دانلود و خرید کتاب آموزش جامع طراحی ماندالا نیره افکاریان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آموزش جامع طراحی ماندالا اثر نیره افکاریان

کتاب آموزش جامع طراحی ماندالا

معرفی کتاب آموزش جامع طراحی ماندالا

کتاب آموزش جامع طراحی ماندالا نوشته نیره افکاریان یکی از کتاب‌های تخصصی هنر و تمدن درباره نماد ماندالا و چگونگی طراحی آن است. 

نشر عطران فعالیت خود را از سال ۱۳۹۵ با انتشار کتاب‌های حوزه مهندسی آب و فاضلاب آغاز کرد. اکنون در زمینه‌های گوناگون از جمله علمی، آموزشی و ادبیات فعالیت می‌کند. این نشر تاکنون جشنواره‌های مختلف ادبی نیز برگزار کرده است.

در حال حاضر بخشی از کتاب‌های نشر عطران با هدف رفع نیازهای آموزشی قشر متخصص تامین می‌شوند و بخشی دیگر موضوعات ادبی و هنری دارند.

کتاب آموزش جامع طراحی ماندالا، اطلاعاتی جالب درباره دایره نمادین ماندالا و شیوه‌های طراحی آن دارد.

خواندن کتاب آموزش جامع طراحی ماندالا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به نمادشناسی و پژوهشگران فرهنگ و تمدن شرقی و هنرآموزان 

 درباره ماندالا

ماندالا (मण्डल; به معنی دایره در سانسکریت) یا دوایر کیهان‌نما، جدولی است هندسی مورد استفاده در ادیان بودا و هندو که به عنوان نمادی برای جهان هستی به کار می‌رود. اصل ماندالا از دین هندو است ولی در آیین بودا هم کاربرد زیادی پیدا کرده است.

ماندالاها دایره‌هایی نمادین برای تمرکز بر خویشتن و جستجو در درون انسان هستند. مرکز دایره جدول ماندالا برای تمرکز در حین مراقبه دینی بکار می‌رود. اشکال متقارن هندسی ماندالا خودبخود توجه شخص را به مرکز دایره جذب می‌کنند.

البته گستره کاربرد ماندالا بسیار وسیعتر از آیین‌های یادشده است. مثلاً در معماری فرهنگ‌های اسلامی (حیاط باغ فین کاشان، طرح حیاط مسجد علی اصفهان، طرح حیاط زیارتگاه شاه نعمت الله ولی ماهان) و مسیحی هم طرح‌های ماندالا دیده می‌شود. این واژه در فارسی و عربی به صورت مَندَل بکار می رود و مورد استفاده جن‎گیران در مراسم احضار روح است. نمونه‌ای از آن را ادوارد براون، از زبان یک ایرانی که خود آن را تجربه کرده، توضیح داده است.


نظرات کاربران

کاربر 2165116
۱۳۹۹/۰۵/۲۷

اموزش طراحی ماندالا نداشت و بیشتر شامل نمونه های کشیده شده بود

مهرداد معتمد
۱۳۹۹/۰۶/۲۳

بیشتر عکس نمونه بود تا آموزش. تو گوگل سرچ کنی بیشتر یاد میگیری تا با این کتاب

yousefi
۱۴۰۰/۰۹/۰۱

توصیه نمیکنم، یک آموزش طراحی ماندالا داره که همون آموزش هم تو نت پیدا میشه کلمه جامع برای عنوان کتاب زیادی سنگینه چون آموزش جامعی ندیدم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۳ صفحه

حجم

۱۰٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۳ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان