابی نوشته باشد (جالب است که اکثر آنها این کار را انجام می‌‌دهند).
maryhzd
بسیاری از کتابخوان‌‌های مادام‌‌العمر، نوجوانی را دورانی عنوان می‌‌کنند که به‌‌شدت در کتاب‌‌ها غوطه‌‌ور بوده‌‌اند. در این دوران شما کتاب می‌‌خوانید تا بدانید چه کسی هستید، به چه چیزی ایمان دارید و در کجای جهان قرار دارید. ادبیات می‌تواند الگوهای زندگی، قهرمانان و ضدقهرمانان را در اختیار شما قرار دهد. کتاب‌‌ها می‌‌توانند حقایقی را در مورد نحوۀ عملکرد جهان، هم به‌‌صورت واقعی و هم از طریق ایده‌‌آل‌‌ها، به شما ارائه دهند. داستان ساختگی یا زندگی‌‌نامۀ شخصی مهم می‌‌تواند مسیری را برای طی‌‌ کردن یا اجتناب از آن فراهم کند. در کل، سال‌‌های نوجوانی زمان بسیار خوبی هستند تا در آنها از طریق ادبیات یاد بگیریم که چگونه بر ناامیدی، اندوه، سردرگمی و احساس تنهایی غلبه کنیم و آرامش و هم‌نشینی و امید به آینده را در کتاب‌‌ها جست‌و‌‌جو کنیم.
maryhzd

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

قیمت:
۶۷,۵۰۰
۴۷,۲۵۰
۳۰%
تومان