دانلود و خرید کتاب کلیدهای رفتار با کودک سرسخت رابرت مکنزی ترجمه فرناز فرود
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب کلیدهای رفتار با کودک سرسخت

کلیدهای رفتار با کودک سرسخت نوشته رابرت مکنزی یکی از کتاب‌های مجمومه کلیدهای تربیت کودکان و نوجوانان نشر صابرین است.

کتاب‌های این مجموعه، با وجود ارتباط موضوعی، هریک ازنظر مطلب مستقل‌اند. آمادگی برای زایمان، روش‌های مناسب و صحیح شیر دادن، تولد فرزند دوم، نقش پدر در تربیت کودک، پرورش کودک تیزهوش، آموختن به کودکان درباره خدا، سلامت جنسی در کودکان و نوجوانان، پرورش فرزندان امیدوار و موفق، کلیدهای رفتار با نوجوانان و نیز مطالب متنوع و جالب دیگری که به روش‌ها و مشکلات تربیتی کودکان و نوجوانان تا سنین بلوغ می‌پردازد، موضوع کتاب‌های این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

روش نویسندگان این کتاب‌ها، آموزش شیوه‌های عملی به والدین است. درنتیجه، هرکتاب از فصل‌های متعددی تشکیل شده است که هر فصل به توضیح یک روش کلیدی می‌پردازد. مجموعه کلیدهای تربیت کودکان و نوجوانان، علاوه‌بر پشتوانه علمی و معتبر خود، از زبانی ساده برای توضیح مطالب و انتقال آن‌ها به خواننده استفاده کرده است که برای عموم مادران و پدران جوان قابل‌استفاده خواهد بود.

درباره کتاب کلیدهای رفتار با کودک سرسخت

کودکان سرسخت کودکانی هستند که به راحتی به خواسته والدین تن نمی‌دهند. آنها بسیار لجوج‌اند و خودمحور عمل می‌کنند. ممکن است اهل همکاری نباشند و بخواهند در همه مسائل تک‌روی کنند. ممکن است هنگام غذا خوردن و لباس پوشیدن وقت تلف کند، حاضر نشود اسباب‌بازی‌هایش را جمع کند و ریخت‌وپاش‌هایش را مرتب کند و به‌نظر برسد که همیشه آخرین کسی است که از در خارج می‌شود. هیچ‌گاه برنامه‌های او با بقیه افراد خانواده هماهنگ نباشد و ویژگی‌های تغییرناپذیر فراوانی داشته باشد، خصلت‌هایی که یک‌دندگی بارزترین آن ویژگی‌ها است.

مکنزی در این کتاب راهکارهایی را مرفی می‌کند که به والدین کمک می‌کند تا با کودک سرسخت خود رفتاری صحیح داشته باشند او را درک کنند و بتوانند به درستی با او تعامل کنند. 

 خواندن کتاب کلیدهای رفتار با کودک سرسخت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه والدینی که با شکل داشتن کودک سرسخت دست‌وپنجه نرم می‌کنند، مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب کلیدهای رفتار با کودک سرسخت

ستیز طبیعت و تربیت درمورد دلایل تفاوت‌های شخصیتی و خلق‌وخو، سال‌ها تندوتیز بوده است و البته هنوز پاسخ روشن نشده است. ما می‌دانیم که عوامل ژنتیکی و محیطی نقش مهمی در شکل‌گیری خلق‌وخو دارند، اما اثربخشی نسبی این عوامل ناشناخته هستند. جدال ادامه دارد، اما ما می‌توانیم تفکر و پژوهشی را دنبال کنیم که ما را به حال حاضر می‌رساند.

در دهه ۱۹۵۰، نگرش تربیت بر تفکر غالب بود. پژوهشگران باور داشتند آثار محیطی از جمله تربیت پدر و مادر علت عمده تفاوت‌ها در خلق‌وخوی کودکان است. وقتی کودکان رفتارهای افراطی یا پردردسر نشان می‌دادند، گمان می‌شد که شاید پدر و مادر علت باشند. پدر و مادرها بار سنگینی از مسئولیت را برای رفتار کودک خود بر دوش می‌کشیدند.

