دانلود و خرید کتاب A GLIMPSE OF IRAN’S LITERARY PAST عبدالحسین زرین‌کوب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب A GLIMPSE OF IRAN’S LITERARY PAST اثر عبدالحسین زرین‌کوب

کتاب A GLIMPSE OF IRAN’S LITERARY PAST

معرفی کتاب A GLIMPSE OF IRAN’S LITERARY PAST

A GLIMPSE OF IRAN’S LITERARY PAST، از گذشته ادبی ایران نوشته دکتر عبدالحسین زرین‌کوب و ترجمه دکتر صدرالدین موسوی، مروری بر نثر فارسی، سیری در شعر فارسی و نظری بر ادبیات معاصر دارد.

این کتاب که به قلم یکی از تواناترین نویسندگان معاصر در عرصه زبان و ادبیات فارسی نوشته شده است، گذشته ادبی ایران را بررسی می‌کند. این بررسی اگرچه صورت و گونه‌ای از تاریخ ادبی ایران را دارد، ولی از همه حیث در چارچوب آن نمی‌گنجد و فراتر از محدوده تاریخ ادبی ناظر به شناخت عوامل و اسبابی است که در پیدایش میراث فرهنگ ایرانی تأثیر داشته‌اند.

تحولات نظم و نثر در این کتاب در دو مبحث جداگانه بررسی شده است و نویسنده تلاش کرده علاوه بر بررسی فرآیند تحول در شعر و نثر فارسی، چگونگی بالندگی و فزایندگی فرهنگ ایران در سده‌های گذشته را تصویر کند.

بخش پایانی کتاب درباره ادبیات معاصر است که سعی شده مختصر و کوتاه باشد.

معرفی نویسنده
عبدالحسین زرین‌کوب

عبدالحسین زرین کوب در ۲۷ اسفندماه ۱۳۰۱ هـ.ش در بروجرد چشم به جهان گشود. او تحصیلات ابتدایی را در همان شهر به پایان آورد و سپس در کنار تحصیل در دوره‌ی متوسطه به تشویق پدرش که مردی متشرع و دین‌دار بود، اوقات فراغت خود را صرف فراگیری علوم دینی و حوزوی نمود و ضمن تحصیل فقه و تفسیر ادبیات عرب به شعر عربی نیز علاقه‌مند شد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۵۵۶ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۵۵۶ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان