دانلود و خرید کتاب جنگ الکترونیک یدالله ایزدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب جنگ الکترونیک

کتاب جنگ الکترونیک که به کوشش یدالله ایزدی منتشر شده است گوشه‌ای از تاریخ شفاهی دفاع مقدس به روایت علی اسحاقی است.

این اثر که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب منتشر شده است یکی از کتاب‌های مجموعه تاریخ شفاهی دفاع مقدس است که در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس تهیه و تدوین شده است. 

این مجموعه شامل مصاحبه با فرماندهان جنگ، رزمندگان و مسئولان مختلف واحدهای سپاه پاسداران است.

 درباره کتاب جنگ الکترونیک

 در این جلد حاصل مصاحبه ۲۷ جلسه‌ای با علی اسحاقی۷ مسئول واحد جنگ الکترونیک سپاه پاسداران را می‌خوانید که در فاصله خردادماه سال ۱۳۹۱ تا شهریور ۱۳۹۴ انجام شده است.

علی اسحاقی متولد سال ۱۳۲۷ در روستای یزدآباد استان اصفهان است. در سه سالگی به همراه خانواده به عراق مهاجرت کرد و تا پایان دوران متوسطه را در مدارس بغداد گذراند. زندگی و تحصیل در عراق موجب تسلط کامل وی به زبان عربی شد، اما وقوع چند کودتا در عراق که درنهایت به روی کارآمدن حزب بعث و تشدید اختلافات مرزی با ایران انجامید و همچنین سیاست این حزب در اخراج ایرانیان مقیم آن کشور سبب شد زمانی که او جوانی بیست ساله بود، به ناچار همراه خانواده به میهن بازگردد.

وی پس از بازگشت به ایران، به سربازی رفت. خدمت در سالن اجتماعات لشکر گارد که محل برگزاری جلسۀ فرماندهان نظامی و امنیتی و همچنین مستشاران خارجی برای تأمین امنیت جشن های ۲۵۰۰سالۀ شاهنشاهی ایران بود و همچنین حضور در ساختمان مرکزی ساواک برای تعمیر دستگاه شنود به همراه افسر تعمیرات، موجب آشنایی اولیۀ او با سیستم‌های مخابراتی و تجهیزات الکترونیک شد.

اسحاقی پس از اتمام خدمت سربازی، در سال های ۱۳۵۱ تا ۱۳۵۶ ،زندگی معمولیخود را سپری می‌کرد. با آغاز قیام مردم در سال های ۱۳۵۶ و ۱۳۵۷ ،وی با جریان عظیم توده‌های مردم همراه گشت و پس از پیروزی انقالب، وارد کمیتۀ انقلاب اسلامی شد. حضور در حوادث شهرهای اصفهان و مشارکت در مهار غائلۀ گنبد و ترکمن صحرا و همراهی با نیروهای اعزامی از این استان به سرپرستی حسین خرازی و فرماندهی نیروهای اعزامی به سیستان و بلوچستان و اجرای مأموریت مقابله با اشرار و رفع غائلۀ این استان تجربه‌ای گران سنگ برای اسحاقی قبل از وقوع جنگ بود

با شروع جنگ، اسحاقی بی‌درنگ به جبهۀ جنوب رفت. در آنجا، رحیم صفوی که از قبل او را می شناخت، وی را به حسن باقری معرفی کرد و باقری نیز مسئولیت اطلاعات منطقۀ فارسیات تا دارخوین را به او سپرد.

افزایش سیستم‌های مراقبتی و هشداردهندۀ ارتش عراق و تأثیر آن در ناکام گذاشتن نیروهای ایرانی در عملیات های والفجر مقدماتی و والفجر۱ و غنیمت گرفتن رادار رازیت و رادار جهت یاب توپخانه و همچنین نقش آفرینی مؤثر واحد جنگال در شکست پاتک عراق و ساقط کردن حداقل ۱۰ بالگرد عراقی با کمک توپخانۀ سنگین ارتش ایران نیز از حوادث مهم و شنیدنی عملیات والفجر۲ به روایت علی اسحاقی است.

 خواندن کتاب جنگ الکترونیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه علاقه‌مندان به تاریخ دفاع مقدس ، به ویژه دوست‌داران تاریخ شفاهی.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۹۱ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۹۱ صفحه