دانلود و خرید کتاب پدر ثروتمند، پدر فقیر رابرت کیوساکی ترجمه مژگان مقتدری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پدر ثروتمند، پدر فقیر اثر مژگان مقتدری

کتاب پدر ثروتمند، پدر فقیر

انتشارات:پندار تابان
امتیاز:
۳.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پدر ثروتمند، پدر فقیر

ثروتمندان در مورد پول درسهایی به فرزندان خود می‌آموزند که هرگز فقرا و اقشار متوسط جامعه آنها را به فرزندان خود یاد نمی‌دهند! این درس‌ها را می‌توانید در کتاب پدر ثروتمند، پدر فقیر نوشته رابرت کیوساکی بخوانید.

پدر ثروتمند پدر فقیر بیش از بیست‌سال در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های توسعه فردی بوده است. این اثر را با ترجمه‌ای از مژگان مقتدری بخوانید. 

درباره‌ی کتاب پدر ثروتمند، پدر فقیر

ثروتمندان در مورد پول درسهایی به فرزندان خود می‌آموزند که هرگز فقرا و اقشار متوسط جامعه آنها را به فرزندان خود یاد نمی‌دهند! رابرت کیوساکی این درس‌ها را در کتاب پدر ثروتمند، پدر فقیر آموزش می‌دهد. او از روش‌های بهبود وضعیت در کسب و کار، راه‌های بالا بردن درآمد و رسیدن به استقلال و موفقیت مالی حرف می‌زند. در این راه ممکن است موانعی بر سر راهتان قرار بگیرد که کیوساکی پاسخ آن‌ها را هم داده است. بسیاری از افرادی کتاب پدر ثروتمند، پدر فقیر را یکی از بهترین کتاب‌هایی می‌دانند که در حوزه‌ی کسب و کار و موفقیت مالی نوشته شده است. اما دلیل انتخاب این نام چیست؟ رابرت کیوساکی معتقد است دو پدر داشته است. یکی ثروتمند و دیگری فقیر بوده. یکی از آن‌ها پدر خودش و دیگری پدر بهترین دوستش بوده و او تمام آنچه را که از هردوی آن‌ها آموخته است، به همراه تمام تجربیات سال‌ها فعالیتش، در یک کتاب جمع‌آوری کرده است.

کتاب پدر ثروتمند، پدر فقیر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر می‌خواهید بدانید چگونه می‌توانید به استقلال مالی برسید و دوست دارید کسب و کار و درآمدتان را افزایش بدهید، کتاب پدر ثروتمند، پدر فقیر را بخوانید. 

درباره‌ی رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی از یک خانواده دو رگه ژاپنی – آمریکایی و در هاوایی به دنیا آمد. رابرت پس از پایان دوره دبیرستان، در نیویورک به ادامه تحصیل پرداخت و پس از به پایان رساندن دانشگاه، به نیروی تفنگداران دریایی آمریکا پیوست. او به‌عنوان افسر و خلبان هلیکوپترهای سنگین نظامی در جنگ ویتنام حضور داشته است. رابرت کیوساکی پس از بازگشت از ویتنام در سال ۱۹۷۷، شرکتی را تاسیس کرد و به تولید کیف پول مردانه از نایلون و ولکرو پرداخت. رابرت در ادامه زندگی حرفه‌ای خود، مؤسسه‌ای به نام مؤسسه بین‌المللی آموزش تاسیس کرد و به آموش تجارت و سرمایه‌گذاری در هفت کشور جهان پرداخت. این تاجر موفق در سن ۴۷ سالگی به سرمایه‌گذاری روی آورد و در این حوزه هم بسیار موفق عمل کرد. کیوساکی کلاس‌هایی برگزار می‌کند و در آن‌ها از سرمایه‌گذاری با بالاترین بهره و کمترین ریسک و همچنین نحوه بیدار شدن نبوغ مالی در افراد می‌گوید.

بخشی از کتاب پدر ثروتمند، پدر فقیر

پسرم حرف‌هایش را این‌گونه شروع کرد: «مادر، حالا نوبت من است که سخنرانی کنم. چند دقیقه‌ای صبر کن. نگاهی به اطرافت بینداز. کدام آدم ثروتمندی به دلیل تحصیلاتش پولدار شده؟ مایکل جردن و مدونا را ببین. یا همین بیل گیتس با این سن کم، سی‌وچندسالگی، اکنون ثروتمندترین مرد آمریکاست؛ درحالی‌که از دانشگاه هاروارد انصراف داد و ترک تحصیل کرد و به‌جای تحصیل، شرکت مایکروسافت راه انداخت. تازه این‌که چیزی نیست؛ می‌دانی یک پرتاپ‌کنندهٔ توپ بیسبال، حتی اگر برچسب کندبینی هم به او بچسبانند، در سال بیش از چهار میلیون درآمد دارد.»

سکوتی طولانی بین ما حکم‌فرما شد. یادم آمد والدینم نیز همین‌گونه مرا نصیحت می‌کردند. دنیا عوض شده، اما نصیحت‌ها نه!

دیگر تحصیل‌کردن و گرفتن نمرهٔ خوب تضمینی برای موفقیت نیست، اما به نظر می‌رسد که هیچ‌کس به‌جز بچه‌ها این موضوع را درک نکرده‌اند. پسرم ادامه داد: «مادر، نمی‌خواهم مثل شما و پدر سخت کار کنم. شما زحمت کشیدید و پول درآوردید. ما هم در خانه‌ای بزرگ زندگی می‌کنیم و تعداد زیادی اسباب‌بازی داریم. اگر نصیحت شما را گوش کنم، عاقبتی همچون شما خواهم داشت! یعنی فقط باید سخت‌تر و سخت‌تر کار کنم، مالیات‌های بیشتری بپردازم و بیش‌ازپیش بدهکار شوم. تازه هیچ امنیت شغلی هم برایم وجود ندارد، چون همه‌چیز را راجع‌به به‌سازی و محدودسازی شغلی می‌دانم.

«حتی می‌توانم بگویم تحصیل‌کرده‌های امروزی نسبت به زمان فارغ‌التحصیلی و شغلی شما، خیلی کمتر پول درمی‌آورند. برای مثال، همین دکترها این روزها نمی‌توانند حتی به‌اندازهٔ گذشته درآمد داشته باشند.

«این را هم می‌دانم که روی پشتوانهٔ بیمه و بازنشستگی این شرکت‌ها نمی‌توانم حساب باز کنم. می‌توانم؟ حالا جوابم را بده. البته جواب‌های تازه و جدید بده!»

حق با پسرم بود. باید به او جوابی جدید و مناسب می‌دادم. خوب، همین کار را هم کردم. نصیحت والدین من برای افرادی که در سال‌های قبل از ۱۹۴۵ به دنیا آمده بودند کارساز بود، اما برای بچه‌هایی که در این دنیای وانفسای شتاب‌زده به دنیا آمده‌اند، نه‌تنها مفید نیست. بلکه فاجعه‌ای بیش محسوب نمی‌شود. دیگر به راحتی و سادگی نمی‌توانم به فرزندانم بگویم، به مدرسه بروید و نمره‌های خوب بگیرید تا یک شغل مناسب و مطمئن برای خود فراهم کنید.

می‌دانستم باید راهکارهای جدیدی برای هدایت فرزندانم بیابم. به‌عنوان یک مادر و یک حسابدار، نگران بودم که بچه‌هایم، در مدرسه هیچ نوع آموزش اقتصادی یاد نمی‌گیرند.

معرفی نویسنده
عکس رابرت کیوساکی
رابرت کیوساکی
آمریکایی | تولد ۱۹۴۷

رابرت تورو کیوساکی، معروف به رابرت کیوساکی، در ۸ آپریل ۱۹۴۷ در هاوایی آمریکایی و در خانواده‌ای ژاپنی-آمریکایی زاده شد. او پس از پایان دوران دبیرستان، به آکادمی بازرگانی نیروی دریایی، وارد شد و پس از دانش‌آموختگی، به عنوان ملوان در جنگ ویتنام شرکت کرد. پس از جنگ، در رشته MBA ادامه تحصیل داد و از ارتش خارج شد. کیوساکی سپس وارد حرفه مدیریت فروش شد و در چندین شرکت از جمله کمپانی زیراکس فعالیت کرد.

نظرات کاربران

میهمان
۱۳۹۹/۰۶/۲۹

چرا کتاب شما از بقیه نسخه ها گرون تره!؟آیا این نشانه ی ترجمه خیلی خوب شماست!؟

کیانی
۱۳۹۹/۱۰/۱۰

سلام کتاب که کتاب خیلی خوبیه ولی خیلی برام جالبه و دوست دارم دلیلشو بدونم ، چرا این کتاب توی همین اپلیکیشن با قیمت های متفاوتی ارائه شده ، از ۷۵۰۰ تا ۳۳۰۰۰ تومن ؟؟؟؟ این همه تفاوت قیمت؟؟

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۰۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

حجم

۵۰۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

قیمت:
۵۰,۵۰۰
تومان