دانلود و خرید کتاب تدریس و یادگیری براساس رویکرد پژوهش‌محور فاطمه زارعی‌نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تدریس و یادگیری براساس رویکرد پژوهش‌محور اثر فاطمه زارعی‌نژاد

کتاب تدریس و یادگیری براساس رویکرد پژوهش‌محور

معرفی کتاب تدریس و یادگیری براساس رویکرد پژوهش‌محور

کتاب تدریس و یادگیری براساس رویکرد پژوهش‌محور، نوشته فاطمه زارعی‌نژاد و رضا توده زعیم، اثری خواندنی درباره‌ی بهترین روش‌های تدریس و نقش تعامل سازنده بین مربی و دانش‌آموزان است. 

درباره‌ی کتاب تدریس و یادگیری براساس رویکرد پژوهش‌محور

امروزه بسیاری از روش‌های تدریس قدیمی، از کار افتادگی خود را نشان داده‌اند. پژوهشگران بسیاری در زمینه‌های مختلف آموزش و پرورش، تحقیق کرده‌اند تا بتوانند به بهترین روش‌های کاربردی و علمی دست پیدا کنند. از آن‌جایی که یکی از ضرورت‌های نظام آموزشی، موفقیت در ادامه و گسترش مهارت‌های لازم تحصیلی در دانش آموزان است، باید به دنبال راه‌کارهایی باشیم که بالاترین عملکرد را دارند و کارآیی خود را اثبات کرده‌اند. استفاده از روش‌ها و فنون مطالعه و یادگیری، یکی از این روش‌های پیش رو است. اما در نهایت برای اینکه بهترین یادگیری برای دانش‌آموزان حاصل شود باید به هر دو عنصر اساسی معلم و دانش آموز در امر آموزشی و تعامل فعال و سازنده بین آن‌ها توجه نشان داد. فاطمه زارعی‌نژاد و رضا توده زعیم در کتاب تدریس و یادگیری براساس رویکرد پژوهش‌محور، به تبیین این اصل پرداخته‌اند. روش‌های تدریس را بررسی کرده‌اند و از مزایا و معایب روش‌های مختلف نوشته‌اند. 

کتاب تدریس و یادگیری براساس رویکرد پژوهش‌محور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 کتاب تدریس و یادگیری براساس رویکرد پژوهش‌محور یک منبع عالی برای تمام فعالان حوزه‌ی آموزش و پرورش، مربیان و برنامه‌ریزان آموزشی است.

بخشی از کتاب تدریس و یادگیری براساس رویکرد پژوهش‌محور

روش حفظ و تکرار یکی از قدیمی‌ترین روش‌های آموزشی است. در این روش، به حافظه سپردن مطالب و تکرار و پس‌دادن آن مهم‌ترین کار به شمار می‌رود. معلمی که بر محتوای درس مسلط است، تمام یا قسمتی از آن را بیان می‌کند و سپس انتظار دارد که شاگردان همان مطالب را به وسیله تمرین و تکرار به خاطر بسپارد تا در جلسه آینده یا در هنگام امتحان به او پس بدهند. در واقع، در این روش، تدریس عبارت است از ارائه مفاهیم به صورت شفاهی یا کتبی از طرف معلم و تکرار و حفظ کردن و پس دادن آن توسط شاگردان. اغلب پاداش و تنبیه از عوامل ایجاد انگیزه در این روش است، به ویژه ترس از امتحان از وسایل مهم تحریک یادگیری شاگردان محسوب می‌شود. ارزشیابی در این روش تنها به منظور سنجش حافظه و میزان تسلط شاگردان بر محتوا صورت می گیرد. در این روش، انضباط بسیار سخت و آمرانه است. روابط معلم و شاگرد رسمی و بر اساس احترام و ترس بنا می شود. هدف اصلی در این روش، پرورش نیروهای مجرد ذهنی است. مفاهیم حفظ شده در این روش، ارتباطی با دنیای کار و فعالیت ندارد و یادگیری بیشتر بر اساس تمرین و تکرار صورت می گیرد.

تمرین‌های حافظه‌ای موجود در بسیاری از کلاس‌های ما از این نوع است. این روش معمولا انسان خلاق، مبتکر، کارآمد و نقاد تربیت نمی‌کند و رغبت یادگیری را از بین می‌برد و روحیه‌ای نامطلوب ایجاد می‌کند.

فهرست

  • پیشگفتار
  • مقدمه
  • ادبیات و تعاریف
  • روش‌های تدریس
  • بررسی موضوعی یک روش تدریس در نقاشی 
  • منابع و مآخذ


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۰۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۶۰۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۲۷,۰۰۰
تومان