به‌تدریج مشخص شد که تأکید بر تربیت، هم برای پدر و مادرها و هم برای پژوهشگران گیج‌کننده است. پدر و مادرها به‌درستی خاطرنشان می‌کردند که کودکان به روش‌های تربیتی مشابه، پاسخ‌های گوناگون می‌دهند. برخی همکاری می‌کنند و برخی نمی‌کنند؛ چرا؟ اگر مسئله تربیت است، آیا نباید پاسخ همه کودکان مشابه باشد؟ پژوهشگران متوجه شدند که عوامل مؤثر محیطی به‌تنهایی نمی‌توانند پاسخ‌گوی تفاوت‌هایی باشد که میان کودکان دیده می‌شود. جست‌وجو در پی یافتن توضیحی بهتر ادامه یافت.

ما می‌دانیم که عوامل ژنتیکی و محیطی نقشی مهم در پرورش خلق‌وخو بازی می‌کنند، اما اثربخشی نسبی این عوامل ناشناخته هستند.

نظرات کاربران

محسن هاشمی
۱۴۰۲/۱۱/۲۴

ترجمه عالی بود کتاب با زبانی شیوا و روان کمک خوبی میده برای والدین و کسانی که با کودکان سرسخت و لجباز سر و کله میزنن برای خود من به عنوان یک مربی نوجوان خیلی کارآمد بود

مانا
۱۳۹۹/۰۷/۱۹

من فعلا منن نمونه رو خوندم .مایلم ادامه رو هم بخونم. بسیار سپاسگزارم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
پدر و مادرهایی که زیادی به کلام تکیه می‌کنند، در فرایند یاددهی و یادگیری نیز دچار شکست می‌شوند. آن‌ها کلام خود را با عمل اشتباه می‌گیرند و نمی‌فهمند چرا پیامشان منتقل نمی‌شود.
فکور
باور نهفته این است که کودکان بهترین یادگیری را هنگامی دارند که اجازه یابند و تشویق شوند پیامدهای انتخاب‌ها و رفتار خود را تجربه کنند. کودکان تشویق می‌شوند که انتخاب کنند، نتیجه انتخاب‌هایشان را تجربه کنند و از انتخاب‌های خود یاد بگیرند.
آیدا
وقتی کلام ما با رفتارمان هماهنگ نیست یا وقتی کلام و رفتار ما نامؤثر هستند، فرایند یادگیری و یاددهی چه ساده شکست می‌خورد
آیدا
نگرش مساوات‌طلبانه یک روش برنده ـ برنده حل مسئله است که محکم بودن را با احترام ترکیب می‌کند و همه اهداف پایه‌ای، تربیتی ما را برآورده می‌سازد.
آیدا
پدر و مادرهایی که نگرش تنبیهی را به‌کار می‌گیرند، بیشتر خود را در قالب کارآگاه پلیس، قاضی، زندانبان، داور و مأمور ناظر می‌بینند. آن‌ها بدرفتاری را بررسی می‌کنند، تقصیر را مشخص می‌کنند، سرزنش می‌کنند و مجازات‌هایی را تحمیل می‌کنند که معمولا سختگیرانه و طولانی است.
آیدا
بیشتر پدر و مادرها درمورد یاددهی قوانین، در نقطه‌ای روی پیوستار نگرش‌ها عمل می‌کنند. در یک سر، نگرش استبدادی یا تنبیهی قرار دارد. حدها محکم هستند، اما روش‌ها چندان محترمانه نیستند. در یک سر دیگر، نگرش آسان‌گیرانه قرار دارد. روش‌ها محترمانه هستند، اما حدها چندان محکم نیستند. برخی نگرش درهم را به‌کار می‌گیرند و تا اندازه‌ای از هر دو سر پیوستار استفاده می‌کنند. برخی دیگر نیز توانسته‌اند تعادلی میان این دو سر ایجاد کنند و نگرشی را به‌کار می‌گیرند که هم محترمانه است و هم محکم
آیدا

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۹۶,۰۰۰
تومان